I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Börja med musik - Vad ska jag köpa som "startpaket"?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-08-17 20:19

Börja med musik - Vad ska jag köpa som "startpaket"?

Yo Whoa!


Jag ska börja rappa. Jag har skrivit en massa texter. Nästan alla är med flerstavsrim också. Jag har säkert 10 st helt klara. Jag tycker det är kul att skriva flerstavrim. Det är inte kul att rimma som Petter och dom. Jag är väldigt ordfixerad. Jag vill komma på dom krångligaste orden och rimmen (hehe). Den största inspiration är ifrån Motorisk Afasi.

Iallafall...

Nu har jag lite pengar. Runt 10.000:-. Så nu ska jag köpa lite studiosaker. Vilka saker föreslår ni? Det jag funderar på att köpa är:

Mikrofon + Puffskydd.
Ljudkort.
Hörlurar.
Mjukvara. (Vilken mjukvara? Jag har PC)
Ev. Midi keyboard också (Om jag har råd. För jag vill även lära mig producera själv.)

Jag vill inte lägga alla pengar på studiosaker heller.

Men har ni några tips på sköna prisvärda saker? Inte allt för dyrt. Är det något annat jag ska köpa? Något annat jag ska tänka på? Vilken mjukvara ska jag köpa? Jag har PC. Jag vill inte ha något för krångligt. Vilken mikrofon ska jag köpa? Hörlurar har jag bestämt mig för vilka jag ska köpa. Puffskydd spelar väl inte så stor roll (?).

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Peace!!