I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Generalpico - Insomnia

Vår Hiphop - Lyricism

2012-01-12 13:30

Generalpico - Insomnia

Insomnia
Här kommer jag
Ännu en natt i ditt grepp
Sömnen är en ocean och du är mitt skepp
Glider på ytan utan segel i vinden försvinner timme efter timme in i halvglömda minnen
Demoner genom fönsterglaset, en likblek måne skapar mönster i taket
Som en misshandlad hustru som försöker sova brevid maken
En namnlös oro håller mig vaken

Insomnia
Snart domnar jag
En till natt och jag är väck
Den som aldrig sjunker in kan aldrig bli väckt
Märklighet
blir min verklighet
Min symfoni
är en dystopi

All typer av feedback, kritik, beröm och hån uppskattas!

2012-01-13 14:58
Jag gillar inte att såga ärliga grejer, och det märks att denna text är ärlig men vissa grejer i texten känns lite smått oklara. Demoner- metaforen exempelvis känns för mig lite otydlig och luddig och hade möjligtvis kunnat skrivas om till att bli bättre.

"Sömnen är en ocean och du är mitt skepp"

Däremot diggar jag som fan, känns så jävla simpelt fast ändå fresh för mig. Tycker att det är såna simplistiska grejer du borde köra mer.

I övrigt tycker jag att texten kunnat rimma lite oftare.

peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-13 19:16
Tackar ödmjukast för inputen.
Yes, "sömmnen är en ocean" biten var det jag kände starkast för också. Annars var mycket precis som du sa, väldigt ogenomarbetat. Och ärlig text eller inte, så uppskattas all kritik ändå, är fortfarande rätt grön på skrivande i det här formatet.

Groupie

2012-01-15 02:48
easymode said it.. håller med honom fullt ut.

I övrigt, mysigt att läsa, märks att det inte är speciellt genomarbetat men finns potential..

Gillar även detta
Glider på ytan utan segel i vinden
försvinner timme efter timme in i halvglömda minnen