I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fotolog-hysterin

Vår Hiphop - Graffiti

   

2007-10-25 23:48

Fotolog-hysterin

Att fler och fler målare lägger upp sina verk på fotolog.com är ju ingen hemlighet. Men allvarligt talat, börjar inte detta gå till överdrift?
Det räcker med att besöka 1 till 3 sidor, så ser man mönstret. Detta har endast blivit en skrytsida samt en rövslickerisida.

Samma personer som har suttit i detta forum och kallat folk för toys, sagt att de "inte vill ha sina verk på internet" eller "bild finns till förövarna"(vilket verkar ha blivit största modeuttrycket i detta forum på sistone). Sitter och lägger upp bild efter bild på denna sida.
Här på whoa blir folk hela tiden anklagade för "självpropps" "rövslickeri" osv. Men inte på fotolog?

Det verkar som att fotolog har blivit ett etablerat sätt att "självproppsa" och slicka röv.

Vidare är min personliga åsikt också att mycket av grafittins mystik försvinner när man bara behöver skriva in www.fotolog.com/******* för att se vad ett visst crew gjort på sistone.

Att man däremot är fotograf och lägger upp fotografier man vill dela med andra är en helt annan sak. Det är dubbelmoralen inom graffitin som jag nämnde jag stör mig på.

Någon kommer säkert att säga att de har fotolog för att samla sina pieces på för sig själv. Men det argumentet köper jag inte när man samlar allt på en offentlig sida.

Nu är det säkert en hel hög med folk som kommer sitta och klaga på mitt inlägg. Men tänk till lite.

Kul att se om någon håller med mig. Tack för ordet