Montana cans! Vinter/sommar?
Tjena många säger att Montana Gold kronglar och inte alls är bra på vintern när det är kallt ute. Igår skulle jag ut och hade med mig 5 Montana Goldburkar färgen bara rann ner för väggen även fast ytan inte var blank utan bubblig eller vad man ska säga, fick dessutom inge tryck från burken nästan bara rann ut burken ibland. Har nu fattat att Gold inte funkar bra i kyla, men många säger även att Montana Black inte ska fungera så jätte bra när det är kallt ute. STÄMMER DET? Svara gärna för jag vill ut å göra sverige färgat igen ;)
"jag vill kunna flyga genom att vifta på skinkorna"
Graffare
2007-12-20 18:53
måla med vad du vill, skit i vad andra säger.
They called me Mr. Glass
ja men Gold fungerade inge bra :/ är Black och´så skit när det är kallt ute? måste jag vänta på sommaren dör jag :O
kan varit frost/is i betongenen du målade på låter nästan så
(-Okej jag står för eventuela stav fel i inlägget-) }-----------------Respect-----------------{
Asså jag kollade väggen men det var inge frost den var inte ens blöt så jag vet inte :/
asså vafan, snälla hjälp här :O jag vill ut å färga sverige!
belton molotow funkar prima firren på vinter,
this is for my dawgs - Diamonds and Glue
Improvisera lite, släng ner en pet-flaska med varmvatten i påsen, skaka ordentligt, använd fetare caps.
Har inte haft problem med varken black eller gold i kylan, dock om du fixar lågbudget burkar på någon mack kan det bli krångligare. Se till att skaka dom ordentligt, funkar också att lägga 2 burkar i kalsongerna när du lämnar huset, då har du iaf 2 stycken som funkar prima.
Ingen utav Montana cannorna Black/Gold fungerar sämre i kyla, men det gäller att skaka dom ganska rappt och länge.. "jag har då inte märkt skillnad på det iaf".. pz!
CashRulesEverythingAroundMe
Okej tack för tipsen :P det med kalsongerna var bra ;)
skaka , annars funkar Belton i alla väder från egen erfahrenheit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har aldrig heller haft problem.. montana själva säger att gold ska klara sig bättre i kyla.. ända ner till -35 ska de funka som vanlig har de gått ut med. peace
harebratja.
på montanas hemsida så testar dem ju kannorna , rätta mig om jag har fel men dem klarade -35 grader? och trots den 35 gradiga kylan så funkade dem helt urmärkt! kanske är det du målar på som krånglar.
4:20 KANRK
konstigt att dem visar fördelar med sina burkar på sin egen hemsida
this is for my dawgs - Diamonds and Glue
köp molotow ist.. finns på
www.fatcap.se funkar prima i ner till -9 iaf, det vet jag av egen erfarenhet :) och kan tänka mig att dom funkar långt under -10 sträcket också.
Vad glor du på?
Har ett par montana hardcore, och ett par montana micro och hade inga problem med vinterkylan ;) Måste därimot värmas lite då dom lätt fryser men ha dom i en ryggsäck med en tröjja eller liknande runt så kommer det funka fint :) Men läste på montanas hemsida att Gold ska funka i -38 grader, testade i ryssland ;) men men, hardcore funkar fint
för min del är hardcore det största problemet vid "kalla" tider men även det går oftast bra... Allt går och lösa om man är någorlunda smart :) för det första; tänk på att burkarna inte kan prestera som dem brukar göra på "skinnycapsfronten", för när det är kallt sjunker trycket. resultatet blir oftast bara bubblor ur capen osv.. Så tänk på att använda lite fetare caps, och sen brukar jag själv förvara burkarna i rumstemp, och sen lägga ner en liten handuk i en sån sprayburkslåda(6packen, ni vet dem ?) och sen lägga ner hela en lådan i en bolagetpåse och sen ploppa ner cansen och sen vira handuken över och sen ner i en ryggsäck. Sen gäller det att inte gå runt för mkt på stan utan att måla, för ju längre man är ute utan att måla, ju mer hinner trycket att sjunka! Och som säkert andra sagt, skaka riktigt ordentligt, helst innan du drar ut. Jaha, det blev ju en hel bok, det var inte meningen. Haha, anyway lycka till !
yo hiphop r'n'b
Skaka noga hemma och värm upp burkarna på ett element en halvtimme eller en timme innan du ska ut.
Skaffa en handvärmare från clas ohlsson och droppa ner i burkpåsen/väskan/innanför jackan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du ska lägga nått större och har mer än 5 - 6 burkar så har jag använt en självuppvärmande påse som man enbart häller vatten i så väntar man några minuter så blir den omkring 50 grader varm, lägger den under allt i väskan så håller den resten av väskan varm utan att riskera att något blir för varmt. (Notera att du ska ha påsen öppen för att värmen ska sprida sig annars stannar all värme i påsen) Återkommer med sidan man kan beställa den ifrån, eller om du letar själv så sök på "Selfheating bag".
Dysläktikär
Uppfinningsrikedomen är död.
hardcore funkade fint igår men visst, skaka mycket, försök hålla dom så varma som möjligt innan det blir målar tajm
tryck upp dom i daimkrysset
Graffare
2007-12-22 16:47
hjärnsläpp på montanas hemsida så testar dem ju kannorna , rätta mig om jag har fel men dem klarade -35 grader? och trots den 35 gradiga kylan så funkade dem helt urmärkt! hoppas du skämtar, dom funkade, men endast i typ 10 min. så alldeles utmärkt är ju dumt att nämna kanske.
They called me Mr. Glass
-35 var lite för kallt. värm upp så mkt innan det e dags
?
Montana Platinum blir lite småledsna redan vid -15 grader.
om du förvarar cannorna ute i kylan kan det ju bli svårt att få något bra tryck då det sjunker när de kyls ner. (som andra även har skrivit) Så det bästa är att ha cannorna inomhus nån timme innan du ska ut iaf. sen kan det ju vara bra att skaka varje canna riktigt mycket medans dom är varma. och även skaka de när det är dags för att måla.. det är tipset med en uppvärmde kasse var riktigt bra tycker jag:P
burkarna kan vara gammal. vet ej om det stämmer men det står utgångsdatum på montana gold burkar på botten .. gör inte det på black men på gold gör det.
belton molotow väl skakad
har målat i 18 minus inte så jävlla skönt då spellar de ingen roll vad de ä för cans fy ..fanict
okej, tack för tipsen
black funkar bra, fast vit kan krångla ibland.
Fick nåt problem idag när jag var ute med gold... När fillen torkade så blev den ojämn, i olika nyanser.. så de vart alltså lite ljusa fläckor runtom överallt, såg förjävligt ut.. Vet inte om de kan ha me kylan å göra, eller vad..