Skivsamlare
2011-08-17 18:38
Graffiti Wars (Robbo vs Banksy)
Någon som sett denna dokumentären? Riktigt bra, och schysst att man får se det ur en writers perspektiv med.. Se den och kommentera gärna!http://vimeo.com/27777666 Finns att tanka härG med. Ganska dålig kvalla, men fungerar helt klart.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Tack för den, de första minuterna verkade väldigt intressanta. Blir till att kolla in. =)
"Näe, nu målar jag bara lagligt." "Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?" "Jo, det var jag igår."
Verkar grym!! Blir kvällsfilmen då :). Tack för filmtipset!!
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti. När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?
Satt och kollade på den i england med massa polare. Riktigt grym film och jag tyckte väldigt mycket om den.
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Fuck Banksy! Team ROBBO!!!!!!!!!!!!
YEEEEEAAH!! TEAM ROBBO!!!
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti. När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?
Go team Robbo! Hoppas han vaknar snart från koman..
Banksy = Beks
All bitches on the line
Fan vad nice. Har suttit och läst diverse texter online om dethär, men det är lite svårt att få sammanhang. Hoppas en film ska göra det lite tydligare!
Någon som vet om han vaknat än eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det här var riktigt bra! Glad att jag sköt upp jobbet en timme för att kolla in detta :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Vid 0:48 var det inte PNP Hi tags där ? är inte det en svensk writer ? sett Hi i göteborg endel!
*VARNING SPOILER* i slutet av filmen - varför var robbo i koma ? fattade att han hittats medvetslös men varför ? banksey som misshandlat han ?!
Det sägs att han ramlade? :/ Gilla TEAM ROBBO på fb så finns det inlägg som beskriver en del :)!
crackhead, sa dem inte att det var bilkrasch eller något?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan, kom hem från jobbet nu och skulle kolla, så är den nerplockad. Anti-klimax!!!
Men tanka den dåååå, finns ju länk däruppe.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
d-beck Oj, sorry. Läste slarvigt. Ska ordnas efter jobbet idag. Tack för heads-up!
Skivsamlare
2011-08-19 13:02
nice, ska kolla in ikväll!
Ett av det bättre filmerna jag har sett inom denna genre.
BLÅ LINJEN
Finns den i bättre kvalle? då sen på Vimeo togs bort :P
kolla på gatukonst.nu där såg jag den igår kväll. kass kvalitet som sagt men det går att se på i alla fall.
Någon mer än jag som tänkte på hur de (dokumentärfilmaren) gör Banksy till en "badguy" här? Kul att se att de tar parti för gammal hederlig graff. No offens mot Banksy, som sagt så drar man paralleller till street art som gjorts innan med hans grejer men han gör det ändå ganska nytänkande tycker jag. Det är iofs ganska lätt att göra Banksy till boven eftersom han aldrig har någon kommentar till någonting. Då är det ju bara att säga massa saker och han kommer inte säga att det är fel.
^êxakt, de ställer sig ganska uppenbart på robbos sida, och tar ställning för graffitin och inte street art. jag menar, banksy har ju blivit mer eller mindre geni förklarad av samlade kultur erliten och det främsta argumentet i dokumentären var att de dissade att han körde stenciler och inte fri hand. kom igen liksom, snubben e ju tung som fan och även om han hittat inspiration av andra konstnärer, so what. robbo verkade mer bitter över att det gått mkt bättre för banksy. han ville ju också bli en erkänd konstnär. sen rivalitet är en sak, det triggar ju bara konstformen. sen kan jag köpa poängen med dubbelmoralen med att banksy får vara kvar medan vanlig graffiti tvättas bort.
Det handlade inte riktigt om bitterhet och för vem det gått bäst (eller jo, på sätt och vis) för. I dokumentären säger man att "streetartister (ie gatukonst, stenciler osv)" har fler privilegier i rättsfrågor och att dessa artister inte blir behandlade på samma sätt som Writers. Missade ni hela delen när de satt och rabblade upp hur streetartister klarat sig undan straff bara för att det inte var just "graff-graffiti" de höll på med? Robbo blev ju större inom graffitin, alltså en underground community. Bansky blev ju stor inom streetart, eftersom det accepteras av omvärlden mycket mer. Det var iallafall min tolkning. =)
"Näe, nu målar jag bara lagligt." "Jasså? När var du senast ute och målade tåg då?" "Jo, det var jag igår."
sen kan jag köpa poängen med dubbelmoralen med att banksy får vara kvar medan vanlig graffiti tvättas bort. jag fattade precis, kanske uttryckte mig otydligt. men det e ju fjantigt att det är så, snutarna ska ringa sin chef som ska bedöma huruvida det är konst eller vandalism. sjukt, i mina ögon får det gärna finnas mer av båda på rätt platser.
Skivsamlare
2011-08-20 23:51
Sen har ju Banksy framställts som det största geniet/revolutionären/människan i varenda film han medverkat i. Skönt att se en film där dom tar andra partens sida. Hoppas verkligen Robbo vaknar ur sin koma snart.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Inok, Word.
Riktigt sevärd! Kul, de fick verkligen med exakt allt känns det som. Sen tycker jag ang. Banksy att A) de hade faktiskt med hans skriftliga svar och åtminstone ett par personer som talade väldigt väl om honom, B) han hade ju tydligen till skillnad fr Robbo avböjt medverkan så då blir det naturligtvis mindre från hans sida
Soul_Survivor_II A) De hade skriftliga svar men det var väl hans uttalande när Robbo släpte sin bok och sa att han hade typ bitchslapat honom om jag inte minns fel? B) Precis och det är lätt att måla upp personen i fråga hur som helst då när han inte vill medverka. :)
^^det var några fler skriftliga uttalanden också, bla så kommenterade han huruvida han bitat fransmannens stil också.
Philip Okej, närminnet är inte det bästa :)