I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Swegraff Issue 2

Vår Hiphop - Graffiti

2010-03-22 17:10

Swegraff Issue 2

Nummer 2 utav tidningen swegraff är i full produktion men även om vi fotograferar en hel del själva och sliter i ur och skur så behöver vi mer material inskickat till oss för att få bättre variation på bilderna.

Problemet har ju varit denna sibiriska vinter som hållit ett järngrepp om oss alla men nu när våren äntligen är på väg så hoppas vi att alla riktiga writers ger sig ut och målar så att vi kan fotografera ännu mera och fylla tidningen med det senaste och hetaste!

MEN! vi behöver fortfarande allas hjälp med att få in mer bilder för helt ärligt så tror jag inte folk endast vill se bilder fån en stad och ett par aktiva writers, det är här ni kommer in i bilden, har ni några bra, nya och heta bilder som ni skulle vilja se i detta nummer så tveka inte att skicka in dessa, vi behöver panels, gods, wholecars, väggar, silver, färg, tags, throwups u name it!

Våra förhoppningar är att nästa nummer(issue 3) skall gå i tryck och vi kämpar verkligen med att skaka fram lite slantar för detta men för att detta skall bli verklighet behöver vi ännu mera bilder!

skicka era dyrgripar till [email protected] om ni skulle vara intresserade utav att se denna tidning som papperskopia till sommar/hösten 2010!

ps. Som en liten teaser kan jag avslöja att till detta nummer har vi intervjuat Polar.

-------------------------------
Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se

2010-03-22 19:57
Helt ointressant intervju med andra ord.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-22 20:50
Hade inte ni polarintervju i förra numret???? eller vilket mag var det?

2010-03-22 21:52
Norrland tidningen hade Polar
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2010-03-22 23:16
"Problemet har ju varit denna sibiriska vinter som hållit ett järngrepp om oss alla men nu när våren äntligen är på väg så hoppas vi att alla riktiga writers ger sig ut och målar"

det är väl för fan på vintern som man ser vilka som trotsar kylan och ligger i? fan ta alla sommarmålare som bara vill stå vid ett fame och lata sig
"Det behövs många sprayburkar för så mycket färg. De måste ha gjort ett riktigt nattinbrott i en butik, för så många burkar snattar de inte under jackan."

2010-03-23 07:25
låter intressant! ser fram emot nummret!
www.sexstyckenstryk.com
www.myspace.com/mattiasingo
www.myspace.com/dickochingo

2010-03-23 09:12
DISKOPOLO: Det är självklart en smaksak vilka man vill se intervjuer av och vi hoppas självklart på att vi skall få med lite olika målare till våra intervjuer, allt från hardcore målare till dom som bara lirar lagligt men som med allt så är det ibland svårt att få till en intervju med vissa dock tror jag att du kommer bli nöjd med intervjun som är i planeringstadiet till nummer 3 :)

Stångådalsbanan: om det vore så enkelt men tillochmed de grymaste hardcore målarna har valt att stanna inne stora delar utav denna vinter och det är faktiskt grymt svårt att få tag på bilder, dock ger jag en stor eloge till de som faktiskt har trotsat en meter snö och is!

Vi bugar och bockar till er som skickat in era dyrgripar, det är faktiskt ni som möjligör att tidningen till slut kan släppas med lite roligare inehåll.

2010-04-25 09:15
När kommer andra numret? börjar det bli färdigt?
www.sexstyckenstryk.com

2010-05-12 16:02
Sorry för sena svaret missade denna totalt.

Nummret är i princip färdigt men vi saknar lite material i form av panels.

Tyvärr är det sårt att få folk att skicka in bilder och senaste tiden har jag personligene inte haft tid till att sitta och vänta på panels(vilket jag annars kan tycka är mycket trevligt :)).
Har ni några färska paneler så tveka inte att maila dessa till [email protected]

Så snart ett gäng vettiga bilder dykt upp så kommer tidningen att släppas, intervjuer m.m är klara så det enda som saknas är lite bilder.

Tyvärr resulterar avsaknaden av bilder till att detta nummret inte blir lika tjockt som det förra men ut skall det garanterat!

2010-05-12 16:23
Sitter du på bilder på feta paneler? Glöm swegraff, skicka dom till nordens fetaste 100% tågtidning med fokus på sverige! [email protected]
Deadline 30/6!
Reptoid Magazine - 100% TRAINS!

2010-05-12 18:40
Haha moget värre att higjacka min tråd :) men men folk gör som sagt som dom vill själv ser jag hällre mångfald mao skicka bilder till flera tidningar :)

2010-05-12 22:45
Reptoid, ärligt talat skärp till er nu för helvete, visa hyfs och bondförnuft nu för tusan. Känns inte som en seriös och sjysst aproach att köra med den där jävla stilen i någon annans tråd, keff skit rätt och slätt.

Hade jag haft bilder att skicka skulle det ju lätt bli swegraff som fick dom efter den där översittarstilen.

Fred ut!
jomensåatt...nå vet ja.

2010-05-13 08:27
Pigeon- Men för fan, orka grina..
Crüel town, it's a Crüel town...

2010-05-13 12:04
Msoe- You´ve bet att jag orkar!

jomensåatt...nå vet ja.

2010-05-13 21:07
Så jävla svårt är det inte att starta en egen tråd. Taskigt o sänka up n comers sådär.
Äger dig som staten

2010-05-13 22:43
Ibland går inte humorn ända fram över internet.

Vi vill givetvis inte sno alla era bildskickare, utan ville mer påvisa att det finns andra ställen med som gladerligen tar emot bilderna. Det var inte menat som en kapning eller attack mot er. Vi känner inte av er som konkurenter, så vi vill heller inte att ni ska känna så om oss.

Det är ju två olika världar vi snackar om. Antingen få sina foton publicerade på en hemsida, eller få sina fotografier tryckta i en fysisk tidning.

bless
Reptoid team
Reptoid Magazine - 100% TRAINS!

2010-05-13 22:47
Haha, så gör du det igen. "vi känner inte av er som konkurenter". Verkar ju så då ni försöker hijacka hans tråd.

Papper är pasé. Får större spridning på nätet. Kör hårt!
Äger dig som staten

2010-05-14 10:02
som jag skrev innan med "haha" så fick det iallafall mig att dra på smilbanden, lite kreativt var det faktiskt :) och som du säger så konkurerar vi inte på riktigt samma bollplan.

dock som van forumsanvändare under 20+ år så ser jag inlägg som inte hör till trådar lite irriterande då det gör forum m.m svårsökt m.m.

sedan vet inte jag men denna del av kommentaren känns ju lite fel om vi ändå inte konkurerar om bilderna :)
- "Glöm swegraff, skicka dom till nordens fetaste 100% tågtidning"

2010-05-14 12:56
Nej, Den där humorn gick verkligen inte fram, vart fanns den? Peka gärna på det roliga i det hela så att jag också kan få skratta åt allt det roliga!

Vill man inte bli missförstådd kanske man ska tänka på hur man utrycker sig.

Hursomhelst.
Swegraff, ska se om jag kanske kan hitta något till er ändå bara för att tillföra tråden och erat magazine något gott!

Peace out!
jomensåatt...nå vet ja.

2010-05-15 10:44
Pigeon: Bugar och bockar ser fram emot bilder.

2010-05-15 10:57
Reptoid

hehehe, keep it on

2010-05-19 20:09
Äntligen! :)

Arbetet har varit hårdare än väntat men nu är nummer 2 äntligen klar.

Ni kan hämta det senaste nummer på samma ställe som tidigare.

http://www.swegraff.se/magazine.html

2010-05-19 22:48
yardfeeling

Tyckte detta nummer va bra! bra intervju också.
 Internet Gangsta

2010-05-20 01:08
bra nummer! kommer lite bilder när jag rensar kameran
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone

2010-05-20 08:49
Vill återigen tacka för ett väldigt bra nummer! Väldigt intressant och bra intervju! Snäppet vassare än första numrets enligt mig! Bra foton och helheten får toppbetyg! Bra jobb och fortsätt i samma stil! Big ups!
www.sexstyckenstryk.com

2010-05-20 08:54
Dessutom kul att den uppmärksammas på sidor som tex http://www.ilovegraffiti.de !
Najs som fan!
www.sexstyckenstryk.com

2010-05-20 09:45
Har hört att vissa har svårigheter att ladda ner den, vilken typ av felmedelanden får ni, är det direkt när ni klickar på länken eller bryts det mitt i m.m?

2010-05-20 11:45
keep em comming!
...

2010-05-20 19:57
mig funkar de inte för, inget program att öppna det med men har en skit data som har vart med ett tag också

2010-05-20 20:45
bra skit! men lite mer "följdfrågor" i intervjuerna vore ju najs.. och sen mer väggar och tåg!! ge dom lite bilder nu förfan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-20 23:49
jaccob

här har du programet för att kunna se http://get.adobe.com/se/reader/
 Internet Gangsta

2010-05-20 23:56
tidning? det är mer som en slags broschyr

2010-05-21 00:24
håller med SHS :P

2010-05-21 01:33
Yo!

Läste precis klart den och jag tyckte att den rent grafiskt och layoutmässigt funkade bra på dom flesta ställen.
Förlåt om språkpolisen onanerar lite nu men ni MÅSTE korrekturläsa era texter, det blöder i ögonen av alla svengelska formuleringar och talspråk... det är inte charmigt eller "i dont give a fuck"-igt, det gör att utgåvan känns - ursäkta uttrycket - toyig. Jag är gärna med och korr-läser åt er, om ni vill.
Jag tror jag sa exakt samma grej förra gången också och att jag även då erbjöd mig att korrekturläsa åt er, helt gratis, bara för att stilla mitt egna pedantiska sinne. ;)

Tokbra material annars, gillar blandningen och det märks att ni haft goa grejer att välja mellan, inget känns som utfyllad, en hel del originella grejer. Det hade inte skadat med att spränga in en bild här och var i intervjuen, eller att dela upp den svenska och den engelska texten lite bättre, det var lite klyddigt, inte så farligt... men ja, tre sidor REN text utan bilder kändes extremt, speciellt med en målare som Polar som går in för att gömma detaljerna lite lagom kaxigt...
och som polisgris sa, mer följdfrågor, grilla honom lite när ni väl har han på kroken!

Men ja, på det hela taget, bra jobbat och när kommer nästa? :)
Jag hatar internet.

2010-05-21 06:48
SiegHeilSatan och Polisgris: Kom gärna med lite mer konstruktiv kritik så att vi kan bli bättre, målet är självklart att ha mer texter m.m men i början får man ta det lugnt och bygga på det man har.

OfattbartDjupt: Skickar dig ett PM, bugar och bockar för dina förslag och råd.

2010-05-21 09:20
Jag fattar inte asså Första nummeretfunkar att öppna men andra funkar inte. Hjälp? Har laddat ner nyaste Adobe reader också.

2010-05-21 09:22
Yes fick det att funka nu :)

2010-05-21 13:31
tackar så jahmike .funkar nu

2010-05-21 22:57
Jag håller med ofattbartdjup till 100%. Ni får finslipa texterna. Ni borde dela upp den svenska och engelska texten på ett annat sätt, istället för att ha 4 spalter med text på varje sida så kan ni ha 2, en på svenska och en på engelska (svenska till vänster).
En sida med tags/throwups räcker men mer tåg och väggar! Vet att det är svårt att fixa bilder men ni får tigga som höns! Så borde ni ha minst 3 texter, en större intervju, en mindre intervju och nåt fint om nåt annat på kanske en halv sida.
och det jag menar med att det är som en broschyr är att det är så lite, en intervju och några sidor med bilder, det är typ så dom där man får på resebyråer och diverse ställen...

nu säger jag inte att jag skriver som en konung men jag skriver ett inlägg på whoa, ni skriver en tidning.

2010-05-21 22:58
tycker ni kan ta bort engelskan helt nu i början, tror ändå inte det är nån utanför Sverige som läser den...

2010-05-22 11:01
polisgris(ang svenska engelska): där har du väldigt fel, första numret laddades till 55% ner från utlandet, detta nummer ligger på runt 65% från utlandet fram till idag.

Och jo texterna måste skrivas bättre och bli fler det håller även jag med om :P
Dock så måste även tiden finnas till det, om du har förslag till texter m.m så är det bara att maila :)

Det där med att tjatta sig till bilder har vi försökt, av dom som lovar att återkomma med bilder så är det ca 25% som gör det, oavsett om man känner folk eller inte, målare är helt enkelt generellt väldigt sega med att skicka bilder :) det är mycket "- jo men jag gör det imorgon." och så kommer det inga :)

men vi hoppas att ju populärare tidningen blir desto mindre behöver vi tjata till oss bilder :)

Men nu vet jag iallafall vad du menar med att den ser ut som en broschyr.

2010-05-22 12:58
hehe, aa okej där hade jag ju kanske lite fel då menmen...

Jag ska försöka komma med lite bilder och förslag på texter :) Tycker ni behöver intervjuer med aktiva målare som ligger i också inte bara "jag-målar-wildstyle-i-ett-rivningshus-varje-dag"...

Det känns som om ni klart kan få in 3 gånger så mycket bilder på 5 månader (vet inte hur långtid det var mellan tidningarna). Jag tror jag får ungefär dubbelt så många bilder till datorn på så lång tid och jag skriver ju inte äns nån tidning. Fast jag kan ju inte skicka in polares bilder till en tidning, det får dom göra själva :)

Men lycka till! Fortsätt skriv! Hela tiden! Nu med!

2010-05-22 16:45
Polisgris: vi intervjuade Dart i förra nummret som är en inbiten tågmålare.

Jag tror en stor del av problemet till detta nummer var en otroligt seg vinter vilket hållit många inne, förhoppningarna är att det nu med en underbar sommar genererar lite mer bilder :)

2010-05-22 16:50
jaha, hehe det glömde jag bort har inte kollat i det gammla numret sen det kom ut ;)
aa jo vintern va kall, men det har kännts som att många legat i som satan endå...

aja skit samma! lycka till med nästa nummer och tänk på vad som står i den här tråden!

2010-05-23 10:16
yardfeeling... han målADE lite tåg förut, nuförtiden gör han knappast nåt värre än vad polar gör..

Jag vill också gärna se fler intervjuer med aktiva målare som inte bara målar fames och rivningshus..

2010-05-23 11:41
det är sjukt hur lite bilder ni får tag i på så kort tid med så mycket folk med bilder på sina datorer.

2010-05-23 11:41
din_mamma87: är man inte aktiv på tågscenen för att man inte målat ett tåg på 1 månad?

jaja alla har vi egna definitioner utav vad som är aktivt men då intervjun gjordes var han garanterat aktiv.

2010-05-23 14:51
Vad var det då? Någon trash yard?

Skaffa dig bättre koll på stockholms tågscen.. Vad han säger och vad han gör brukar ju va 2 olika saker..

2010-05-23 15:16
din_mamma: jag har fått tillräckligt mycket bevis av han så det e nemas problem för mig och sedan när måste man endast måla i stockholm för att vara aktiv :)

jo jag vet vilket rykte han har om vad han säger men bildbevis e svåra att förfalska :P

2010-05-23 15:20
Bildbevis kan man uppenbarligen förfalska/ljuga om :)

Men skitsamma, orkar inte ta diskussionen.

2010-05-24 22:24
2 starka tummar för denna...