I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

graffitikurser, start feb/mars

Vår Hiphop - Graffiti

   

2007-01-30 12:34

graffitikurser, start feb/mars

Efter att det blivit blått moderat styre i Sthlm har sthlm stad beslutat att stänga ner graffitikurser på olika håll,då det bidrar till både det ena o andra. Vi på SUBTOPIA håller inte med!

SUBTOPIA är ett kulturhus beläget på Röda linjen, i Alby i anknytning till Cirkus Cirkör 5 min  från t-banan.
Vi har under 2 terminer haft kurser i graffitimålning o skisstekniker av bokstäver o characters.
Kursen har tidigare haft elever från olika delat av sthlm, i blandade åldrar från 13 år-24 år. Öppet för alla över 13 år från hela stan,ej bara röda.
Vill du bli bättre o utveckla din teknik o fantasi? Möta liksinnade från andra delar av stan?
Vi har tillgång till 3 salar, en för föreläsning o uppgifter,en för filmanalys o övrigt samt den större för målning.
Kursen hålls tillsammans med Sensus Studieförbund.

Kursen ser ut följande!

* 10 ggr a 90 min.

*Fokus på skissteknik dvs bokstäver!

*Characters,skuggning,3-d, wildstyle plus övriga stilar mm.

*"Gästföreläsare" som visar sina skills på papper o vägg.

*Filmanalyser mm. Vi kollar tidningar, filmer o böcker för att ge inspiration till varje enskild elev men även övrig konst som arkitektur, natur mm ( Nytt för i år)

*Vi på Subtopia har en vägg inomhus som vi målar på.

*Teckningsmaterial finns! Burkar ej inkl. i priset.

*Mindre hemuppgifter. Man lär sig inget av att göra bara EN skiss i veckan;)

*I slutet av terminen ställer vi ut på sommarfestivalen som hålls i Botkyrka,Alby!

Pris: Ju fler deltagare,desto billigare! Annars ca 300 kr!

Lärare: Målare med 13 års erfarenhet. Säger inget mer än...!;)

Intresserad? Hör av dig till mig, eller till [email protected]. Lämna namn o mailadress så hör vi av oss när kursen skall dras igång.

/Hydez

More than words...that´s what we do!!