I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpråd: ljudkort(ljudinterface) w/e + monitorer

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Sångare

2009-06-15 20:13

Köpråd: ljudkort(ljudinterface) w/e + monitorer

Okej just nu så sitter jag på ett audiophile 2496 (tror jag att det heter) och en behringer mixer + behringer truth b2031a monitorer och känner att jag skulle vilja uppgradera mig lite.
Jag känner att jag skulle vilja få bättre ljud till inspelningen med micken.. jag är inget proffs på det här området det är just därför jag vänder mig till folk som kan mer om sånt här (förhoppningsvis finns det någon kotte på whoa som är duktig)... jag behöver alltså ett ljudkort(ljudinterface) och jag ska köpa ett reflection filter från tbone för akustik och så nya monitorer fast nu när jag tänker efter så drar jag ner till en musikaffär för monitorerna så skit i det.. haha xD

Så det jag vill helt enkelt ha hjälp med är ett ljudkort (ljudinterface) och gärna tips om monitorer, dock priset får gå från 2-8000 och jag behöver in/utgångar till monitorer en mick och en gitarr!!
det som jag prioriterar är inte hur många ingångar det är utan själva ljudet i kortet och preampen och sånt jag prioriterar för att få ett bättre ljud alltså.. hoppas ni fattar :S

peace!!