vilka mods ska man ha då?
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Började lira igår igen, hade tröttnat ett tag men nu var det kul igen efter ett litet uppehåll.
fisk fisk banan banan
GAIA P24 redguard a la mage och sorcerer.. nåt sånt.. valda bara grejer som verkade häftigt... orka inte läsa allt..
Jag vill ha ett grymt svärd.. har en jävla crapyxa haha
The sky always had little fluffy clouds..
Fick ett grymt svärd när jag körde en dark brotherhood-quest, fetaste hittills. Vart fyller man på stenarna som man kan ladda enchanted vapen med? Har inte behövt göra det förrän nu.
fisk fisk banan banan
Så kass jag e... martin&kvatch uppdraget hittar jag fan inte nyckeln så jag kan stänga oblivionporten. tragiskt... var finns den? rensat ut hela jävla stället
nu fick jag igång det..
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
RoToRius P23 Lägg Soul Trap på ett monster och döda honom innan det tar slut.Fritz P23 De finns alltid högst upp i "tornen" i Oblivion. Det är en lysande sten som man ska trycka på, så blir allt ljust och du kommer ut efter att ha stängt portalen. Fortsätt gå uppåt bara...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Mic_Styles P19 Men jag saknar en nyckel som låser upp dörren till "bla bla of dark salvation" tror jag... det e den jag letar efter :)
jao jag hade det problemet också när jag varvade spelet första gången:P men när du sprungit runt lite så hittar du en dörr som man kan gå över till det andra tornet:P
Mic_Styles P19 Soultrap är en spell då eller? Jag har typ 20 såna stenar, hur väljer man vilken sten man ska fånga själen i?
fisk fisk banan banan
RoToRius P23 Stenen "väljer sig själv" så att säga. Bara lägg Soul Trap, döda monstret och så kollar du vilken sten den hamnade i. Stenarna har dock olika mycket utrymme så för att fånga större eller starkare monster behövs större stenar. Ett tips är att göra en deadra quest så att du får Azura´s Star. Det är en soul gem som aldrig går sönder. Jag har för mig att det är Azuras quest man ska göra, men jag är inte helt säker..
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
oneoo P18 dörren hittar jag... inte nyckeln dock :P
Fritz P23 Har du hittat vakten som hålls fången i buren i ett av tornen?
I alla fall finns det en dude som vaktar honom... döda honom, han ska ha nyckeln till de andra stället har jag för mig.
fisk fisk banan banan
Fritz Vad gör du ute i oblivion? Du har precis installerat spelet och kör sönder mainquesten, har du bråttom? :) Det finns så sjukt mkt annat intressant att göra innan du ens behöver bry dig om Oblivion Gates, det tog mig ca 2 månader innan jag ens var inne där första gången..
^^ fast det är bra att beta av lite oblivions innan man har levlat för mycket. Jag gick in i kvatch alldeles för sent och fick sona åsnerumpa pga det! Vet inte hur många ggr jag fick loada för att klara av det uppdraget, men det var måååånga gånger...
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Yeah, men det ska vara svårt, :)
jag kör det lite när jag sitter på ett internetscafe. Fyfan va grymt det är. men rätt svårt, jag menar, det är ju inga WoW levlingar vi snackar om här. såå, det kräver sin man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RoToRius P23 nee nån fången vakt har jag inte sett.. haha får kolla upp det... thanx man :)
GAIA P24 haha neee har inte bråttom, gör som det står bara.. håller på o vevar lite påett annat ställe... men jag snodde nån blå eld så kom typ 10 zombies och nån flygande trollkarl.. och där står jag med en söndrig liten battleaxe.. haha... tror du jag fick spö eller !!! haha
Fritz Men det är det som är grejen, du kan göra vad du vill, när jag lirade så fanns det så mkt att göra att jag inte ägnade main questen en tanke förrän efter 2 månader, :) Du får utveckla lite foul play, ställa dig i hörn, hit and run osv. Skjuta med bågen och springa osv, hehe..
Hatar att alla sånna rollspel ska handla om bög fantasi saker typ alver och sån skit.. borde finnas ett rollspel som handlade om verklighet mer realistiska saker.. men i vilket fall som helst så är det ett FETT spel.. har spelat till dator och funderar på att köpa det till xbox 360 det generar ändå en jävla massa speltimmar och det är ju aldrig fel..
Straight up Menace
Mmm jag får väl göra det... e så jävla segt o aima på 360 bara med bågen... Jag vill gärna köra pure med svärd och spells. Satt fast i en korridor ox :( Men vart kan man gå och döda "lätt" lite men ändå få sjyssta items ?
till er som lirar på dator finns det en jävla massa modifikationer att ladda hem.. det gör ju spelet lite roligare om man har tröttnat..
Länk + massa andra use google
Straight up Menace
nice.. lär vara så mycket sjysstare o spela det på PCn... hört att det krävs bra prestanda för att köra, stämmmer det?
Fritz Jo tyvärr, behövs sinnesjuk prestanda för att få det att flyta på max inställningarna på en PC och t.om. då när det är mkt fiender på skärmen så laggar det illa. Men det är ett spel som är gjort för att hålla, :) Finns inga sådana ställen, men jag råder dig att skippa main questen och utforska fler grottor och ruiner. Där kan man hitta allt möjligt intressant. Snacka med mkt folk också, ibland kan de be dig om tjänster och priset kan vara rätt så nice.
Usch då... då är det inget alternativ att köra på PCn då. Ahh ska utforska lite mer, är mycket roligare för det första. fan behöver reparera min utrustning oxå.. den ramlar fan av snart..
Finns det några moddar eller expansioner att ladda hem eller köpa till Xbox 360? Jag har inte följt den utvecklingen så noga så jag har inte en aning om vad som finns ute..
Nån som sitter på nåt tips för hur jag ska kunna träna upp min mysticism? Den är på 14 nu och den lägsta magin jag har kräver 25 i mysticism.
njut
Vad är det för mening med att sova ?
Va fan nu blev jag också sugen, min Dark Elf krigare skall nu återuppväckas...
The absence of evidence is not the evidence of absence
Mic_Styles P19 Ladda ner Knight of the Nine. Det är en expansion som finns på piratebay. Inte så mkt nytt dock, ca 5 st nya quest som verkar fett kul. Jag har gjort ett utav dom och det var jävligt ballt, bättre än main questet iaf :D och man får en armor som e off the hook! Sedan kan man få armor på hästarna. Det är nog allt :PFritz P23 Man måste nana för att gå upp lvl? Sen så om man vill bli medlem i the dark brotherhood så måste man mörda nån och sen sova, för då kommer en skumm snubbe och snackar med en när man har vaknat. Sen kan det väl vara roligt för sånadär sjuka rollspelare som säkert sitter och rollspelar med sig själva på det här spelet att behöva gå o lägga sig ibland när man har dödat monster en hel dag, haha ;D
You already know, den e on lean!
Haha.. jaa en sån realistisk bit som sömn får ju inte missas i spelet! Hur länge behöver man nana då.. har mördat en del.. men inte höjts alls ?? :(
Sebbewhiteboy P0 Kan man fixa det till Xbox 360 på något sätt? Köpa det eller ladda ner det? Jag har inte spelet på PC som sagt..
någon som läst/hört hur det kommer arta sig på PS3an? Kommer det lagga titt som tätt som på 360 eller har de slipat på frameraten mån tro? Ska lätt köpa det i alla fall..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosfaratu: Hur mkt laggar de till 360? Inte värt att köpa de eller? bättre till datorn eller? skulle va soft å lira till 360 trådlös kontroll, 32" HDTV osv.. skulle va slappt å ligga i sängen å lira..
Straight up Menace
det laggar lite ibland på 360.. sneakmode, mycket gubbar så börjar det lagga..
Okej, det gör det visserligen på min PC också, men hur är Oblivion på X360 jämfört med data 1024 RAM, Geforce 7900? Tack
Straight up Menace
iiiingen aning :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
lickthechalice Det funkar bra på lägsta! jag hade 1024 ram intel 3.0 ghz ht på min förra burk och ett radeon 9800 pro... funkade bra:P
aa men fuck lägsta? hahaha vem fna vill köra på lägsta.. köpte inte ett bomb grafik kort för att spela på lägsta.. fan va fuckat bra grafik i det spelet varför anpassar dom det inte till dagens hårdvara?
Straight up Menace
För att spelet är gjort för att hålla, :)
hehe men satsa på mer minne då:P
Jag har spelet liggandes hemma, får vänta tills jag köpt nästa/ny dator med fetaste grafikkortet och massa bra prestanda. Var liksom inget kul att cutta bort gräs och buskar, dra ner kvaliteten på grafiken, ta bort skuggorna, skippa Blooming och HDR och köra trädgräns på 50 meter.
jag har typ aldrig hört om det här spelet..? är det ett online spel? jag spelar wow tbc.. vad är de för skillnader??
Den Svenske Fanclub
Skillnaden ligger i att Oblivion är ett singelplayerspel medan WoW är multiplayer, MMORPG. Istället för andra spelare så möter dun NPC's, bottar med AI. Oblivion är också mkt mer grafiskt krävande och avancerat än WoW. Men det är fortfarande ett rollspel som bygger på Tolkienliknande premisser. Alver, bågar och svärd, trollformler och så vidare. Det är ganska mörkt och våldsamt, dvs inte glatt och fånigt. Man spelar på en gigantisk yta som är 16 in game kvadratkilometer om jag inte minns fel. Det finns så sjukt mkt aspekter och så vidare att det inte enkelt går att förklara spelet,
läs lite här för mer fakta.
Sen finns det en
Oblivion wiki också.
16 kvm? är det större än wow?
Den Svenske Fanclub
Hmm, större än så t.om, WoW's storlek på världen vet jag inget om, lirar inte det spelet.
Oblivion is an example of open-ended or " sandbox " gameplay. The main quest may be delayed or completely ignored as the player explores a game world, consisting of approximately 16 square miles (according to Bethesda programmer Todd Howard),
Är det nån som spelar med fler/olika gubbar? hur balanserar ni det? kört ingenom "allt" först, o börjat med ny karaktär eller samkör? Börjarde spela oblivion i helgen, ligger på ca 20 h med en nord barbar som är helt ok, men känns rätt endimensionell. ..så jag har gjort en smygmördar alv också, som kanske är roligare att spela med, men segt att börja om från början..