I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Windows 7 strömsparläge...?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-03-10 23:52

Windows 7 strömsparläge...?

Hej jag har en snabb fråga, går det långsammare att tanka med t.ex utorrent medan datorn är i strömsparläge än om den är på? Isåfall, mycket långsammare?

2010-03-11 20:35
Nätverkskortet lär ju inaktiveras i o med att datorn går ner i sovläge.
-- Mellanslagsanvändare --

2010-03-12 13:56
Näe det tankas fortfarande men det jag undrar är om det går långsammare.

2010-03-15 00:47
om den nu fortsätter tanka, så ser ja inte varför den skulle strypa linan, är väl bara å köra igång nån log å testa
Get hit and Hit back // GoBo

2010-03-15 15:53
Strömsparläget är ett energisparläge från vilket datorn snabbt återställs till sitt ursprungliga läge (normalt inom några sekunder) när du aktiverar den för att fortsätta att arbeta. Att försätta datorn i strömsparläge kan liknas vid att pausa en DVD-skiva. Datorn avbryter omedelbart alla aktiviteter, men är redo att starta igen när du vill fortsätta att arbeta.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions

(nej, den gör inte något alls om jag tolkar saker korrekt)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.