I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstutställning Dr-facelifter

Vår Hiphop - Graffiti

   

2008-01-04 00:18

Konstutställning Dr-facelifter


"Bättre B-känd än okänd. (15 minuter i lampljuset)."
en utställning av Nisse Franzén
Galleri Lucy Ford, Tomtebogatan 18 Karlberg/St Eriksplan.

www.lucyford.se
www.dr-facelifter.com

Runt om i världen dyker de upp. Överallt. Varje dag. De är rika, fattiga, snygga, fula, dumma och/eller smarta. En del har valt det, andra bara blir det. Det är idag ett relativt nytt fenomen att vara känd av ingen speciell anledning, eller att vara "B-kändis". De är oändligt många. Tv-shower massproducerar dem. Tidningarna fläker ut dem, och vissa av dem finns där runt omkring oss, fastän vi knappt har en aning om vilka de är eller vad de gjort. Vad hände med att åstadkomma något? Vad hände med att erövra världen med något bra och vettigt? Vad hände med att vara en vanlig kändis? I denna porträttserie, skildras ett antal personer som är kända för ingenting, personer som är kända för en helt annan anledning än vad de borde vara. Helt enkelt några av vår tids största och minsta "B-kändisar".

Började som graffitimålare med att skissa bokstäver i skolböckerna, 98. Jag fastnade för ärligheten och kaxigheten i graffitin och älskar det sättet att förmedla ett budskap. Efter några års vridande och vändande på bokstäverna, blev jag mer och mer intresserad av porträttmålning och har sedan dess målat ansikten med både sprayburk och pensel. Även fastän jag personligen inte vill kalla det jag gör idag för graffiti, så är ändå mycket rotat där. Jag vill väcka en tanke med det jag målar. Provocera lite men ändå locka fram ett leende.
/ Nisse Franzén

Välkommen!

Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM