I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

No need to mention names, piegeon & godlovesugly..

Vår Hiphop - Lyricism

2006-08-13 13:06

No need to mention names, piegeon & godlovesugly..

Let's raise your hand
and face the man who yall been so affraid of,
look in my eyes you will realize there's no disguise Im made of

I came to show you all profession you just laughin at me,
But your just half as crappy slappin you made my ass happy,
So while you rap G I stand back hold back attack's the fact is,
You ain't no rapper you can practise more become an actress,
You use the madress as a symbol not a place you be at,
You ain't no man it's a disgrace for all the other's see that,
When piegeon comes with godlovesugly on the scean to be fat
then we react like they are pussies make em feel our feet's wrath

You say to me how bad I am in sense that you are better,
But read this letter you are finished you be throu together
Cuz I will never take my hands of you I promize you
You suffercate in your own vomit honestly Im honest dude

You fuckin low life piece of shit you think you are somebody
But if sombody be like me then you be half as cocky
Cuz if your ass can rock me lock me in and throw the key's
Fuck these wannabe's man I say plz these ain't no great emcee's

so while they look at me see that I will crush it
I will read their shit with weep conceal a bucket then I flush it
down the toilet oups I foil it and I boil it then I give you an injection with this poison in direction that will kill you and I will do

If you dont put me in a battle I will show these people wrong from right it's right that you dont rap well.. *haha

You hate my crap spell that's why you now will have hell,
Who ever laugh smell the victory from far away
that's why you be back in the trunk of my car you no STAR I say

That spliffsecond is the speed of any wepond
and refuse to be steped on some you never be able I reckon

haha, and I will go on and on and on as long as you dont battle me...haha,

godlovesugly wannted to battle me and chickend out.. haha
and
peigon ... he send's me his best battle text, then I battled him with it and won probebly,
because he didn't wannted it published... haha

I know the diss wasn't for me but if he's proud of it,
it had to be saw, haha

pussies

And then there where Silence.... haha

2006-08-13 13:08
haha okej skit samma alla vet vem han är iaf :P vad tycker du om texten?

2006-08-14 17:02
¨hahaha

2006-08-14 17:10
me like! :P
ska kommentera mer sen när jag får lite mer tid... skriver nu så jag inte missar denna..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-15 16:41
mortalis kul att du gillar den glöm nu inte att kommentera ;)

assassin.. skrattar du åt mej eller vad är så roligt? ;) :P

2006-08-15 17:50
"You say to me how bad I am in sense that you are better,
But read this letter you are finished you be throu together
Cuz I will never take my hands of you I promize you
You suffercate in your own vomit honestly Im honest dude"
HAHA! Nice... Kul att se att nån fler är ärlig ;)

"You fuckin low life piece of shit you think you are somebody
But if sombody be like me then you be half as cocky
Cuz if your ass can rock me lock me in and throw the key's
Fuck these wannabe's man I say plz these ain't no great emcee's"
2 första var sådär.. tyckte dom var konstigt formulerade..
Men dom 2 undre var riktigt sköna! bra där

"so while they look at me see that I will crush it
I will read their shit with weep conceal a bucket then I flush it
down the toilet oups I foil it and I boil it then I give you an injection with this poison in direction that will kill you and I will do"
Soft... men din engelska verkar svikta lite... men det är lugnt..

"That spliffsecond is the speed of any wepond
and refuse to be steped on some you never be able I reckon"
haha

Överlag så kändes den aningen svagt upplagd med grammatik fel här och var men jag gillade tänket och hur du får in en del nice rim och multies etc...

men denna skulle du nog kunna lägga lite mer tid på och få ordning på vissa småsaker så skulle den kunna bli klockren...
(min åsikt)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-15 18:51
haha ja tycker det är ganska lustigt egentligen... snubben vet i princip inte vad han snackar om...

du har fortfarande grammatikfel, och nej jag anser dig inte en duktig skrivare, men har aldrig påstått att jag är bättre... så där gick en av dina rader upp i rök..

sen så skickade jag en vers för du ville se en, i ett pm, inget jag var speciellt stolt över eller nånting, men du ville se en vers, så jag visa den. sen la du upp den i en battle. trots att det itne ens var en battletext mot dig? att jag sen inte ville visa den är för att den ska reccas för en netplay, så jag föredrar att inte visa mina verser inför hela whoa innan jag spelat in de och netplayen faktiskt är färdig?

shit, ska du dissa bör du för det första komma med lite punchlines, försöka vad lite finurlig samt personlig... det enda personliga du fick med här dosent even make sense, som jag förklarade där uppe...

bottom line: du är en liten netcee som försöker leva raplife över nätet...

och sen måste jag bara fråga, trodde du verkligen att jag skulle börja grina och byta namn för detta? haha

snälla, skriv fler dissar till mig, det är ganska roligt att läsa hur skruvat du får till det bara för att man inte tyckte om en av dina texter

2006-08-15 21:14
pigeon saken va att jag frågade efter en battle mellan oss... sen säger du nej.. men jag kan skicka en vers jag har skrivit..
så va det en diss text? haha

du skrev i slutet.. tyck va du vill om den såga den bla bla bla...

jag skrev i forumet att den inte va skriven till mej men va tvungen att bli sågad alla visste..

haha.. du är sämst mannen detta handlar inte om att du gav mej dålig kritik.. jag tar gärna dålig kritik om det utförs på ett sätt där du inte anser dej viktig..

tack för kritiken btw mortalis, så ska man lägga upp kritik :)

2006-08-15 21:29
okej, missuppfattning med den där texten kan jag förstå... men sen att jag anser mig viktig... hur fan får du det så? att jag säger att jag tycker du är en kass skrivare betyder väl inte att jag är ska visa mig viktig eller bättre? shit, du idiotförklarar dig med varje inlägg tycker jag... du förvränger ord och meningar hela tiden etc, hur fan ska man kunna ta dig seriöst liksom?

2006-08-15 21:31
föresten tycker jag du borde byta språk att skriva på, för detta är andra gången du bevisar att du verkligen inte behärskar det engelska språket bra

2006-08-15 21:32
Stoner into the bones!=)

2006-08-15 22:15
haha okej pigeon vi säger väl så då men varför vågar du inte battla mej? alltså... jag vill bara ha lite kul va fan varför ska du va den som inte vill?

jag frågar dej gång på gång.. du battlar väl andra varför inte mej?

2006-08-15 22:29
nej ja brukar inte battla... och det handlar inte om att våga.. det handlar om att jag inte har någon anledning eller lust... därför tänker jag inte battla dig

2006-08-16 20:55
har du ingen anledning? du tycker ju att jag inte kan skriva och borde byta språk när jag skriver.. haha

jag ser det som att du bråkar med mej men vågar inte backa upp dej själv....

Kvack kvack bah chicken!

2006-08-17 00:03
haha I ain't fightin with you, it's the other way around... du höll inte med om min åsikt om din text, blev arg o ville battla o shit? Jag har liksom inget o backa upp, inte så ja bryr mig om mitt rykte på whoa? Jag får snarare intrycket av att du försöker leva streetlife på whoa vilket jag tycker är galet töntigt... disstexter slängs fram och tillbaka i lyricism hela tiden, o jag tänker inte bidra till det då det bara är sjukt jobbigt när ingen av de ens hållet kvalité...
och liksom, skulle det vara en anledning att battla/dissa nån man inte tycker skriver bra eller tycker borde byta språk, då hade jag dissat 80% av hela lyricismforumet redan.

2006-08-17 18:57
haha jag skiter i om du säger att du inte vill battla..

jag vill inte battla dej för att du gav mej dålig kritik...

jag vill battla dej för att jag ser dej som en vandrande fitta här på whoa och eftersom du skulle dissat 80% så kan du ju börja med mej när du vågar....

saken är att du battlar men vågar inte battla mej du ger mej bara mer självförtroende och mer ved i elden för att jag ska hata dej.... du suger och du måste lära dej att veta din plats...

creativity; hehe... du började med raise your hand hur slutade de då? ;)

2006-08-17 23:09
jag vill battla dej för att jag ser dej som en vandrande fitta här på whoa och eftersom du skulle dissat 80% så kan du ju börja med mej när du vågar....

saken är att du battlar men vågar inte battla mej du ger mej bara mer självförtroende och mer ved i elden för att jag ska hata dej.... du suger och du måste lära dej att veta din plats...

för det första sa jag, att OM det vore en anledning att dissa någon man tycker är dålig eller borde byta språk DÅ hade jag dissat 80% av whoa, men dessvärre ser inte jag det som någon anledning och tänker inte börja dissa folk bara för det...

och nej, jag battlar inte.. möjligtvis freestylebattlar jag ibland, men inte mer än så.. dessutom förstår jag inte varför du ser dig själv så duktig? varför skulle jag inte våga battla dig? har jag något att bevisa på whoa eller nåt streetcred att försvara?

bottom line, hata mig hur mycket du vill, tyck att jag suger, jag tycker faktiskt det är ganska underhållande då du förmodligen aldrig kommer utvecklas med din attityd, och stanna på den låga nivå som du håller på dina texter...

förstår heller inte varifrån du fått att jag sagt att jag är bättre än dig? fan hur många ggr ska ja säga att det spelar ingen roll om man är bra eller dålig för att avgöra om en text är bra eller inte?
jag ser mig själv varken som bra eller dålig, det låter jag annat folk avgöra, jag kör min stil och skriver det jag vill, sen bryr jag mig itne riktigt om jag är sämst eller bäst i världen, fan har du aldrig tänkt tanken heller att folk har delade åsikter? dvs nån kanske hatar din text men älskar min, medan en annan tycker helt tvärtom? damn, att skriva texter är inte en tävling om vem som skriver bäst, eftersom det inte egentligen finns någon som är bäst, allt sådant är subjektivt.

sen tycker jag att du borde sluta med att försöka leva streetlife på whoa... det är en internetsida o inte nåt jävla 8-mile som du verkar tro..

och ett tips föresten: nästa gång du ska dissa någon, lär dig åtminstone stava till personens namn om något

2006-08-18 17:11
hahahahaha ligger på golvet ihop vikt och as garvar åt dej.... dagligen..

hahaha.....

hur du än ser på saken så spelar det ingen roll om jag stavar ditt namn fel i slutändan så är det dej jag menar iaf...

och nej jag tror inte detta är nått 8 mile men vad jag skriver om när jag skriver är min ensak och just nu är du på min shit list
och därför dissar jag dej... den dagen jag orkar sätta mej ner och skriva en seriös text till dej kommer du ta självmord..

änså länge har jag bara fulat mej skrivit texter på 20 min...
frågan är om du vill att jag ska sätta mej ner och ta tag i min engelska och min rimm så säg till så får du en hel låt av mej om nån vecka.. haha...

tror du verkligen jag är dålig? hahah

2006-08-18 17:13
änså länge har jag bara fulat mej skrivit texter på 20 min...
frågan är om du vill att jag ska sätta mej ner och ta tag i min engelska och min rimm så säg till så får du en hel låt av mej om nån vecka..

snälla gör det

2006-08-18 17:15
Beef to the bones :P

2006-08-18 17:17
nice =) jag lägger upp en text sen..
skulle va kul om du kunde göra en låt tillbaka sen men du vågar väl inte antar jag..

2006-08-18 17:17
mortalis ;) låten ska heta beef to the bones bara för det ;) haha

2006-08-18 17:20
snackar vi låtar nu också? soft...

det handlar inte om att jag vågar eller inte, handlar om att jag inte har intresse... men visst, tar du det audio så kan jag nog koka ihop en audio också

2006-08-18 18:02
hehe du frästar mej men har inga inspelningsprogram eller bra mick :/ spelade in innan men har flyttat hemifrån och datorn är inte lika bra längre ;) hahaha

2006-08-18 19:13
*host* okej *host*

2006-08-19 12:51
*spottar i ansiktet* jupp *ler*

2006-08-19 13:04
när kommer din överfeta diss då? det enda jag har sett hittills är dåliga texter utan sammanhang så nu väntar jag på bomben som du snackar om?

2006-08-20 12:22
HAHAHAHAHA....stackars spliffsecond..

2006-08-20 12:23
vänta....HAHAH...ja har jättekul åt att läsa era inlägg mot varandra

2006-08-20 12:37
stackars mej? why?

2006-08-20 12:42
för dina texter är pinsamma?

2006-08-20 22:04
haha du är rolig :)

2006-08-20 22:44
haha sett min nya text? a word you can't describe? ;)