I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Dark Souls (spirituell sequel till Demon's Souls)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2011-02-04 13:43

[Multi] Dark Souls (spirituell sequel till Demon's Souls)



Efter att ha sett den här officiella debut trailern så finns det inte längre någon tvekan, Dark Souls ÄR uppföljaren till Demon's Souls och det kommer att släppas 2011. Utvecklat av From Software's Demon's Souls team och denna gång är utgivaren Namco Bandai.

Tänkte att vi kan ha denna tråden för att samla updates och news allt eftersom de kommer ut och diskutera/hypa uppföljaren till ett av mina all-time favoritspel. Demon's Souls tråden på whoa var fett nice och var aktiv riktigt länge :)

Lite intressanta detaljer utvecklarna har släppt:

- Open World. Den här gången kommer det inte finnas en hub som the Nexus där man går in i portals till olika världar. Man kommer röra sig i en enda stor öppen värld som man kommer gå runt och utforska osv. Jag gissar på att olika dungeons och slott man hittar kommer fungera som en slags instance.

- Svårighetsgrad. Dark Souls kommer vara precis lika svårt om inte svårare än Demon's Souls.

Trevliga saker att lägga märke till i debut trailern:

- Artstyle och atmosfär är fortfarande Dark Fantasy. Vilket är helt underbart. Älskar designen man får se på vissa av fienderna här.

- Blåa spök karaktärer som spawnar. Verkar som att Co-op kommer fungera på ett liknande sätt som förut. Inbakat i single playern/spelets lore och utan att man går in i menyer eller öppnar ett nytt game mode. Vissa kommer självklart att ogilla detta annorlunda sätt att spela med andra på men jag gillar det iaf.

- Grafikmotor. De ser ut att använda samma engine som de använde för Demon's Souls och vissa av de tunga och uttrycksfulla karaktärs-animationerna verkar ha hängt med.

Discuss..

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.