I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-08 23:56

Dokumentärer ?

Nån som har lite tips på feta ? Gärna inom vetenskap elr historia .

St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net

Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline

2007-11-09 00:13
What the bleep do we know

det var en intressant/flummig/svår/lätt/bra dokumentär om kvant fysik typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-09 00:25
aaah den e har ja sett men som sagt jävligt flummig . tycker dom skulle skippat hon den där jobbiga döva bruden .

Nån som vet nåra fler dokumentärer om kvant fysik ? Förutom The Elegant Universe ( Ni som inte sett dem, gör dt. Sjukt feta (3 st har ja för mig) )

2007-11-09 00:39
LSD
How to Go Out of Your Mind -
The Beyond Within -
Hofmann's Potion -
The History of LSD -

Ayahuasca
Shamans of The Amazon -
Jungle Trip -

Timoty Leary
The Man Who Turned On America -

Cannabis
Marijuana - Treat or Menace -
Stoned in Suburbia - Finns ej kvar på Google video

2007-11-09 01:12
Lite BBC-Natur

The Blue Planet

Ep 1 The Blue Planet

Ep 2 The Deep

Ep 3 Open Ocean

Ep 4 Frozen Seas

Ep 5 Seasonal Seas

Ep 6 Coral Seas

Ep 7 Tidal Seas

Ep 8 Coasts

Ep 9 Extras 1 Making Waves

Ep 10 Extras 2 Deep Trouble

Planet Earth

Ep 1 Pole To Pole

Ep 2 Mountains

Ep 3 Fresh Water

Ep 4 Caves

Ep 5 Deserts

Galapagos

Ep 1 Born To Fire

Ep 2 Islands That Changed The World

Ep 3 Forces Of Change

Cocaine Cowboys

Är en riktigt riktigt grym dokumentär om hur kokainet började ta fart i USA på 70-talet. Intervjuer med alla som började med det hela.

Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-11-09 01:43
finns en sida som har hundratals om inte tusentals documentärer som man kan stream (inte youtube) :P
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2007-11-09 01:44
den cocaine cowboys somnade jag nästan jag när såg, min kompis klarade dock att somna
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2007-11-09 01:46
Industrigatan

kanske vill berätta va sidan heter ?

2007-11-09 04:30
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-09 08:30
mmm grym tråd.. finns inget bättre när man är uttråkad än att kolla på flummiga eller bara bra dokumentärer..

2007-11-09 09:02
bra tråd!
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-09 09:09
den cocaine cowboys somnade jag nästan jag när såg, min kompis klarade dock att somna

ok? jag har sett den 5-6 gånger på 2 månader och den är fortfarande lika bra. nåt som är fel på dig min vän...
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-11-09 09:48
Ja vad fan? Den är ju ruskigt grym.

Här är en till stream-sida; http://www.tv-links.co.uk/
Dock märkte jag nu att jag inte kom in på den, men händer det att den kommer upp igen så är den riktigt bra iaf.

2007-11-09 10:00

2007-11-09 13:12
ageus det e nog den tv-links.co.uk som yrkesmördaren postade jag e inte säker har inte tillgång till länken längre :)

rhetoric exakt vad är det som är bra emd den? ;)

2007-11-09 17:47
http://www.nanok.com/dan/

The Boy With The Incredible Brain.. intressant om en savant utan större sociala handikapp.. sjukt att höra han beskriva hur det går till i hans hjärna när han ser enorma nr..

2007-11-09 17:51
han lär sig även isländska på 7 dagar som ett test.. ska vara världens svåraste språk att lära sig..

2007-11-09 18:26
Jeol413 varför BOY ? :D

2007-11-09 18:45
Industrigatan: hur ska jag veta det? fråga dem som gjort filmen.. han fick väl sin incredible brain som boy, nån girl har han aldrig varit och när filmen gjordes var hade han väl knappt hunnit bli man kanske, hehe!

2007-11-09 18:56
Industrigatan X0
om du inte inser vad som är grymt med cocaine cowboys så kan jag nog inte förklara det. det är helt enkelt en utav dom mest intressanta dokumentärer jag någonsin sett. och jag har sett mååååååånga.

Joel413 P23
boy with the incredible brain är otroligt bra den med. finns även massa fler i samma serie, dom jag sett är (utöver den ovannämda):
the real rainman
the boy who lived before
the boy who sees without eyes
the boy with a tumour for a face
the girl who survived rabies
the man with no past
the seven year old surgeon
the twin within the twin
the twins who share a body

måste även passa på att tipsa om Louis Theroux, en utav dom bästa dokumentärfilmarna.
här har ni massor av fulla avsnitt. jag har inte sett alla än, men dom flesta. alla är lika grymma förutom den om gangsta rap som är snäppet under dom andra.

finns inget bättre än dokumentärer! tipsa mig om något jag inte sett! :)
Rhetoric

2007-11-09 19:00
just det... HBO har en massa bra också.
dokumentärerna om crank, crack, ecstacy, och slutligen heroin är brutala.
Rhetoric

2007-11-09 19:00
rhetoric varför kan du inte förklara det, ajg minns typ att det va massa gamlingar som snacka om kokain o marijuana och om hur mycket dem hade och att alla tog det etc... ?

2007-11-09 19:07
mycket av miamis skyline byggdes med drug money. det fascinerar iaf mig...
Rhetoric

2007-11-09 19:21
alla kasnke inte tycker det e lika fascinerade att en stad eller vad det nu är har byggts upp av knarkpengar, inget ont om knark men något fel är det väl inte på mig för det :)

va tjänar dem gamla gubbarna på att avslöja allt det där, nämner dem något om att regeringen var inblandad eller inte? kände som nån scarface liknande överskattad produktion, fast det e sant knark e tufft xD

2007-11-09 19:26
Zeitgeist den första delen om kristendomen är onekligen intressant!
det om 9/11 är rätt tråkigt, sista delen om bankerna är däremot ganska skysst
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-11-09 19:28
Rhetoric: tack som fan.. den här tråden kommer förstöra mitt liv.. älskar dokumentärer..

2007-11-09 19:29
LSD the Beyond Within är jävligt intressant, ser den nu..

2007-11-09 19:29
sjukt fucked up ljud bara.. musiken är högre än rösterna sjukt ofta.. kasst..

2007-11-09 19:46
VH1: the drug years är otroligt bra också. handlar om hur LSD och marijuana formade hippiekulturen (artister likaså fans). riktigt bra gjord.

roliga anekdoter som att folk började ta amfetamin för att bli lite uppåt eftersom dom tog många droger som gjorde dom slöa. i början av ashbury heights "boomen" så fanns det katter överallt. ett tag efter amfetamin blev populärt fanns det nästan inga kvar... folk tweakade och käkade upp katterna. råa.
Rhetoric

2007-11-09 21:22
Sacred Weeds
Amanita Muscaria (Flugsvamp) -
Salvia Divinorum -
Blue Lilly (Blå Lotus) -
Henebane -

Sacred Weeds är en serie dokumentärer (se ovanför) där de testar olika psykedeliska droger på frivilliga försökspersoner. Försökspersonerna berättar om sina upplevelser och vetenskapsmän(?) reflekterar över det. De tar upp historia och vad det möjligtvis kan ha används till förr i tiden, osv.

2007-11-09 23:48
Fan HBO's lista på dokumentärer där verkar riktigt bra.
Nån som vet en torrentsida, gärna en medlemssida med mycket dokumentärer och gärna HBO's?

2007-11-10 02:09
Haha Louis Theroux kan ju vara den skönaste killen ever
Wordlife no doubt baby

2007-11-10 02:42
han ÄR den skönaste killen ever. jag blev glad när jag insåg att han var cannabisbrukare också.

ett par till avsnitt.
Rhetoric

2007-11-10 03:33
Nu efter 3 episoder är jag redo att byta ut kan va mot är. Vilken jävla klippa. I vilket avsnitt kommer det fram att han röker gräs?
Wordlife no doubt baby

2007-11-10 03:48
han nämner det som hastigast i 2 avsnitt. ett utav dom är det som handlar om hypnosis, minns inte andra.
Rhetoric

2007-11-10 04:13
bokmärke

2007-11-10 04:38
justeja GOSPEL OF JUDAS!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-11-10 04:42
Rhetoric

2007-11-11 14:29
för er som goillar den där The Elegant Univers kan Stephen Hawkings Universe vara kul att se.. har inte sett alla episodes ännu men det är intressant som fan.. finns på google video, bara att söka..

2007-11-11 14:36
dokumentärer om vetenskap och filosofi efterfrågas..

2007-11-11 23:29
grizzly man går ju just nu på discovery.

2007-11-12 14:39
http://www.netadvies.nl/advies/1000doc.html

nån kanske orkar ge sig på den här listan.. 1000 dokumentärer.. verkar vara allt från konspirationer till vetenskap till filosofi till seriösare politiska grejer..

2007-11-12 22:49
wow!!!!!

in i word med den sidan ifall den försvinner.. dr har man föär resten av sitt liv=P GO GO and danke schön!!

2007-11-13 17:41
fyllpinne: smart drag för den är redan borta.. helvete.. kan vi ordna så du skickar den till mig?

2007-11-14 01:13
asså ingen här som ba kan ge lite namn på nåra feta vetenskaps dokumentärer ( typ rymden o såna saker, inga ufon o sånt utan vetenskapligt . gärna fysik o sånt ) . bara namnen liksom, nån webbsida behövs inte )

2007-11-22 00:46

2007-11-22 14:12
nice tråd!!!
one..!

2007-12-20 21:17
Jag skrev lite fel i mitt första inlägg samt glömde bort ett par avsnitt så jag gör en uppdatering med en massa godis här.

Först lite BBC-Natur

BBC - The Blue Planet (Om världens hav)
50 minuter långa avsnitt

Ep 1 The Blue Planet
Ep 2 The Deep
Ep 3 Open Ocean
Ep 4 Frozen Seas
Ep 5 Seasonal Seas
Ep 6 Coral Seas
Ep 7 Tidal Seas
Ep 8 Coasts
Ep 10 Extras 1: Making Waves
Ep 11 Extras 2: Deep Trouble

BBC - Planet Earth
50 minuter långa avsnitt

Ep 1 From Pole To Pole
Ep 2 Mountains
Ep 3 Fresh Water
Ep 4 Caves
Ep 5 Deserts
Ep 6 Ice Worlds
Ep 7 Great Plains
Ep 8 Jungles
Ep 9 Shallow Seas
Ep 10 Seasonal Forests
Ep 11 Ocean Deep

BBC - Galapagos (The Dragons Of Galapagos)
50 minuter långa avsnitt

Ep 1 Born Of Fire
Ep 2 Islands That Changed The World
Ep 3 Forces Of Change

BBC HD - Earth: The Power Of The Planet (2007)

1h långa avsnitt

Ep 1 Volcano
Ep 2 Atmosphere
Ep 3 Ice
Ep 4 Oceans
Ep 5 Rare Earth
Kan finnas fler avsnitt men är inte helt säker. Tror det precis sänts i England nu.

BBC HD - Deep Blue (A.k.a. Miramax - Deep Blue)
1h 30min långfilm om djuphavet

BBC HD David Attenborough - Natural World Desert Lions

50 min lång. Mestadels Afrika och lejon.

National Geographic Amazing Planet Ocean Realm
45 min - Allt från korallrev till de djupaste djupen i Mariana Trench som är
världens djupaste hav.

Nova - Secrets Of The Samurai Sword

55 min lång. Riktigt intressant dokumentär om tillverkningen och historien om japans samuraisvärd. Hade ingen aning om allt detta innan jag såg dokumentären. Verkligen riktig hantverkskonst!

Vet att många är intresserade av just djuphavet och de flesta av dessa BBC serier innehåller någonting om djuphavet i ett eller flera avsnitt. Allt av BBC är av ruskigt hög kvalitet så ni kan vara säkra på att inte bli besvikna! Speciellt Planet Earth är en fantastisk serie, tillsammans med Galapagos och givetvis den fristående djuphavsdokumentären!

/Mördaren

2007-12-21 21:26
yrkesmördaren: den med samurai svärden verkar sjukt intressant.. ska helt klart ses