Vad hette de gamla burkarna? (90-tal)
Vad tusan hette dedär sprayburkarna.. de flesta använde under slutet 90-talet I guess, men även början på 2000-talet, innan Montana tog över. Blir tokig för jag kommer inte på namnet! Nån här vet, det vet jag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sparvar, Motip?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Prepping Auto-K
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Quick Belton RAL Carosol Carlofon? Dinitrol Sen fanns det någon Sthlms burk med som jag fan inte minns vad dom hette...typ vita eller randiga, såg sjukt luffiga ut men var helt ok.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Jag tror det är Krylon du syftar på.
Graffare
2009-04-27 16:24
Krylon har väl aldrig sålts i Sverige?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
menar du inte dom där burkarna man kunde köpa 3 för 100 eller om det var 4 för hundra ute i Länna? har glömt namnet på burkarna nu men minns att det alltid var ett stort moln av färg runt en när man målade med dom.
master var ju kung!
Hej, det är jag som är kenny. Jag är 25 år gammal och är bosatt i en trevlig kommun i Jämtlands län. Du får gärna lämna ett spår i gästboken om det är nånting du undrar.
pro paint? sen dom på länna heter väll tec?
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
bästa ju!
frågor på det?
volt pro paint var det ja..
Graffare
2009-04-28 08:56
Masters svarta e kung!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
nattugglan: det vettefan...till vad menar du? personligen säger jag nog silver/guld men visst allt funkar gula e lite gay
Ja silver, guld var lätt bäst. annars var det väl pastell kulörerna som gällde(olivgrön, rosa). sämst var den röda och oranga.
Såg att dom sålde Master på Järnia för 80kr/st. Fy fan. Kommer ihåg när Kafe44 sålde 3 för 100, det var ok.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Auto-K, Multona och Dinitrol var väl mest kända. Sämst va Beckers som rann som typ "nutidens" Basic.
"Hellre en varm färgad piece, Än en grå sliten vägg"
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs my biggity black benz with them 19 inch rims...
de e nog montana hardcore du menar
Graffare
2009-04-29 16:04
MRsalesman Den mattsvarta var ju en fantastisk rackburk, vet inte om de har ändrat i kompositionen idag. Den täckte grymt vad jag minns, resten av färgerna var medel om jag jämför vad jag fick tag på i butikshyllorna.
proline aerosol art var ju oxå en klassiker runt 2000 om jag inte minns fel. Lågt tryck, bra för pillpill
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Auto-K, Belton, Multona, Motip, Alcro, Beckers, Master, Dupont, Finspray, VHT, Dhex, Carlofon, Carosol, Dinitrol, Roststopp, Duplicolor. Säkert glömt nån.
Haha den gammla goda tidens burkar ja, vilka minnen. Vi körde alltid med främst multona, auto-k, roststop, master, hagmans, dinotrol och carlofon. Blev väll en del biltema crom på lite senare tid också. Men burkarna som finns nu är ju överlägset bättre, även om det för oss lite äldre är mycket mer känsla i att köra med multona och auto-k iofs.
Graffare
2009-05-05 14:30
Turtle wax(roststopp och tec colors) Dinitrol Carlofon Hagmans Flügger Teknika(supercolor) Eckhart Plastic kote (ok paint, plastikk padding, och originalet) Costum colors Multona Duplicolor Holts Plastic padding (Loctite) Quick Swingcolor Herdins Colorworks Färghandelskompaginets spraylack Biltema Rustværn Coverite Auto-k Humbrol Servalac (alcro) Rustoleum Master
Ahh, Herdins. Kunde man racka på BEA i Svedmyra. Guld och Silver.... Trevliga små burkar.
Nån mer som kört en rosametallic fyll? lr får jag känna mig ensam om den
100 poäng till den som kan nämna flest namn!
Lyricist
2009-05-09 13:21
librator Och en kaka. Illektronik Gjort en gång vill jag minnas, på en sleten trävägg. Såg förjävligt ut men jag skyller på att jag var ung och dum.