I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cubase Essential 4

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-05-23 22:23

Cubase Essential 4

Har lagt en beställning hos min lokala musikhandlare, det var lite lätt impulsivt, en dryg tusing mer kvar i fickan än väntat i slutet av månaden och därmed ett snabbt beslut, men det tar sån jävla evighet för dem att få in leveransen av dessa, så nu har jag hunnit börja tveka

För att klargöra, jag gör inte längre hip hop, även om mitt intresse för att göra musik med hjälp av datorn kommer från hip hop ursprungligen. Jag gör mer hårdare musik, spelar gitarr och bas och programmerar trummorna.. den som är intresserad kan kolla på Myspace.

HALion verkar vara ett bra komplement för mig, och timestretch och liknande också eftersom jag ofta börjar med en låt i ett lägre tempo för att sedan öka den, vissa partier är bökiga att göra om helt och därmed kan det vara skönt med en sån funktion

Syftet med den här tråden är väl mest egentligen för att få lite synpunkter på denna mjukvara innan jag köper den.. 1,5 veckas betänketid blev lite väl mycket, och jag börjar bli osäker som sagt

eller ska man satsa på pro tools eller något annat?

No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.