I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2011-08-14 20:28

Hjälp!!

Hej,som ni ser söker jag hjälp nu.

Jag har en bekant som har fallit för mig antagligen och vill att jag pratar med han hela tiden och då mitt största intresse är graffiti och han har nog insett att de är det enda sättet att kunna snacka med mig 24/7 så har han bestämt sig för att måla nu.

problemet här är, han säger att de inte finns någon laglig vägg i gävle (vet ej om de finns eller inte) men iallafall vill han inte måla över folk som har lagt ner sin tid i att måla något.

Han vill måla olagligt men mer street art än graffiti dock har han ingen aning om vem banksy är.

nu till de största problemet, han vill börja träna sin can controll med montana white eller montana black, och han frågade mig seriöst nyss om hur många ''spray timmar'' en 400 ml flaska innehåller...

Frågan jag har till er, ska jag låta honom köpa färgen (jag vet att de är hans pengar) och slösa ut den på att träna can control eller ska jag försöka få han förstå att de är bättre att börja träna med sämre flaskor från biltema eller cheapy och köpa de bättre flaskorna när han faktiskt vet vad han gör. (jag har dock provat förklara men han fattar inte)

Kom gärna med råd om vilka tips jag borde ge han eller om jag borde låta han va för att alla gör som de vill, vet inte riktigt vad jag ska säga till han då han frågar en massa.

Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid