I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som lirar oblivion fortfarande??

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-08-15 14:01
Man får inget vidare rewards i Thieves guild, förutom sista som är fedt.
Kör Dark Brotherhood när du är klar med Thieves, där får du både nice gear och vepen.

2007-08-15 17:52

HenkO

"vilken light armor e bäst egentligen?"

Jag gjorde så att jag gick med i Dark Brotherhood och Thieves Guild samtidigt typ. När man går med i Dark Brotherhood får man något som heter Shrouded Armor, som är väldigt bra att ha när man spelar Thieves Guild quests!

Shrouded Armor 
000347F7Light Raiment 2.35440015 Fortify Sneak 8pts
Fortify Illusion 8pts
Fortify Marksman 8pts
Fortify Blade 8pts
Fortify Acrobatics 8pts Worn by members of the Dark Brotherhood.
Awarded upon joining, at the end of A Knife in the Dark 000347F4Light Helmet 0.58002.5 Fortify Sneak 2pts
Fortify Illusion 2pts
Fortify Marksman 2pts
Fortify Blade 2pts
Fortify Acrobatics 2pts

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-08-15 18:12
Jag är i lvl 40, har umbrasword, har fått det där bästa svärdet som man får i expansionen, har klarat alla guilds, mainquest, den där stora moduppdraget. Och alla gods också, har bara några sidequests kvar.

Jag har maxat ut min gubbe, och han är superimba.

Om du vill ha den bästa rustningen, ska du få ihop hela den där gröna rustningen, och ta dem bästa stenarna, sedan får du välja skills eller något annat. Min gubbe har 180 i stenght iaf.

Vill inte skryta, men det känns som man har klarat spelet när man har dem bästa sakerna, har klarat nästan alla uppdrag, och har 200 000 guld. Kanske ska maxa ut hela gubben i alla andra egenskaper förutom main.

Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-08-15 18:28
jag behöver sno o fenca lite till så jag kan få jobb från Skrivaa eller va hon heter...vet fan inte vad jag ska sno som e värt nåt.

förslag?

2007-08-15 22:38
Hmm HenkO vi verkar ligga rätt lika :P ska också börja med den där jävla katten nu, tänkte plocka smyckesaffären i staden men jävla butiksägaren sover ju aldrig judasjäveln :(

lvl 8 nu och stängt 1 gate :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-08-16 08:07
Bara att länsa alla affärer ni kan, vissa går i princip aldrig och lägger sig så strunta i dem. Bara att ta så mycket ni orkar bära, vapenbutiker, juvelerare etc. inne i Magesguilden finns alchemyprylar värda sketmycket.

2007-08-16 09:22
jag har då inte hittat nåt som e värt "sketmycket". men det går rätt bra ändå nu..har jobbat upp mig inom thieves.

2007-08-16 09:45
Med "sketmycket" menar jag en förtjänst på ca 50g ungefär vilket är mycket i början av spelet.

2007-08-16 14:27

Fan Oblivion förstör mitt liv! Jag gör inget annat än att spela skiten nu för tiden! :p
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-08-16 21:13
Nu jävlar belv jag sugen som fan på att spela Morrowind igen, som jag klantigt nog tappat bort. Blir till att köpa Oblivion på webhallen imorgon då, såg att det inte var så farligt dyrt längre! ;)

2007-08-16 21:26
Såg nu att TVn måste stödja 60Hz.. Jag har denna. Kommer spelet funka då?

2007-08-16 22:03
har en tv från början av 90 talet jag spelar oblivion och annat på så :P borde fan inte vara något knas

lvl 9 still going strong :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-08-16 22:15
Hehe, okej! Då skaffar jag spelet imorgon så jag också kan skryta i den här tråden sen ^^

2007-08-16 23:17
kan jag inte joina Fighters guild när jag e tjuv? e det dumt att va me i alla guilds?

2007-08-16 23:27
jag är med i alla guilds just nu förutom mages guild :P det beror dock på lathet ><

måste börja göra mer inbrott måste fan tjacka hus :D

Dieallot

2007-08-16 23:38
doggson P21
Haha, kan man köpa eget hus och grejer? xD

2007-08-16 23:39
hur ska man veta vart man ska vända sig för att köpa ett hus..i olika städer o så.

2007-08-17 00:05
Jag kollade hus guiden på gamefaqs om vem man skulle snacka med, annars skulle man ju fan behövt leta i år :P

ska tjacka huset vid waterfront sen :P billigt och bra i mini hooden där

finns x antal bra guider där om du letar efter tex trainers och liknande :P

SaxXor: jag man kan tjacka hus och häst :P

Dieallot

2007-08-17 00:15
Ska ni tjacka hus så ska man nästan alltid gå till den som e count lr countess i staden.. Inte i anvil dock.

2007-08-17 09:43
jag ska träffa Gray fox för första gången nu :) Jag jobbar mig upp snabbt..känns som det rullar på nu..jag har blivit rätt snabb o akrobatisk oxå. känns bra. försöker hitta chainmaol light armor..vet inte vart dock.
på uesp.net står det 'Chainmail armor can be found starting at level 4 in middle-level and upper-level houses.' Vilket jag inte förstår :/

2007-08-17 13:18
håller på att köra igenom med en magiker nu. Lvl 15. Försökte mig på Siege of Kvatch igår (som jag förut klarat med en krigarer), men fick så BRUTALT mkt stryk av Deadrothsen (stora krokodilerna..). Taktikidéer?

2007-08-17 19:59
Kan man sälja sitt hus?

2007-08-18 02:30
Nope man kan inte sälja det.

2007-08-18 04:42
Okej! Om jag har ett magiskt svärd då som har slut på magi, eller hur man ska säga det.. Hur laddar man upp svärdet? Dom lagar det bara åt mig, inte laddar upp magin i det!

2007-08-18 10:57
SaXoR P17 kan man inte göra det hos nån av snubbarna i mages guild? om man snackar me nån så kan man ju ladda sina magiska prylar.

2007-08-18 12:00
jo,så man får göra. Brukar väl finnas en i varje guild hall som gör det.

2007-08-18 18:44
Okej! Tack!
Producent

2007-08-18 19:12
Fan är jävligt sugen på att börja spela igen. Men man har ju sålt det såklart... segt att köpa ett spel som man redan har haft innan. Det är inte jättebilligt begagnat heller...

2007-08-18 21:51
The_Donut P16
Kostar 249:- nytt i Sthlm i alla fall! Det tycker jag är "jättebilligt" för ett så bra spel.

2007-08-18 22:26
fan henkO då har du gått om mig då din jäveln :P är kvar på kattjävelns uppdrag :P

slackat mycket på senaste dock ><

Dieallot

2007-08-18 23:36
jag har koncentrerat mig på det framförallt..ska göra andra Grey fox uppdraget näst.

fan va det e härligt att om man gör en quest åt nån där man ska hämta en värdefull grej..så göt man det o lämnar saken..för att sen på natten komma dit o sno den :) först belöning sen sno saken man fick belöning för..evil evil

2007-08-18 23:43
men fan..jag vill ha bättre vapen..

Producent

2007-08-18 23:49
SaXoR P17

Jojo... tror jag tar och beställer över nätet. Här i Lund har man inte så många val.

2007-08-19 00:28
HenkO P26
"fan va det e härligt att om man gör en quest åt nån där man ska hämta en värdefull grej..så göt man det o lämnar saken..för att sen på natten komma dit o sno den :) först belöning sen sno saken man fick belöning för..evil evil"

Hahaha! Gör samma sak! Håller på att spara cash till huset i Skingrad. Kostar 25000!! Men sen har man ett fett ställe att stasha sina fina exklusiva vapen ;)

2007-08-19 01:14
Eldridge.Cleaver P72
Ärlighet varar längst ;)

2007-08-19 02:59
HAHA! Shit asså! Såg nyss denna filmen så jag undrar; Vart kan jag fixa en "Skooma Pipe" Eller bara flaskorna med Skooma?

2007-08-19 04:11
Men alla tänk på att feta huset i skingrad som går på 25g kostar typ 50 med alla saker... Det värdase e det i anvil.

2007-08-20 22:37
fan börjat göra lite dark brotherhood quest nu :O fan rewardsen är ju galna

dock är slotts infiltrationen jävlig :(

Dieallot

2007-08-20 23:25
galna som i bra?

2007-08-20 23:41
Jag blev guildmaster i Thiefs Guild nyss. Lyckades bli vampyr samtidigt under sista questen så jag håller på och fixar motgift! Jävligt jobbigt att inte kunna röra sig ute på dagen!!

2007-08-21 00:07
Eldridge.Cleaver P72
Hahaha! Jag har precis skaffat spelet och sitter 15 - 17 timmar om dagen nu :D

2007-08-21 00:14
HenkO P26: Sjukt jävla bra :) fick en hood som boostar upp typ alla viktiga stats och liknande :D ett chest som gör samma pryl och det var efter andra uppdraget eller något :D
fått något vapen nu också :) en liten fin kniv :D

man får massa rewards om man inte tex dödar onödiga och sånt :P mycket sneak och liknande, det gillar vi :)

"DÅ TAR JAG FRAM KNIVEN OCH KOMMER OCH HÄLSAR PÅ"

Leijfi style! :D

Dieallot
Producent

2007-08-21 00:38
SaXoR P17

Det lugnar sig efter ett tag. Som tur är!

Skolkade i typ 3-4 dagar bara för att spela. Illailla...

2007-09-02 22:17
vad händer då? snart klar med main questen :P

Dieallot

2007-09-03 08:40
Njae, installerade precis alla plug-ins tillhörande t.ex. KoTN plus Shivering Isles! Spelar en hemmagjord klass, alltid bäst :D

Valkyrie (Nord)
Strenght
Endurance

Illusion (mest för silence)
Alteration (för att boosta defensen)
Restoration
Blade
Heavy Armor
Armorer
Block

Sjukt kul klass att spela, mest råstyrka men även hyffsad på magi! Hugger ner det mesta utan ansträgning.
F.ö. håller jag på med KoTN-questet nu, någon som spelat igenom det? Är det värt? Tänkte nämligen göra klart det mesta (förutom main-questet, för det suger) innan jag drar vidare till SI..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-09-03 17:19
Usch vad jag tkr detta spelet är sorgligt, det har en potential att vara så sjukligt bra men det att man ju mer man levlar upp desto svårare blir samma monster man mötte innan. Om man väljer alla sina primary skills till grejer man inte använder så kan man lätt klara av spelet på lvl 2.

Det pajjar hela spelet för mig och gör det nästintill ospelbart för mig.

Sen störde jag mig mkt på lvlsystemet oxå, man sprang omrkring och hoppade och kastade magier på ingenting. Sen att det inte spelade nån roll vilken lvl man var på var oxå kasst.
I just don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die

2007-09-03 18:58
Tweak

Destu mer du gör en grej, destu bättre blir du ju på det, eller hur?
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-09-03 22:04

Kan säga att det sämsta är main questen hittils, så otroligt upprepande, glidit runt och bara mörschat gates dom senaste dagarna jag spelat. ALLA ÄR FAN LIKADANA FFS

lvl 20 nu så allt är drygt också :(

Dieallot

2007-09-04 13:08
doggson

Håller med dig, Allies for Bruma är fan det segaste questet i hela spelet. Fixa SI och kör igång med alla quests där inne istället.
Eller KoTN med tillhörande plug-ins, finns lite smått & gott..

2007-09-05 00:51

får kolla vad man kan fixa fram, ska tjacka något nytt lir kanske går att få tag på uppdateringar på något sätt

Dieallot