I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2012-02-11 23:07

Absorbentbygge?

Hej! Jag har sysslat med inspelning utav sång/rapp i några år, även mixat mig själv och nu det senaste året börja mixa andra. Detta var mest för att ge en grund om vad jag håller på med.

Mitt inspelningsbås består utav 2st spånskivor (120cm*200cm). Dessa skivor är i stort sett rapetserade med svindyrt akustikskum från auralex och gör väl inte det jag hade hoppats på dagen då jag införskaffade dessa. Har pratat med en snäll och kunnig person som har hjälp mig otroligt mycket med tips och så, och nu är jag på rätt väg (tror och hoppas jag).

Jag kom över massor utav absorbenter från jobbet (egentligen till motorer?) och har nu tänkt att göra något utav dessa. Självklart är materialet begränsat med vi snackar om typ 20kvm i olika bitar i olika storlekar och är 50mm tjocka. Jag kommer flytta alldeles strax och ska sköta inspelning samt ha ett simplare kontrollbord på ungefär 14kvm.

Jag har fått höra att jag borde bygga basfällor alternativt absorbentramar utav dessa absorbenter.
Jag har verkligen noll koll på hur jag ska bygga detta eller OM jag verkligen ska göra det. Jag har testat absobenterna tillfälligt riggade och
det är en stor skillnad men jag vet verkligen inte hur jag ska bygga/placera för bästa resultat.

Så om ni fick 12st 60*60cm Auralex (mest effektiva i det högre regisret verkar det som) + spånskivorna + absorbenterna + 14kvm, vad hade ni då gjort? Ta med att ni har en så pass låg budget som 1000kr

Vore väldigt tacksam för all typ utav hjälp! Och ber om ursäkt för eventuell felstavning mm.

http://www.facebook.com/pages/L-Green/110590459022676