I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk Zombiefilm Äntligen!!!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-12-10 21:45

Svensk Zombiefilm Äntligen!!!

http://youtube.com/watch?v=Cyz7LpTiId4

Kolla in trailern på Youtube.
Vad tror ni?

Ps: kan nån länka åt mig?

2007-12-10 21:46
If the world didn´t suck, we would all fall off ...

2007-12-10 21:49
Thanx

2007-12-10 22:06
HAHAHA fan va skönt och gotland av alla jävla platser... undrar om den kommer släppas internationellt och lyckas bli Keffbagge-nominerad??

2007-12-10 22:16
Hoppas dem gör den med glimten i ögat. Om dem försöker göra den seriöst lär det bli kasst som fan

2007-12-10 22:30
Om dom gör den serriös de är ju då den kommer att bli bra :)
Om dom gör den alldeles för serriös alltså :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 00:20
så jävla härligt med en svensk zombiefilm men fyfan vad jag hatar verkligen hatar svenska skådespelar, effekterna, kameravinklarna ähh fyfan. men måste ändå se den när den kommer.

2007-12-11 01:17
det är språket som gör svenska filmer dåliga!
?

2007-12-11 02:36
sämre skådespeleri får man fan leta länge efter...   uash..
mama said knock you out

2007-12-11 06:42
Gingerkid!
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2007-12-11 07:34

Haha soft, hoppas inte den är för lång dock. Amatörfilmer funkar jävligt sällan i långfilmsformat. Ni borde fixa eget soundtrack också.

Men först är ni inte. Die Zombiejäger kom 2005. :)

"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2007-12-11 07:35
den verkar ju askass. men att döpa den till zombiestad gotland gör att den för alltid kommer ha godkänt av mig
http://www.kommandot.se/wp/

2007-12-11 10:06
Grejen e rätt så klockers iom att statisterna i filmen I princip måste vara hela gotlands befolkning...
Jag frågade en gotlänning jag känner å han sa direkt: jag känner huvudrollsinnehavaren!

2007-12-11 11:44
Filmen kommer ha ett eget soundtrack. Var dock itne klart när trailern gjordes

2007-12-11 12:04
Haha, vad är det där för värdelös skit?

Tacka vet jag Evil Ed, efter den behöver inte sverige spotta ur sig annat än lätsamma komedier och polisthrillers i all framtid for all i care.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2007-12-11 12:10
Oh gud! Den måste jag se!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 16:57
är de mycket blod?
När släpps filmen?

2007-12-11 18:11
Pinsamt
 yessir!

2007-12-11 21:17
"... äntligen"?
"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-12-13 00:04
så djävla kass!

2007-12-13 00:04
Shit vad mycket hård kritik.
Filmen är gjord på en budget på knappa 10 000kr. Ett tjugotal ungdommar har ställt upp ideelt under sommaren 2007.
Jag garanterar att ni sett sämre filmer i mångmiljonklassen. Det är pinsamt.

2007-12-13 04:00
Är det något skoluppgift? haha annars är detta oerhört pinsamt :)

2007-12-13 04:03
"Shit vad mycket hård kritik.
Filmen är gjord på en budget på knappa 10 000kr. Ett tjugotal ungdommar har ställt upp ideelt under sommaren 2007.
Jag garanterar att ni sett sämre filmer i mångmiljonklassen. Det är pinsamt."

Du verkar ta åt dig av att folk tycker de e skit. Är det möjligtvis så att du medverkar i "filmen" ? :)

2007-12-13 11:20
Haha shit den verkar skon ju!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-12-13 13:12
Tan Tan 

Ja jag medverkar som manusförfattare, regissör och producent.
Folk får tycka vad dom vill. Synd bara att det är så mycket hat när någon försöker vara kreativ.

2007-12-13 14:04
jo de e sant, men saken är den att om man ska göra film o visa upp den för folk så måste man kunna ta kritik.

2007-12-13 15:52
jag tror inte att dom hatar att du är kreativ utan det faktum att den faktiskt verkar ganska... kass
du är kär i mig.

2007-12-13 17:14
Dialogen i trailern påminner mer om en produktion av Mike Beck...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-12-13 17:23
Haha var ni tvungna att använda soundtracks från batman begins, requiem for a dream och nån storfilm till.. det gjorde ju trailern oseriös, om ni nu hade tänkt att vara seriösa!

2007-12-13 17:25
Läste nu att erat egna soundtrack inte var klart än.. men ändå! :)

2007-12-13 17:43
Enough med pajkastningen nu! Filmen e Skön, Men lite lame säkert... Vet inte om jag faktiskt kommer se hela filmen någon gång, men världen har ju inte dött av lite B-filmer... Jag tycker det är kefft att ni ratar filmen helt... Vi borde rata dom där jävla filmerna som kostar miljarder å göra... Blodsugarföretag som är typ skapta för å urholka mänskligheten... trots att vi betalar pengar för å gå å se på dom så stöter vi på produktplacering filmen igenom... så dom som gjort denna film behöver ert stöd mer...

2007-12-13 18:04
PROCLAIMER .

Thanx for the support.

Nej men seriöst jag kan ta kritiken om den försöker vara konstruktiv. Men det menningslösa hatet har jag svårare för.

Är det  inte dags att svensk film uppdateras snart?  Jag menar är det så jävla löjligt  om någon snut för engångs skulle skulle hoppa genom luften med en pistol i var hand? 

Istället görs filmer sm Allt om min buske. Och de kostar miljoner.
Jag tror inte svenskar vågar ta ut svängarna i filmer pga. att de är rädda för att få kritik och inte bli tagna på allvar.

Min film är i Hollywood-stuket mer (utan effketerna och så givigtvis).

Jag är trött på svensk film med handlingslösa hjältar och människoförnedring.

Alla behöver inte gllla det. Men jag har gjort det på mitt sätt

2007-12-13 18:17

sverige kan inte skapa skräckfilmer, det blir bara humor av någon anledning. ketchupblod och kassa skådespelare

2007-12-13 19:35
Vad kommer filmen handla om egetligen ? Alla zombie filmer har typ samma handling. att typ 5 överlever sen dör typ 3 av dom och två överlever och lyckas fly.

2007-12-13 19:45
Jag kan hålla med Awaxs syn på svensk film, och jag har dessutom en förkärlek för skräck och b-film, men det här ser faktiskt inget vidare ut... lär väl checka det ändå
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader

2007-12-13 20:17
Om jag hade haft en budget på 10000 kr så hade jag nog inte satsat på monster/zombie/skräck som skulle kräva bra mycket mer pengar än så.. Kanske en drama eller någon sorts tänkarfilm. Men det är bara jag

2007-12-13 21:04
Awax

"
Shit vad mycket hård kritik.
Jag garanterar att ni sett sämre filmer i mångmiljonklassen. Det är pinsamt.
"

Varför skrev du inte detta i ditt första inlägg? Då hade säkert folket här på whoa vart mildare med kritiken om dom förstått från början att detta var en "amatörfilm".
"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-12-13 22:07
Man förstår allvarligt talat inte att den ska vara seriös. För ingen har nånsin gjort en zombiefilm med 10000 kr :)

2007-12-13 22:31
Jag kommer lätt checka den.

Bad taste hade väll inte heller så fet budget? Och den e ju fet som fan!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-12-13 23:07
Skillnad... Bad Taste är humor, väldigt rolig och väldigt bra gjord för sin budget. Den filmen är ett exempel på kreativt tänkande och innehåll av bra tillvägagångs sätt med en annars simpel handling.

Den här zombie-filmen däremot verkar vara för seriös. Skulle tänka mig att den hamnar i samma klass som Det Okända, som är mer pinsam än nått annat
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2007-12-13 23:36
Det är också ett av problemen med svensk film. De görs allt för få gånger seriöst. Jag är fullt övertygad om att frostbiten kunde blivit en jävla bra svensk vampyrfilm. Men istället gör dom den till en komedi.

Ganjaholic P1  och  norado P21

Detta är en seriös zombiefilm. Vikten kommer inte att ligga i zombies och effekter utan mer handla om karaktärerna.

Filmen handlar om Tom som kommer till Gotland under sommaren för att söka upp sin gamla kärlek Therese. Hon har startat ett nytt liv med överklasskillen Karl och vill inte längre veta av Tom pga. hans kriminella förflutna. Tom hade lovat Therese att aldrig mer begå ett brott men tvingades mer eller mindre att göra en sista stöt som han åkte dit på och hamnade 2 år i fängelse. När smittan bryter ut försöker Tom rädda henne ifrån ön. Ett val som inte blir lätt då hon inte har något förtroende för honom.
Tom tvingas även rädda med sig Karl. Toms totala motsvarighet. Karl kommer ifrån överklassen  och har aldrig behövt  riktigt kämpa för nåt.  Han  ser även  kriminella som samhällets avskum. Toms kriminella (gatu) kunskaper kommer dock väl till hands när ön fylls av zombies.  

2007-12-13 23:52
Sjukt jävla rolig! Hemmagjord som fan!

2007-12-13 23:55
_cHIzo P19

Varför skrev du inte detta i ditt första inlägg? Då hade säkert folket här på whoa vart mildare med kritiken om dom förstått från början att detta var en "amatörfilm"

Jag tycker inte det borde spela någon roll. En bra film är en bra film om den så har kostat 1000kr att göra eller 100 0000kr.
Hade du tyckt trailern varit bättre om det stått Directed by Steven Spielberg i slutet?

2007-12-13 23:55
jag vill se den! var kan jag göra det?

2007-12-13 23:58
PROCLAIMER

den kommer att visas på bion på Gotland och i Olofström (blekinge). Men sen kommer den skickas runt till filmfestivaler osv. Tv om det är möjligt. Den kommer även finnas ute på nätet för gratis nerladdning. Beräknas vara klar i februari.

2007-12-14 00:01
önskar er all lycka!
se till att meddela mig när den går å se nånstans eller ladda ner!

2007-12-14 00:20
Awax, jag förstår precis hur du tänker med att svensk film inte vågar ta ut i svängarna. kul att du har fått möjligheten att göra det nu. hur det slutar är sak samma. huvudsaken är att någon börjar;)

det märktes i trailern att budgeten inte är den största. men som sagt, det är sverige vi snackar om. vart skulle ni få pengarna till en zombie film om inte från er egen ficka?=)

jobba på o hoppas det blir bra, ska bli kul o få se resultatet när allt e klart!:D
Julmust
Skivsamlare

2007-12-14 08:42
l like the karamellfärgsblod!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-14 08:43
Skriv i tråden när filmen finns ute för visning ! skulle vara ballt å se :) har inte ens sett trailern än men jag är öppen för all film :)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2007-12-14 08:46
Ahh shiet ! n usåg ja trailern..den verkar as fet :P fick fan rysningar i ryggrade nefter den där flickan i slutet :P
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2007-12-14 12:59
om du vill veta hur man lyckas sminka ut någon så det SER RIKTIGT BRA ut som en zombie, kolla in indymogul.com
eller deras sida på youtube.

Jävligt bra tips för personer som gör egna filmer för JÄÄÄÄÄÄTTTTTEEEE LITEN BUDGET.