I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fantiserande

Vår Hiphop - Graffiti

   

2007-09-11 13:53

Fantiserande

När jag står i rulltrappan upp till St.Eriksplan eller går jämtemed perrongen på T-centralen så drömmer jag mig ofta tillbaka till år 1994 (till exempel). Alla skillnader, och jag syftar på graffiti inriktade skillnader. Jag skulle offra vad som helst för att få komma tillbaka ca. 10 år i tiden, För er som var i full gång med Graffitin på den tiden vet ju hur det var. Jag var inte det tyvärr.

Hur hela kulturen har förändrats på ett antal år.
Visst, Man kan fortfarande köra panels och stationer så länge du kämpar och lägger din energi på att lyckas med det. sålänge du har suget och bevisar för dig själv så går allt, men differensen på allt, tillgängligheten. Skillnaden är massiv.

Man kan antagligen bara gissa på hur framtiden kommer att se ut för alla målare ev. liknande. Hur graffiti scenen i Sverige (framförallt) kommer att se ut. Hur kommer säkerheten att se ut?Nya knep föds alltid fram och kommer alltid att göra det. Kreativitet.


Vaknade upp och kunde inte låta bli att skriva det som snurrade runt i mitt huvud.

peace.