I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Midikeyboard spelas in tidigt i fl studio 10.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-10-09 19:30

Midikeyboard spelas in tidigt i fl studio 10.

Tjena ..

Jag har lite problem med att spela in med min midikeyboard (Axiom49 2nd gen) i FL Studio. När jag leker med trumpadsen eller tangenterna så kommer det alltid ut tidigt i piano roll. Inte sent, men för tidigt. Låt oss säga att jag spelar in en ton, på taktslag, och i pianorollen så hoppar noterna liksom 1/2 step tillbaka. Riktigt frustrerande, så jag måste köra quantitize hela tiden!

Jag har inget ljudkort. Jag använder bara en USB-kabel som följde med paketet, skulle jag behöva ett ljudkort då? Om inte, hur och vart ställer jag in den så att den kommer att spela in exakt när jag trycker på tangenten/trumpadsen? Om så är fallet, vad för ljudkort bör jag använda?

Jag googlade ett tag och jag hittade denna. M-Audio Audiophile2496. Den bör bidra till förseningen för vad jag har hört, men min kommer tidigt så jag är inte säker. Vad rekommenderar du?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html

Jag har 512 MB ??RAM, om det är någon värdefull information för dig.

Tack på förhand. =)