I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min reff försvann :S

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-06-07 12:04

Min reff försvann :S

Går den att hitta igen?

Mjukvara: Adobe Audition 2.0

Jag och en kopis hade just gjort klart vår låt, och skulle mixa ner den till en mp3. Mitt i alltihopa kom ett felmeddelande, och vi började om (alltså med att spara om den till .mp3). När vi sedan lystnade på mp3'n var reffen borta. Det var två stycken (låg på samma track) refränger som var ca 11 sek, färdigmixad och innehöll bådas röster (ca 4 bars var). Den var alltså borta och vi testade att öppna Adobe Audition-filen för at kolla om tracket med reffen fanns kvar. Den fanns inte. Tracket fanns, men hela delen av ljudet var borta. Det var alltså ett track med en ljudfil, men det var tomt. Så nu undrar vi, går det att på nått sätt hitta den nånstans i en gömd fil, eller är den helt borta. Det finns ingen sparad fil med track10 (som den hette) i mappen med låtens tracks, och det går inte att välja "undo" eller nåt sådant.

Tror ni det går at på nåt sätt återställa ljudet i track 10? Tror inte att det går, men det är värt ett försök...

"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso