Hur skriver ni era texter?!
Whazap. Vill bara kolla med andra här inne hur ni skriver era texter. avslutar ni rimmet/meningen med . (punkt) eller kör ni med // (bars)? för när någon ska skriva diss till mig eller skickar en text dom har gjort så ser jag bara massa jävla ord och punkter. Det gör mig förvirrad. Så hur skriver ni? Pz
Diddo Med Vita Sneakers.
Jag försöker att bara skriva som om det var en vanlig text med markering som passar. Visst vet du att jag älskar dig? Visst vet du att du frälsat mig? Men snälla bär aldrig päls igen! Så kan jag fortsätta kalla dig älsklingen så, ibland punkt, ibland komma (om det nu fortsätter raden efter), ibland frågetecken, ibland utropstecken och ibland ingenting. Ibland är det rentav ... (punktpunktpunkt). Kör det som jag tycker passar. ber om ursäkt för exempeltexten.
Okej. men skriver du som exemplet? för det fattar jag. en del skriver typ Visst vet du att jag älskar dig?Visst vet du att du frälsat mig?Men snälla bär aldrig päls igen!Så kan jag fortsätta kalla dig älsklingen. Och det fattar jag mig inte på. men din text fatta jag :) Pz
Diddo Med Vita Sneakers.
Jag skriver som i exemplet, därav exemplet liksom. Å andra sidan hadej ag säkert kunnat köra: Visst vet du att jag älskar dig? Vistt vet du att du frälsat mig? Men snälla bär aldrig päls igen! Så kan jag fortsätta kalla dig älsklingen Fast då ska det ju vara kortare. typ: Jag är bäst, du är en häst som gillar fläsk! Hej hej igen (jag vet inte, skyndar mig för att inte slösa tid i onödan) det hade jag lika gärna kunnat skriva Jag är bäst, du är en häst som gillar fläsk! Hej hej igen eftersom det är så kort.
förut skrev ja Bar bar bar bar// Bar bar fetaste bar// Bar bar bar bar// Bar bar bar bar// osv Nu skriver ja utan // och inge ?!,. osv, kanske nåt ? eller ! om det är nåt som ska sticka ut
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
skriver inte med punkt i slutet av meningen.. skriver komma där det bör vara, punktpunktpunkt, utropstecken (men endast i "blabla!!" eller mitt i raden, inte slutet) och skriver frågetecken i frågor. så här kan det se ut (barsen är inte skrivna av mig, har bara ändrat sättet att sätta ihop texten till hur jag gör) det är alltså skrivet av softlikeapillow@whoa. tog det jag hade uppe i ett dokument. palla inte skriva själv jag sitter i en stökig lägenhet i stadens mest slitna kvarter och allt jag har i köket är ett flingpaket och inget mer arbetslös, inget plugg, kan bara sitta här och skriva ner hur livet ser ut, ganska hög, sinnessjuk, efterlyst, försöker chilla ner hur är det vi lever... varför kan ingen se mig? se mig.. som för det jag önskar att jag var skriker ut "FUCK THE WORLD!!" och tröstar mig med svart afghan delar inte gärna upp texten med att hoppa ner en rad då det inte blir lika sammanhängande tex på hur jag inte skulle skriva jag sitter i en stökig lägenhet, i stadens mest slitna kvarter. och allt jag har i köket är ett flingpaket och inget mer. arbetslös, inget plugg, kan bara sitta här och skriva ner. hur livet ser ut, ganska hög, sinnessjuk, efterlyst, försöker chilla ner. hur är det vi lever? varför kan ingen se mig? se mig, som för det jag önskar att jag var. skriker ut FUCK THE WORLD!! och tröstar mig med svart afghan.
VERS! sväver som en astronaut , försöker nu se din själ hur, de gick så fort // du lever där nu , himmelsk ort // fan ditt mod, inombords, ständig kamp mot drogbehov// ständig jakt för en liten dos, med gener från din mor // men du levde i en tro, massa chansen att bli stor // svär ja saknar mig min bror, ja vet du mena inget ont// ingenting har varit samma sen dagen då du dog// vi var ett, men du gick bort den dagen de känns så tomt // inte en dag i dina skor, du kämpade så starkt // var som glöden inte fanns, alla tider alla skratt// alla minnen som vi haft, inga bitar var på plats / du va fast, med´ en ständig kamp och alla dina vänner stack// men ja stanade, du hade det jobbigt i livet// och nykterhet blev att möta blåa himmelriket//
Vice Versa!
jag skriver med tangentbord eller penna
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
jag skriver med tangentbord eller penna - Hur fan då?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Sellish: Oftast trycker jag på de olika tangenterna - likt jag gör nu, eller så drar jag streck som kan liknas med de bokstäver som du läser just nu, med pennan alltså.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Moderator
2010-04-29 23:31
Jag lägger alltid upp raderna såhär. jag kan inte förklara vad som e fel på mig/ finns många sjuka tankar jag lovar att jag har fler än dig/ bara se på mig jag e så jävla dum i huvet/ att när jag har samlag så fastnar jag med min pung i musen/ som en kung i huset, jag håller hårt i kronan/ köper sedan ett tuggummi för att laga hål i skorna/ dom vet, att ja vet, att ni vet, att ja vet/ när ni ser mig tänker ni han har det, AYEAH/ jag hatar dom som hatar, öööh, jag hatar mig själv/ kastar gamlingar i snöhögar o ja skapar en trend/ sen så hatar dom mig, dom matchar inte mina skämt/ super nykteristen under bordet på din fina fest/ om du påstår att du e hård ja då byter vi skor/ avslutar terpain innan psykologen bryter ihop/ alla mina vänner ni hänger med samma/ idiot som står i köket o spottar i stekpannan/
//TW
Är det ingen som skriver på papper med en penna?
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Grizzly Om jag (och resten av gänget som svarat i tråden) uppfattat det hela rätt så har du uppfattat det hela fel. Det har inget att göra med VART och med VAD man skriver utan HUR man lägger upp det man skriver. Och även om folk skriver "//" eller "/" efter varje rad, eller sätter punkt/utropstecken/frågetecken/whatnot efter varje rad. osv osv
Ja skriver en passande text
Skriver ingen i block längre? Det blir ju inte mer hiphop än trasiga rimblock! Avslutar mina bars med snedstreck och radbrytning. Brukar dessutom markera vart i varje ord jag ska lägga intoneringen, blir jävligt svårt att komma ihåg flowet annars tycker jag.
Ja jilar tjåka katter!
Va hände igår, och vart fan är jag nu? Kollar mig runt och där ligger en brud Smutsig och ful, har jag knullat med henne? Brukar ha krav, det är nått som inte stämmer Va gör man nu, är jag fast eller vad? Frukost på sängen, jag vill bara dra Är texten jag ska köra lång, så delar jag upp den i typ 4-6 bars delar så blir den enklare att läsa. Annars inga konstigheter, skriver orden exakt som jag vill uttala dem ibland också så de passar perfekt på beatet.
Borgan ..
skriv ner textjäveln och kör den, vem bryr sig
http://www.myspace.com/mcblindfold
När jag skriver spoken word och rhymes så plockar jag med lite skiljetecken för att komma ihåg vissa rytmer, säg typ om man ska hoppa över ett slag i takten eller dra ut på vissa ord eller snubbla över andra etc etc. Gör det inte så ofta iom att jag helst låter flowen rinna på utan hinder och utan för mycket planering (for that original raw sound), men ja, som ni alla vet sitter man ofta där och betonar vissa ställen fel om och om igen, bra att ha markörer som man kan se för sinnets öga eller läsa innantill när man lägger versen. Sen har jag fan aldrig fattat hur folk på internet räknar sina bars och märker ut dem med sina //, räknar ni en fyrtakt eller räknar ni två fyrtakter eller räknar ni era bars fristående från låten som en stanza? Är det poesi eller musiktext ni skriver?
Jag hatar internet.
När det dyker upp en bra tanke, rim eller rad så skriver jag ner det. Det var ju ännu mer lyx att du ännu är tyst, du din dumma imbecill du är under inidsk film. Jag är överst i matchen, har Rocky vilja. Har du ögon i nacken? Synd med din hockeyfrilla. Detta koms på igår på toaletten, på skithuset brukar tankar flytta fint.
You keep believing, I'll keep evolving