I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Favoriter: VST-Instr/Pluggar & Hårdvara

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-08-18 14:21

Favoriter: VST-Instr/Pluggar & Hårdvara

Hej! Jag undrar lite över vilka vstinstrument/pluggar ni använder flitigast och gärna varför ni använder just de? Posta gärna vilka hårdvaror, midi-keyboards, mpc/d, samplers, mickar, instrument etc etc ni brukar använda er av till era produktioner.

Hemma har jag/vi, förutom ljudkort (Hårdvaror)
Midiklav
Gitarr
2 Kondensatormickar (För stereomickning & Vokalinspelning, funkar sådär)
Lite precussion trummor
Munspel
Rolandsynth

De vst jag använder mig mest av:
Kontakt - Sjukt bra pianon enligt mig
Loungelisard - Loungepiano som ger riktigt bra pads.
Superior Drummer - Ger ett äkta och trovärdigt trumsound, gärna dubbat med några tyngre, valfria trummor.
Trilogy - Oslagbar VST för alla sorters basar.

-Detta är igentligen allt, plus några andra vstpluggar/instrument som kommer till användning när jag spelar in grundproduktioner hemma, innan vi tar det till studion-

Igentligen går det ju att skriva/producera grunderna till ett helt album med bara ett midiklav och ett crackat cubase, men ändå roligt att kika hur ni går tillväga / vilken budget ni använt er av för att skapa era "Hemmastudios".

Så, förslag på bra instrument, effekter och hårdvaroro - Alltid kul att se hur andra jobbar!

soundcloud.com/brormusk/sets