I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Regler, regler, regler

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-04-02 10:07

Regler, regler, regler

det är snart för mycket regler på whoa.. speciellt graffitiforumet där det enda man får skriva är: "Idag var det rull där och där, här får ni en bild." eller "kom till det här famet då och då, då är det jam" blah blah.
om ingen har märkt det så har ALLA roliga diskussioner försvunnit från whoa..

Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
Hangaround

2004-04-02 10:26
du kan inte ha så stor koll om du påstår det.

2004-04-02 11:41
Det handlar om att hålla sig inom lagens ramar...

2004-04-02 12:30
jag anser fortfarande att det var MYCKET bättre förut. Men det var kanske lite fel att skylla allt på reglerna, det är nog snarare så att för många moderatorer är för flinka i fingrarna när det gäller att ta bort inlägg och trådar. Whoa har blivit rent tråkigt.

2004-04-02 13:21
Vilka trådar fanns förrut som numer tas bort?

2004-04-02 14:21
PunKK, vi anser tvärtom. Att sitta och läsa en massa skit som folk helt utan koll sprider på internet är inte ritkigt vår intention med ett graffitiforum. Forumet borde snarare stramas åt ännu mer..

Som vanligt så är det frivilligt att hänga här..

Sheit - Whoa Admincrew
Skamvrån Productions
www.tinitusochted.se

2004-04-02 14:31
För er som tycker att regler är SÅ JOBBIGT.
Här är ett exempel på vad som kan hända om man inte håller hårt på sina regler;

http://www.flashback.se/md/

nuff said.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Webmaster

2004-04-02 15:04
Good point daviden.

Sen så tror jag anledningen till att vi har mer regler nu än tidigare främst beror på att whoa får mer och mer medlemmar, vilket även gör att det blir mer och mer folk som är här bara för att jävlas och förstöra.

2004-04-02 15:33
För det första. Regler + hiphop, konstig kombo.
Men ni vet väl hur det funkar med regler? Har man en gång satt som, i ett deppigt analångest-ögonblick, så kan man aldrig bli kvitt dom. Inte ändra så att "dom" får rätt heller. Det är alltid "man" som har rätt, eller hur?

2004-04-02 19:51
Jag tycker det borde vara fler regler!
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2004-04-02 20:11
i grund och botten skulle regler inte behövas om folk hade sunt förnuft... de flesta regler går iaf under där. båda nätregler och såväl svenska lagen.

2004-04-03 00:12
hehe, fan vad sura alla låter =).
Daviden: du fick in en bra poäng där, men det finns ju ett mellanting mellan total anarki á flashback och en halvt om halvt ironisk och humoristisk tråd.
aja, fuck disskutionen, ska bort över helgen och orkar inte läsa igenom den här tråden när jag kommer tillbaka
förlåt om jag gjort någon upprörd =P

2004-04-03 00:13
howser P24: det hade jag knappt tänkt på och visst stämmer det att det har kommit en del folk hit som aldrig tillför något.

2004-04-03 00:18
PunKK - Problemet är att de regler som skapats i graff är skrivna p.g.a. att graffarna själva tröttnat på de som avslöjar folks alternativa tags, layups, sprider ut rykten och är allmänt dåliga för graffarnas överlevnad...
Folk avslöjar bra ställen -> 14-åringar klantar sig när de ska måla -> bevakningen skärps -> inga ställen att måla -> regel mot att snacka om ställen att måla.

F.ö. var Hazard_s inlägg det roligaste i tråden :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-04-03 00:26
syftar mer på regel 1 och 12 i graffitiforumet. inte för att det diskuteras ofta, men det känns som onödiga regler.
Annars är som sagt det jag stör mig på alla inlägg som bara försvinner ur trådar pga. nån liten skitsak som nämnts, inläggen editeras inte ens längre, det hamnar ju direkt i papperskorgen även om 80% var något relevant. sådana saker.
Webmaster

2004-04-03 10:40
Reglerna i grafforumet är i princip bara till för att skydda målare, inte för att göra forumet tråkigt. Det finns gott om folk som sitter och letar information om målare, crews osv här så jag har svårt at förstå de som tycker att vi ska låta mer grejer vara där inne.