I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-04 21:50

Skivspelare

Hej, tänkte köpa en direktdriven skivspelare, har tidigare haft en remdriven.

Vilken är bäst av dom billigare modellerna? Funderar på en Numark TT-200 eller TT-500, vad är skillnaden mellan dom? Finns det några andra ni kan rekommendera i ungefär samma prisklass?

Sen så får ni gärna tipsa om en grym mixer, helst runt 1000 - 2000 kr.

"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt
fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia."
- Ingmar Bergman

2006-05-04 22:20
Hmm ok, tack för tipset. Är dom här billiga mixrarna från Stanton eller Behringer nått att ha? Syftar på t.ex den här
- Ingmar Bergman

2006-05-04 22:21
- Ingmar Bergman
Skivsamlare

2006-05-05 12:24
beror på vad du ska med mixern till, är det en scratchmixer du söker så är gemini umx-3 det billigaste användbara på marknaden. Men det är ju ingen lögn att ju mer du lägger, dessto mer får du. Så det bästa du kan göra är att spara ihop ett par tusenlappar till, annars kommer du ändå behöva byta spelare om nått år när du börjar få skills och växa ifrån hoppande tonarmar och keffa xfades.
fair enough..
Redaktionen

2006-05-05 13:12
hmm.. har en Numark TT-2 Pro.. funkar perfa för mig.. är iofs inte så skillad dj.. min första lpspelare.. kostade 2000 beg. för nåt år sen.. men jag tycker den e tight..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2006-05-05 15:00
skivspelare beror också lite på vad du ska ha den till.. ska du scratcha så se till att den axar jävligt snabbt
Street savvy

2006-05-05 18:13
TT-200 Har en motorstyrka po 1,6 kp/cm
TT-500 har 5 kp/Cm.

Sammanfattning: TT-500 har mycket starkare motor, vilket ur scratchsynvinkel är positivt.

En Tt-500 kan du ändra start och stopp hastighet, vilket är kul men till största del onödigt, ifall du inte vill leka med starta långsamt eller stoppa långsamt på nån låt eller så.

En TT-500 har lite trögare pitch vilket enligt mig är bättre eftersom det är lättare att precisera hur mycket du vill pitcha.

PÅ en TT-500 kan du även pitcha upp till 50 % (Går bara 10 % på en TT-200)

Det var de största skillnaderna.

Angående Mixer, om det är DJ-mixer du menar så finns det praktist taget ingen bra mixer under 2000, begagnat är sällan du hittar.

Billigaste som jag skulle rekommendera är Stanton SA-3, kostar 2400 :- tror jag på www.jpdisco.se
Twang System fi de werl

2006-05-05 18:14
Glömde kanske säga att TT-500 är grymt mycket snyggare? =)
Twang System fi de werl

2006-05-06 20:39
Tack för förslagen/tipsen, det var alltså en DJ Mixer jag var ute efter för er som undrade.

Dj_Paco P16
Ja den är vacker, det måste jag hålla med om...

Fler förslag på mixers? Känner mig rätt övertygad om skivspelare nu, men har ingen aning om mixer. Helst billigast möjligt eftersom jag är en total nybörjare inom området

- Ingmar Bergman

2006-05-06 23:24
www.vendolin.se

Snubben säljer även en Vestax Pmc 05 för 1800 :-.

Ska du använda Mixer för scratch eller mix är väl det här det billigaste du kan få tag på.
Twang System fi de werl

2006-05-07 22:13
Någon som vet vad frakten ligger på om man beställer från Thomann?
- Ingmar Bergman

2006-05-08 09:44
Motorstyrka och rymdskeppsliknande spelare är överskattat. Köp en billig 1200/1210 och en 05:a. Det kommer du långt på. Allt sitter i fingrarna.

2006-05-08 11:01
Frakten från Thomann ligger på 150:-
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"