I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grr.. Blir fan tokig på Skype vs Ljudkort - Help please?!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-07-07 21:56

Grr.. Blir fan tokig på Skype vs Ljudkort - Help please?!

Okej, här är följande problem:

Mitt ljudkort är ett dedikerat produktionsljudkort. Det har RCA in och ut plus S/PDIF, hmm.. midi och optisk in. Dvs, INTE någon 3,5 minijack stereo plugg. Såå.. I och med att ljudkortets drivrutiner är det som överstyr det medföljande integrerade ljudkortet så sitter jag fast rejält. Jag har provat följande:

Köpt en sådan 3,5 hona till 2xRCA hane för att plugga in i ljudkortets ingångar. Här funkar det inte heller att bara plugga in en av kablarna (mono) i låt säga left.

Den vanliga rosa 3,5 mm ingången för mic som sitter i själva chassit fungerar INTE.

Det finns inget jag kan rerouta direkt i ljudkortets controller, typ HW input till ASIO eller ngt liknande. Det finns inte heller något jag kan göra i vare sig Windows ljudinställningar eller Skypes ljudinställningar.

Sitter fast, haha.. Har lagt så många timmar på det här men det verkar helt kört alltså, är det någon som har några tips så dela för fan med er omedelbums! ;)

//Peace