I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffitiväggen - Hisingen Göteborg

Vår Hiphop - Graffiti

2011-05-29 18:35

Graffitiväggen - Hisingen Göteborg

Hej!

Finns det någon där ute som brukar måla på väggen som ligger en bit från backaplan, mittemot arbetsförmedlingen och polisstationen?
(Det är lagligt att måla på där)

Behöver komma i kontakt med er som brukar hålla till där för ett projekt
som går ut på att förbättra stället och göra det trevligare =)

Så hör av er om ni är villiga att stödja mig i detta arbetet.

PEACE!

"The one and only, but not the only one"

2011-05-29 23:57
Är du helt 100 på att det är okey att måla där utan att ha med tillståndet?
och vem kan man hänvisa till om "någon" skulle fråga?

2011-05-30 09:59
ja har hört att man måste ha tillstånd för att måla på den väggen
http://gbggraffpics.blogg.se/

2011-05-30 17:30
Nope, man behöver inget tillstånd är 100% säker på det för
en gång hängde jag där med några som höll på att måla
o då kom en securitas vakt fram till oss o vi ba, oh no!
Sen han kom fram o sa typ "Snyggt gjort" hahahaha så fatta vi att det
var lagligt, för han vakten började snacka Graffiti med oss o bad aldrig
om att se något tillstång :)

2011-05-31 15:33
det betyder inte att det är lagligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-31 18:55
hehe jo VAN, om du inte tror mig så kan jag tillägga att jag var o pratade med folk på stadskontoren i backa och lundby igår och de bekräftade att det var lagligt :)

Jag kan btw update er om att jag har tagit kontakt med de som ansvarar för området o dem visade intresse för projektet som går ut på att fixa till det :) jag kommer att ha möte med chefen inom några dagar!

2011-06-01 10:28
Det är ju intressant då göteborg har så kallad nolltollerans. Vilket bland annat innebär att komunen inte ska upplåta lagliga väggar. Sen så kan man ifrågasätta om det är komunen som äger väggen eller om det är en privatperson.
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till

2011-06-01 14:41
Update: Jag hade hopp om att projektet skulle gå igenom, men det känns som att det skiter sig :/. Jag ville helt enkelt att man piffar upp området typ asfalterar marken, sätter upp sopptunnor, bänkar kanske göra det till en liten park.
Men jag drömmer...

Vad jag har fått veta från stadskontoren i backa och lundby så ska området bebyggas om typ 3-4 år, man ska bygga kontorshus så då försvinner väggen. Jag tänkte att vi kan ju få ha det fint där tills dess det är endå en bra period. Så jag snackade med chefen för Älstranden utveckling Ab som ansvarar för området idag och berättade om min ide han sa att a men vi ska RIVA NER VÄGGEN NU EFTER SOMMAREN för att fixa fjärrvärme. Men ofta man börjar med fjärrvärmen nu om man ska börja bygga om 3-4 år? och behöver man verkligen riva ner väggen för detta? Jag kontaktade Göteborgs Energi idag för att veta mer om fkärrvärme projektet de tog mina kontaktuppgifter och sa att projektchefen skulle kontakta mig på fredag.

Men om vi inte skulle få behålla väggen iaf tills de börjar bygga så måste vi ju se till att vi får en ny laglig graffiti vägg. Jag menar det finns folk som besitter otroliga skills inom Graffitikonsten och de måste få utöva sin konst eller hur? Vi får se vad det hela slutar....

Snälla ge mig feedback, ska jag ge upp eller ska jag fortsätta? iså fall tills vad är uppnåt?

2011-06-08 12:21
Piffa upp??? Skärp dig för fan! Om du vill ha det cosy kan du väl lägga dig i Kungsparken... Gå och lägg dig!
WWW.FOTOLOG.COM/GBGITGIRL

2011-06-08 13:06
Kedja fast dig vid väggen då dom börjar gräva, its the right thing to do! (and its cool too!)
Que sera, sera.

2011-06-12 16:20
Tjena folket! Det var ett bra tag sen jag målade och nu känner jag mig sugen för att måla något lagligt i Göteborg. Inte fames utan lagligt. Eftersom det var längesen vet jag inte hur det har blivit med lagliga väggar i Gbg. Så om ni vet någon/några så skriv gärna! Tack :)
Trust nobody, but trust me -_-

2011-06-12 22:01
någon som har lust att hjälpa mig eller?

2011-06-18 10:28
Draken på rödasten,
mölndalsväggen, (nära mölndalsbro mittemot gamla papyrus)

dom är lagliga

2011-06-18 11:10
piffa upp? huset ska rivas som de gjort med alla andra hus i området. det finns redan en spikad plan på nybyggnation.
 ----------------------------------------------------------------------------

2011-06-18 17:26
Draken är ej laglig

2011-06-19 11:11
Rektum, exakt detta har jag fått veta nu och jag vänder om nu och ska kämpa jobba på att i får en ny laglig graffiti vägg, kanske en omöjlig dröm men om man inte försöker så vet man inte..

2011-06-19 14:51
läste nåt ganska nyss om att politker i göteborg vill få igenom en laglig vägg

2011-06-19 16:31
martinvk, ärligt! skulle du kunna få fram den källan? hade varit underbart om det stämmer

2011-06-21 10:55
Mölndalsväggen, fortfarande laglig asså :) tack!

2011-07-06 01:26
Asså gå bara över t polisen o fråga om det e lagligt??
E ju bara rätt över gatan ;)!!
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2011-07-06 01:27
Det huset mitt emot mölndalsfamet e ännu fetare att måla innuti! :D
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2011-07-10 11:15
Göteborg har ”noll tolerans”, så inget ska vara lagligt (även om under vissa perioder ändras lite hit o dit, typ angående draken, pannhuset osv)

Mölndal är inte Göteborg så därför är väggen där laglig.
Äger dig som staten

2011-07-15 20:24
Finns många som tycker att det skall finnas lagligt i det nya området, även folk som är involverade i nybbyggandet, men inte de som bestämmer. Någon nämnde det tidigare, det är lite i styr med nolltolleransen och att de faktiskt försöker "bygga ut" innerstan, och inte "bygga in" skiten de river.

Finns de som gör vad de kan för att jobba för de som bor där precis som andra ställen som innerstads-eliten försöker bygga över.

Och om de inte blir hörda så känns det rätt avlägset att de lyssnar på dig.

Tyvärr..

Du får ta över makten en dag bara. ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-15 22:10
Hehe CameraObscura jag vet att det är en svår uppgift jag tagit på mig men jag tror hel hjärtat på att ens engagemang kan göra förändring. Jag har nu kontakt med ungdomsfullmäktige i gbg och vi jobbar tillsammans förhoppingsvis så lyckas vi annars så vet jag iallafall att jag gjort vad jag kan. Jag är nämligen en person som aldrig klagar på något utan att ha gjort något åt det först. Peace

2011-07-16 01:46
Jag tror lätt att du kan göra skillnad också. Fortsätt med vad du gör, även om det här går emot dig. Jag är precis som du, men jag sparar rätt mycket krut. ;)

2011-08-12 01:03
Gick över till Horhuset mitt emot Graffväggen på vågmästareplatsen och fråga snuten om det var okej att måla, det är det tills den 20.e september sen börjar det med en totalt renovering/sanering i området.

PEACE
ONE

2011-08-19 02:48
Landvetter har sveriges skönaste lagliga, under en solig sommar dag, precis vid vattnet