I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Dark Souls (spirituell sequel till Demon's Souls)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-06-19 19:10
Doggsonlol fan va du verkar vara bögig och ska gnälla å hålla på hela jävla tiden..mm jätte synd om dig och dina tvspel, gå ut och ta lite luft imellanåt, spring en runda i skogen om kvällarna eller nått vettja

Approve this message! Fine att gilla Xbox mer men man behöver ju inte gnälla i varenda tråd som handlar om något annat
JKIBMM

2011-06-19 19:28
Just det doggson, sluta bajsa i min tråd ahhah
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2011-06-20 14:50
Vanilla: Been there done, kan bara konstatera av dina tidigare inlägg att du inte intresserar mig alls.

marvingaye: Lämnar dig och dina casuals så ni kan sjunga Kombaya och hålla handen, förövrigt så är neon coolt, see trough plast är mindre coolt
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-06-20 17:08
Jo neongrönt är verkligen jättepassande med Dark Souls artstyle hahhahaha

2011-06-20 17:31
EU/PAL versionen kommer ha ett annorlunda omslag som är snyggast hittils tycker jag, Edge använde även samma bild som cover.

2011-06-20 21:20
doggson, sluta försök vara någon slags tvspels badboy det funkar inte,
varför inte spela för att det är kul istället för att vara något nät-aggressiv acheviment hunter som klankar ner på saker dom inte tycker om istället för att göra något man tycker om.
och att du inte bryr dig om mig kan jag inte bry mig mindre om för jag vill inte kramas med dig bara för att jag kalla dig bögig om det var det du tänkte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-21 18:06
aja slut snackat med arga nördar nu

bokat ett ex av dark souls idag på webhallen :) tjockt nice
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-21 19:45
Får man något extra av att förhandsboka spelet?
JKIBMM

2011-06-21 20:10
man får dehär!

2011-06-22 19:11
bonusgrejerna kändes väldigt "meh" om jag ska vara ärlig. Hade vart skoj med något unikt item eller liknande iaf
JKIBMM

2011-06-22 20:06
Mmm typ ett SVÄRD eller nåt. Det hade varit nice. Undrar hur lång tid innan jag skulle svingat sönder massa lampor och möjligtvis min TV hemma.

Kommer skaffa limited edition ändå om jag kan, gillar tv spels swag vad det än är.

2011-06-26 18:35
shoo någon som har lust å spela nu? jag e sl 102 och är på ng+.

Heter Tekone82 på pSN och är online nu
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2011-06-28 16:56
Hittade en tävling som ni kanske är intresserade av.

Create your own shield design to have
a chance to see your shield in game and
your name in the game credits

Tävling!
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-29 07:56
Awesome! Tills dagen jag lyckats få mitt egna "Kitti Teorerm" får jag nöja mig med en "Kitti Shield" ;)
JKIBMM

2011-07-12 08:21
Haha ! smeden ser rätt packad ut, tror jag skiter i att köpa vapen av honom....

Poet

2011-08-30 14:24
http://www.xbox360achievements.org/game/dark-souls/achievements/

Achievement listan släppt ser otroligt meh ut, inte mycket till fantasi där. Dock vet man ju inte vilka secret grejer det är men förmodligen är det väl standarden "beat the game" "Beat difficulty" etc
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-09-03 22:33
äääh QQ lite mer vettja...är ju massa hemliga achivements där också...så ditt uttalande blir rätt orelevant :)
JKIBMM

2011-09-04 12:19
Jag fixade platinum på Demon's Souls. Tog typ fyra eller fem NG+.

Come at me bro.
Poet

2011-09-05 13:23
Kitti: Som förmodligen är story drivna som dom är iaf 80% av fallen

Marvingaye: Starkt jobbat :) Kul att höra att folket på whoa faktiskt kan 100% lite då och då
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-09-05 15:43
Doggsonlol

Tack :)

Demon's Souls, Infamous 1&2, BF1943 och Uncharted 1&2 är typ de enda spelen jag 100% . Brukar aldrig bry mig om trophies/achievements annars men om ett spel är riktigt kul och jag spelat det såpass mycket att jag närmar mig 100% utan att märka det så går jag in o plockar de sista cheevosarna som är kvar lol

2011-09-05 15:55
måste man ha lirat demon souls innan man ger sig på dark souls? har darl souls förbokad så vet inte om jag hinner demon souls innan dess

2011-09-05 15:58
Vanilla

Demon's Souls bör liras i vilket fall tycker jag men det spelar ingen roll i vilken ordning man spelar spelen. Dark Souls är ingen direkt uppföljare utan en "spirituell" sequel, storyn i spelen har ingen koppling :)

Om du märker att du gillar Dark Souls och vill ha "mer av samma" fast nya dungeons, vapen och bossar osv så skaffa Demon's Souls.
Poet

2011-09-06 02:17
Har en completion rate på 70% tror jag det var, skulle nog kunna tänka mig att skaffa DS men måste vänta annars blir det för mycket. Har bara rint 56 spel 100% enligt dashboarden men dom räknar in dlc också.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-09-08 06:45
Verkar sjukt snyggt!!

2011-09-08 23:06
Bara en månad kvar nu. Fan vad bra detta kommer att bli.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2011-09-22 06:28
jag gråter så frustrerande tid jag har med demon souls just nu, vet inte hur många gånger jag har kört om utan att komma någonstans

2011-09-22 06:37
fastnar vid draken och de 2 blåa knightsen hela tiden, ser ingen annan utväg än att köra om det igen och köra mer sparsamt med mina prylar :/ och hur går man upp i lvl? har en pilbåge jag inte kan använda och den draken måste dö

2011-09-22 09:30
Du får "level" genom att sätta ut stats hos den där svartklädda tjejen i nexus (minns inte vad hon heter...pinsamt)

Vapen kan du uppgradera hos Ed eller den där andra duden i 2-1 (som jag inte heller minns namnet på..va fan)

JKIBMM

2011-09-22 10:05
Är detta spelet omöjligt för någon som knappt tar sig igenom castlevania och god of war-serien på hard? Tycker det verkar kul, men jag pallar inte sitta och kasta kontrollen var 5e minut.

2011-09-22 11:30
missade hon i nexus :P missade även att man kunde resa mellan fler världar och inte var tvungen att gå direkt på 1-2..där wasta man några timmar :)

2011-09-22 11:48
statesofmayhem

kör, det e riktigt fett..men sen vet jag ju inte om du har tvspels damp och slår sönder kontroller på löpande band, då bör du nog undvika..men man blir så sne när man dör så det är bara back right at it with a vengeance...det är inte tråkigt så man inte bryr sig alls liksom..

2011-09-22 18:37
minns där i början hur rädd jag var då jag hade tagit mig hela vägen till tower knighten (andra bossen..dvs 1-2) ..hade tagit mig 2 timmar och jag verkligen smög mig fram för jag var livrädd för vad som skulle dyka upp i nästa rum..hade runt 20k souls då

Så kommer jag till den stora portal och tänker "amen jag tittar bara i den SEN åker jag hem" ...då var det ju tower knighten ....blev så satans nervös så jag rusa till ett ställe där jag kunde gömma mig..och sen kollade jag en guide fort som fan på datorn medan jag hör den pampiga musiken från tv:n ...huvva huvva :)
JKIBMM
Moderator

2011-09-22 22:22
Jag är småsugen på det här spelet, men frågan är om jag ens kommer klara mig i fem minuter. Alla säger ju att det är sjukt svårt, och jag är jävligt medioker på Tv-spel.

Är det värt att droppa en femhunka eller ska jag köpa typ Viva Pinata istället och trösta mig med?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-09-23 01:14
Squirtle Det är så värt! Och det kostar enbart 200-300 :) inte 500 :)
JKIBMM

2011-09-23 01:15
199kr på webhallen :)
mitt ex blev nog ett av de dyrare, bytade in infamou 2,red dead & kyne and lynch dog days mot shadows of the damned (som sög) tog det spelet + god of war III från hyllan och bytade in mot ett beg.demons souls dagen efter + la till 16 kr.. en riktig business man ;) men ångrar mig faktiskt inte :)

2011-09-23 01:15
P.S Fuck gamestop!

2011-09-23 05:29
som total n00b på detta, vad bör man göra efter 1-1 bossen? var ska man åka liksom, orkar inte få rå whoop av en ny boss ^

2011-09-23 10:25
Börja med att döda röda draken :) Köp en 100+ pilar och ställ dig i första tornet efter första bossen....tar mellan 10-30 min beroende på hur stark in båge/karaktär är...där får du lätt ihop en 10-20k souls

Efter detta tycker jag nästan att 1-2 är nästa steg...tower knight är inte svår...om du är riktigt feg kan du exempelvis bara stå från muren och skjuta med pilar :)

Efter detta tycker jag att 2-1 är nästa steg för att sedan bege dig till 4-1, 5-1, 3-1 och sedan 2-2 ..sen är det pretty much vad du tycker är roligast :)
JKIBMM

2011-09-24 15:14
Fan dethär är inte bra. Jag tänkte att jag skulle köpa BF3, Uncharted 3, Skyrim och köpa dark souls senare i vinter men jag är så sjukt taggad just nu... kommer inte kunna hålla mig.. Blir till att tömma hyllan på gamla spel för att få en billig deal=/

2011-09-24 15:15
Vanilla
I värld 4-1 tror jag så finns det en crecent falchion som är jävligt bra svärd att börja med. Mecka den sen är det bara att utforska tycker jag. Det blir roligast så

2011-10-05 08:47
Nån som köpt det än? Är det så snyggt som det verkar ?

2011-10-05 11:20
Locco P24

Jag har spelat det i ett par dagar nu. Det är snyggare än Demon's Souls, men frameraten är lite upp o ner. De håller på att patcha det och lite freeze issues.

Helt sjukt jävla bra är det i alla fall. Inte helt oväntat mitt GOTY så här långt och jag har nog inte ens avklarat 20%. Hoppas på att den här tråden drar igång ordentligt när fler har börjat spela det och folk hjälper och frågar varandra osv, som Demons Souls tråden. Spelet är väldigt djupt och förklarar nästan ingenting för spelaren och http://darksouls.wikidot.com är fortfarande ganska tunn.

En hel del väldigt positiva reviews i alla fall:

1 up - A

Gamepro 10/10

The Telegraph - 5/5

Gamespot - 9.5/10

Joystiq - 4.5/5

IGN - 9/10

Edge - 9/10

Eurogamer 9/10

2011-10-07 01:17
Jag har alltid trott att Demon Souls var nåt random JRPG och aldrig brytt mig att kolla upp det för att jag inte ägt en PS3. Såg precis quick looken på Giantbomb för Dark Souls och blev helt såld, funderar typ på att skaffa ett PS3 för det spelet.
Är som mitt drömspel jag tänkte utveckla om jag nånsin blev spelutvecklare. Svårt, långsamt och organiskt. Fast mitt spel skulle utspela sig i en dystopisk framtid.

2011-10-07 20:21
Inhandlat idag, ska börja spela snart. Fick han fet art book med på köpet. Han i kassan sa att detta var ett av det svåraste spelen han lirat. Det lär hålla länge, frågan e bara om tålamodet håller.

2011-10-07 22:02
verkar så nice! got to get this game already
Poet

2011-10-09 01:14
polaren köpte det så jag lär inskaffa det senare när det gått ner i pris, ligger typ precis runt creepy gränsen jag pallar med.

Hade det bara varit "normal" coop och skill trees så hade nog Dark Souls varit exakt det spelet jag drömt om i flera år
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-10-09 08:43
Sänkt 67 timmar, tror jag närmar mig slutet men det är svårt att veta. Finns otroligt mycket mer sidogrejer att göra den här gången jämfört med Demon's Souls.

Eftersom spelet inte förklarar ett piss så kommer lite spoilerfria tips för er som tänkt välja Pyromancer som starting class:

- Välj Old Witch Ring som Gift när ni gör karaktären och ha på er den när ni snackar med covenant ledaren

- Gå med i Chaos covenant och ingen annan

- Döda inte äggbärarna, ingen av dem

- Spara era Humanities, de behövs för att ranka i Chaos covenant

- Co-opa med folk och hjälpa dem döda bossar är ett utmärkt sätt att få Humanities. Det är alltid bra att slänga ner en soulsign om man backtrackar i ett område man redan dödat bossen i, man blir ofta summoned av en annan spelare och efter man är färdig med co-opandet fortsätter man där man var i sitt eget game.

Tycker Pyro är bästa melee/magi hybrid klassen då pyro spells styrka inte påverkas av INT, så man behöver inte spendera massa souls på det och kan ist fokusera på att levla upp Endurance, Atunement, VIT, STR, DEX osv. Man kan uppgradera sin Pyro hand som man gör med ett vapen och det gör alla magi spells starkare.

2011-10-09 08:47
Ett tips för alla oavsett klass: Om någonting har en svans (typ en boss/drake/NPC) , attackera svansen asap. Man får alltid ett unikt vapen.
Rappare

2011-10-11 17:48
Bara jag som hade super mycket trubbel med Taurus Demon i Undead Burg? :S
Visst, färsking till spelet, men det är mycket med Dark Souls som känns klumpigt imo.

2011-10-11 18:02
får vänta tills det går ner i pris.. håller fortfarande på med demons souls, är det "samma"?