I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker graffiti målare.

Vår Hiphop - Graffiti

2009-03-10 10:18

Söker graffiti målare.

Jag söker killar/tjejer som e duktiga på att måla.
Den 9/5 ska vi ha ett hiphop jam i Katrineholm, och söker nu graffare som har lust att måla tavlor som vi kan hänga upp i lokalen där jamet är.
Så vill ni synas med er konst så hör gärna av er till mej.

Vi kommer inte kunna att betala någonting utan det här e bara om ni är intresserade att synas med er konst, ni får självklart tillbaka tavlorna sen om så önkas.

//Mats

Nej Tack!!! Jag Kör.

2009-03-10 10:39
Men material får man?
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2009-03-10 10:55
Nej tyvär inte det heller.
Vi söker bara graffare som känner för att ställa ut på helt egen hand.
Budgeten vi har är satt till artisterna.
Anledningen till att vi vill ha graffare som ställer ut tavlor helt idiellt är för att vi vill pressentera alla delar av hiphop kulturen och skapa en bra stämning i lokalen.
Och vi har tyvär ingen stor budget på detta jam.
Det e därför jag frågar om de finns graffare som vill ställa ut tavlor och synas med sin konst fast helt idiellt då.

//Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-03-10 11:23
blir nog rätt svårt att få folk då, men lycka till iaf !
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/

2009-03-10 11:24
låter som ett riktigt erbjudande du kommer med..
en bra affärsman väljer oftast namnet "bandit"
kom hit, slösa era pengar och betala tåget.... man får säkert betala inträde ochså
tack men nejtack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-10 11:31
Jag vet att det är ett dåligt erbjudande, har inte påstått något annat.
Men frågar man ju inte så får man inget svar.
Och vi är seriösa till 100%
Men tyvär så räcker bara denna budget till uppträdandet.
Och ni behöver inte komma ner ni kan skicka tavlorna till mej eller studiefrämjandet i katrineholm. så kanska vi kan gå in med frakten, men då måste jag prata med chefen på studiefrämjandet.

Men detta är bara en fråga vet att de kan bli svårt att få tag på någon som ställer upp med att skicka sin konst och att allt är helt idiellt.
Men man måste ju fråga för annars får man inga svar.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-03-10 16:20
Snygg deal.
De som uppträder på scen får såklart pengar men de som målar tavlor får kanske betalt för frakt??

2009-03-10 16:38
Jo för tillfället är de tyvär så.
Jag vet att det är en rutten deal. men jag frågade en fråga bara.
Jag vill kunna betala för tavlorna men jag e inte själv jag anordnar detta jam tillsammans med studiefrämjandet och ungaarrangörer i katrineholm. och just nu ser de ut så här.
Jag kan tyvär inte göra så mycket åt de.. inte jag som sitter på pengarna.
Jag försöker bara ordna så gott jag kan.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-03-10 16:58
sluta gnälla, sen när målar man för att tjäna pengar? jag hade nappat direkt om jag bodde i närheten. jag skulle skitgärna ställa ut tavlor helt ideellt på en plats där folk som faktiskt bryr sig och tittar ordentligt är. vi är inga artister, vi kommer inte locka särkilt mkt folk till ett jam, därför får vi inte betalt för det.
ni målar ju olagligt helt gratis för alla att se, varför är detta så hemskt? tar ni 20 spänn för folk att kolla blackbooken med?

risken finns ju också att nån vill köpa en tavla där med. profit profit....
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-03-10 17:03
håller med 987

2009-03-10 17:17
987 jag tackar så mycket för ditt stöd.
Är du intresserad så går det att skicka tavlor eller papper du målat på osv.
så ställer vi ut de på jamet. och om du önskar skickar vi tillbaka dom till dej sen.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-03-10 17:26
kan man sälja det ? för isf e det la som vilken utställnings om helst ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-10 17:52
Vi har inte diskuterat än om tavlorna ska säljas, de va tänkt bara som ett utställning för att visa att graffiti tillhör hiphopen vi ska ha dans rap dj och graffiti på jamet för att visa grundpelarna till hiphop.
Men jag ska diskutera med de andra om en eventuell försäljning.
Men jag får återkomma mer om de senare när jag diskuterat det med dom.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-03-20 21:44
Vi har kört samma grej på café Bonza en kille har sålt 17 graffititavlor för mellan 50 och 500 kr styck. för att ha 1050kr i månaden så är det skitbra pröjs.

tjo zandra
Skönt ställe att hänga på för dig mellan 16 o 20 år.

2009-03-21 11:47
bonza

räkna på vad han drar in i timmen om han säljer tavlor så billigt. så skitbra pröjs e ju lite å ta i.

2009-03-21 19:53
varför tror folk att konstnärer ska jobba gratis och "få chansen att visa sin konst" medans man tycker att musiker som också är konstnärer ska få betalt för sitt arbete? Dela budgeten lika istället för att segrigera. Man har hört den här historien många gånger, tänk om man kunde få höra någon be musiker spela gratis istället på ett arrangemang

2009-03-21 20:35
Klagande klagande klagande. Han ställde en simpel fråga men se på fan så ska folk klaga. Ett forum i ett nötskal.

Ställ ut era tavlor på ett ställe där ni får pengar då.
Gör väll inget om man inte får betalt bara trevligt och ställa ut sin konst för folk att kolla på.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2009-03-21 20:46
Gratis utställningslokal.