I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förklara orden?

Vår Hiphop - Emceeing

Rappare

2008-09-30 22:23

Förklara orden?

Någon snäll person här som kan förklara orden overdubs och adlips med enkla ord ?

Tack för svar!

PZ!

(Inlägget låst av Mabande som hänvisar till F.A.Q:n 2008-10-15 13:38:43)

Hail to the King, baby!

2008-10-01 10:16
Adlips är röstpålägget på en redan inspelad vers, för att förstärka rader, ord eller rim som man vill ska uppmärksammas. Overdubs är samma sak.
Deltidsoptimist...
Rappare

2008-10-01 11:37
Adlibs anyone?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Producent

2008-10-01 11:38
Vad jag vet så är adlips just precis "adds" som man lägger till, t ex "yo, ey, visst" inklämmt mellan raderna. Overdubs är dock precis som han ovanför sa!
Rappare

2008-10-01 12:05
Jaha okej, tror jag har förstått vad det är. :) tack för hjälpen!
Hail to the King, baby!

2008-10-01 23:12
adliBS
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-10-14 21:03
haha addliPs :D

det e roligt att så många här på whoa e galet duktiga på att ba "det här är femstaviga rim, detta är addlibs och det gör man för att bla bla" men sen låter ändå 90 % helt katastrof produktionsmässigt...

skit i att bry dej om saker som addlibs o allt sånt..låt det bara komma, lägg din rap..lyssna, dubba dom hål eller ställen där du tror att en dubbning skulle bli fet, lyssna igen..blev det fett? behåll det..blev det kefft så slänger du bara.

mitt bästa tips jag kan ge dej är att skita i reglerna och istället fokusera på det som DU anser behöver förbättras med din rap, vilket sällan handlar om att lära sig lägga addlibs..det är detaljer så länge du inte är pete rock och verkligen tar låten till en ny nivå med hjälp utav det haha, feel me? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 13:31
En bra idé är att kika i FAQ:en i forumet
Det jag inte gör idag slipper jag göra om imorgon