I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blir bara sämre och sämre, hjälp!

Vår Hiphop - Emceeing

   

2012-07-10 13:08

Blir bara sämre och sämre, hjälp!

Jag sysslar lite med hiphop. Har skrivit texter i 5 år och spelat in i 3 år. Felet är att jag bara blir sämre och sämre. Eller mer osäker så att säga.

Jag har skrivit 4 välskrivna låtar på typ ett halvår, och inte kunnat spelat in någon utav dom då jag tycker att min röst inte passar in alls på beatet eller vad det nu är för fel. Skulle spela in en låt idag som jag arbetat på en och en halv månad, då jag trodde att det skulle fungera då det låter så bra när jag rappar den för mig själv utan att spela in. Får till allt som jag vill, men så fort jag trycker på rec och ska spela in så blir jag så osäker i rösten. Lite darrig och flowet samt känslan blir helt skum och det slutar med att jag blir förbannad och tar bort texten helt. Nu sitter jag här ännu en gång, utan den där grymma låten jag skulle släppa.


Att hålla på med musik är mitt liv, och jag skulle verkligen vilja bli bättre. Dock har jag ingen aning om hur jag ska göra för att träna bort denna osäkerheten och det börjar bli allvarligt nu. Så länge jag sysslat med detta och så lite utveckling, det är bara texterna som blir bättre.


Så hur ska jag göra, finns det nånting som jag kan öva/tänka på?


Riktigt tacksam för svar!