wallaaaaah! fy fan vad många skitnackare som hänger på denna tråd.. ärligt talat.. tänk efter för fan... "hmm, hade jag kunnat göra detta bättre själv?" knappast! damnit! det märks att man bor i fukkin sweden.. svennar är nog fan världssämst på att berömma o uppmuntra! jävla egopeeps! ni skriver att Awax ska ta åt sig av "den konstruktiva kritik" som ni ger... pardon me: men hur fan ska snubben kunna utvecklas eller förändra när det enda som skrivs lyder följande: "FY FAN VA PINSAMT!" eller "SÅ JÄVLA KASST".. sen lackar ni ut för att han inte kan ta er så kallade konstruktiva kritik, än så länge har jag knappt sett ngn! o det mina damer o herrar! DET är pinsamt! här är en kille som lagt ner hela sin själ i ngt som han brinner för så jävla hårt så blir han fetdissad.. sorligt.. nu tänker ni att: jaja, det är väl hans jävla intresse, mm, säkerligen...Men vem sitter och dissar era jävla intressen o hobbys? pinsamt att folk skriver att awax först skulle ha skrivit en hel jävla roman om; hur han gjort, vad han gjort, när han gjort, hur mkt cash han har haft, om han har haft fukkin homer simpson satinkallingar på under tha making of och yadda yadda... fastnar man för trailer o tycker att en film verkar fet så gör man ju det... eller? då är väl inte det väsentliga om rullen va dyr som kvicksilver att producera!? ajja... nu har jag jiddrat klart! :) jag ser iaf en kille med grym talang o jag ser spänt framemot los premiäros.. ;) keep your head up wiggedy ;)
p_nilla Kunde ej uttryckt mig bättre själv!
hahahahaha homer simpson satinkallingar
asså dedär med svennar å ... ah... vetefan... håller med halvt... ja håller me om att svensk mentalitet är keff... tråkig och otacksam, men det är datanaördarna på den här sidan som visar det mest... annars när personer står bredvid varandra är "kritikerna" åsiktslösa och stirrar in i väggen när man väl ber om kritik... så de flesta här tror att de vet allt... men vet inte ett shit å kan säkert inte ens torka sig i röven! menmen så kan det va, fuck em' n' feed em'!
Jag gör så gott jag kan för å få trailern spridd nu iaf...
//bless
Hmm Ärligt talat, jag har sett om trailern. Den suger lika hårt även om jag numera vet att den skapades med en knapp budget och med mestadels statister. Jag är inte imponerade. Finns garanterat filmer som gjorts med lägre budget som imponerat mig mer. Och epitetet att det finns filmer med större budget som varit större besvikelser, jo kanske det, men t.om Masters of the universe har man kunnat skratta åt...den är är bara löjlig. Effekterna var skrattretande (på fel sätt), manuset kunde varit skrivet av en femåring, ideen är också den skrattretande, produktionen verkar kasst genomfört. Just ja...om ni inte ville att zombiesen skulle se ut som dåligt sminkade människor på en halloween fest i lågstadiet kunde ni väl antingen inte sminkat dem alls eller låtit ngn som kunde sina grejer sminka dem.
NoWice Jag visste inte att filmskapande var en fråga om prestige
det du hävdar är i princip att man ska inte följa fria viljan... om det är en viss budget så ska man uppnå högsta möjliga mål som finns... annars är det inte bra? och exakt hur är en bra film då?
varför all denna pessimism? en film är en film... om jag skulle sätta mig ner å skriva nåt konstruktivt så skulle jag vara förebyggande... som tex:
Ljud filmen är lite knackig på sina håll, det som skulle kunna förbättras ljudmässigt är kompressor på dialogerna och se till så att alla sektioner med Bas i inte peakar(går över den röda markeringen)
samt vara noga med att mastringen(ljudnivån) är samma hela vägen...
Bild bildkvaliteen är lite so so, men det man skulle kunna utföra i klippningen är färgfilter, med mer röda och gula nyanser så bild-kvaliteén känns varmare, på så vis kan man undvika överdrivet med smink på skådespelarna
Manus vet jag inte mycket om, men se till att dialogerna är utförligt skrivna och med nogrant antecknade detaljeringar såsom:
-Jag hatar dig (Sade hon med arg och inställsam röst och reste hastigt upp sitt mittenfinger)
osvosv... men nu börjar jag ta över den här tråden... var inte meningen... jag bllir så iriterad på allt överdrivet surr bara! plus att denna film behöver lite cred... man kan behöva lite support från folk ibland, inte motsatsen!, det har man ingen som helst nytta av! det sänker bara!
Pro: Oftast när man skapar film har man ngt man vill visa upp, en film är som ett konstverk eller som sitt eget barn,man gillar att prata om det/m. Så visst fan ingår det viss del prestige i att göra film, fanns det ingen prestige i det hade du aldirg gjort tråden för att lyfta fråm den överhuvudtaget! Du får gärna peka ut eller citera mig där jag hävdar att man inte ska följa den fria viljan. Ljud/Bild/Manus är svårt att lämna konstruktiv kritik på iom att vi sett en trailer, inte hela filmen. Där emot kan man ju lämna kommentarer på känslan man får av trailern, det man ser där och det lilla samspel mellan skådespelarna man får uppleva. Kan du inte ta kritik är definitivt inte film ngt du ska syssla med, kan du ta kritik så köper du dig ett nytt anteckningsblock, skriver en försida och där efter börjar du anteckna all kritik filmen fått. När du gjort det sätter du dig ner och försöker se vad du kan påverka i förhand: Vad kan du påverka i klippningen? Kan du klippa om den? Kanske ta bort ngt el lägga till ngt? Kan du genom ljudläggningen påverka känslan man får när man ser påfilmen? Svårt att påverka dålig sminkning i efterhand, jag hade nog valt att ta bort den delen där en extremt dåligt sminkad tjej (zombie) går in i bild.
ja de såg juh ut som en riktig höjdarfilm.
NoWice uppenbarligen måste folk tro att jag har nåt med filmen å göra iom att jag skrivit i den här tråden lite väl mycket...
jag tillägger att jag är helt opåverkad och är till större delen bara intresserad av ämnet. sen också tycker jag fortfarande att pessimismen är överdriven från de flesta här inne.
oj ja den "fria viljan" var väl lite löjligt formulerat av mig, men jag tror du fattar vinken ändå... du behöver inte anmärka på sånt...
Jovisst är filmskapande prestige, men sättet du formulerade, kommenterade ger vem som helst prestationsångest i vanliga fall(till den mildare grad)
Ljud/Bild/Manus - Det var ett exempel på hur man kan skriva för å bjuda på sig själv, när man ändå tar sig tid å skriva i en tråd kan man likagärna göra det på ett vettigt sätt istället för att komma efteråt å kalla sitt pessimistiska inlägg för "kritik"
Kan du inte ta kritik är definitivt inte film ngt du ska syssla med, kan du ta kritik så köper du dig ett nytt anteckningsblock, skriver en försida och där efter börjar du anteckna all kritik filmen fått. När du gjort det sätter du dig ner och försöker se vad du kan påverka i förhand: Vad kan du påverka i klippningen? Kan du klippa om den? Kanske ta bort ngt el lägga till ngt? Kan du genom ljudläggningen påverka känslan man får när man ser påfilmen?- förutom att jag inte behöver kritik då jag inte har med filmen å göra så tycker jag att stycket ovan va ett exempel på hur man utför konstruktiv kritik... -------------------------------------------------------- nu är jag klar här... och koncentrera er på filmen, inte mig...
Den här måste kollas alltså, jag är genuint intresserad eftersom jag själv gjort långfilm med en kompis och släppte den här på whoa. Men vi hade inte ens tio tusen i budget.. Fast den blev rätt poppis.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
indymougel på youtube var guld, suttit o kollat i 2 timmar nu.. tänkter inte börja filma men är roligt att kolla på. hoppas filmen blir bra, blir att ladda hem när den kommer ut
Tråd dödadar!
detta ser ut som att bli det sämsta som någonsin gjorts i svensk filmhistoria... lägg ner skolprojekten nu och gör något bra... ser nog hellre fjorton suger eller fucking åmål... detta ser fan ut o bli sämre än camp slaughter...
Omae wa jowai
såg nu att filmen ska koncentreras på karktärerna.. hur ska det gå till med skådespelare som inte ens skulle komma med i nya tider eller någon annan B såpa... ps. varför e zombiesarna sminkade som pandor?
Omae wa jowai
På rak arm här, så ser det faktiskt ut att falla på skådespeleriet. Men... ja hehe, på tiden :)
At the gates of Eternity...
KEEFF
69 - Try it you'll like it
hahahhahahahahahhahahahaha tänker fan se den bara för att få sig ett gott skratt åt det kassa manuset och skådespelarna, precis som när jag såg "hata göteborg"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ärligt talat så tyckte jag hata göteborg hade bra manus men dåliga skådespelare... här e det all som bara e sämst
Omae wa jowai
aeeej vafan.. nu slänger jag fredsflaggan åt helvete!
VAFAN är det med er jävla crackheads?
RedmoonShinobi oj oj så full av skit! nej men Lukas Moodysson är ju inte en erkänd jävla regissör inom filmbranschen eller så? vet du hur många som tycker tvärtom?
usch usch säger jag..
Awax använder sin talang och kreativitet på något som är vettigt/intressant/underhållande etc.
om jag ens hade haft halva awax kreativitet så hade jag varit nöjd.
Han gör ju något som är rätt så mkt mer givande än och t.ex supa skallen i bitar var o varannan helg... Åh... så givande..
fy fan, hoppas han blir såååå erkänd.. jizz.. så kan ni alla sitta där med skägget i brevlådan!
ni kan ta er "konstruktiva" kritik och stoppa upp så jävla långt det bara går!
tsss... plocka bort konstruktiv så närmar vi oss... fast detta bullshittet ni håller på med är inte ens kritik... det är bara ordbajs..
kan inte någon av er så hårt uttalade göra en film själva? damn va spännande det hade varit..
aaah.. jag blir så jävla arg... Man måste väl börja någonstans?
men jooo, peter jacksson schlängde ju säkert ihop sagan om ringen triologin på ett par dagar... har ni sett hans första grejjor? inte direkt att man kan tro att det är samma snubbe som gjort LOTR...
ni jävla fuckfaces som bara skriver: "fan va sämst", "keff", "kasst som fan","pinsamt" och yadda yadda... WHY? är det verkligen det bästa ni kan komma på? isf lider jag med er, litet ordförråd? aeeej, jag tror att det ligger lite avundsjuka hos er... det tror jag faktiskt.. fy fan va jag skulle vilja se ngn av er göra ngt liknande..
Awax: jag håller med... Allt om min buske! HJÄLP o FYFAN... Skämtade Sverige med den jävla filmen eller? klart som katten att alla i detta avlånga jävla land har olika tycke o smak men om man tycker att zombierullar etc är så jävla usla, vad fan fick er att glo trailern in the first place? Om inte "zombies" varit något som jag diggar att se på rulle så hade jag väl crappat så hårt på denna tråden!
damnit! skärp er nu! skippa skitsnacket.. bara så jävla lame... palla läsa sida upp o sida ner om BS till en snubbe som försöker producera o vara kreativ!
RedmoonShinobi ; hur fan vågar du ens uttala dig om skådespeleriet? det är fan vanliga kids och ungdomar som medverkar... inga jävla dramatenbrats... dom har gjort så gott dom kan och dom har fan lyckats bra! så knip käft jävla tard!
aej, denna tråd får mig att lacka ur så jag drar mig tillbaka... för i natt! ;)
Awax! keep your head up and stay strong... don't let these fools brake yah! det finns många därute som diggar din trailer o det du gör! :)
nighty night fuckers!
JA DET HÄR VERKAR BLI EN UNDERBART GRYM FILM. NÅGOT ROMANTISK OXÅ. TILLVÄGAGÅNGSSÄTTET ÄR PÅ MAX-NIVÅ OCH MIN FÖRVÄNTAN ÄR STOR! Manuset är verkligen unikt! Har länge väntat på en zombie film...nästan för länge, så det här känns som en gåva från Gud till oss filmtittare. Men det som verkligen gör filmen unik är fokuseriengen på karaktärerna.. tror faktiskt det här blir den första film jag ser överhuvudtaget som riktar sig åt det hållet. Lixom... en underklass snubbe konkurerandes mot en överklass snubbe över en brud....får gåshud bara jag tänker på det. Det röda håret lyser vrede rakt igenom! Brudens replik: "JAG VILL ALDRIG MER SE DIG.. FATTA DET!" känns så spontan och övertygande att hon som spelar får stor chans till en nominering. På tal om nomineringar...den här filmen tror jag har stor chans att kamma hem en oscar "årets utländska film". Kärlek!
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
frostbiten e den sämsta jävla filmen i svensk historia iaf...en zombiefilm
vi är överallt!
Jag kommer lätt att se den :) Nu har jag inte hängt med så mycket i tråden, men hur kommer man få tag i den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jum Jum - Fan va pinsam och dum du är.. att du ens hänger kvar på tråden... är det så jävla kul o dissa samma snubbe dag ut o dag in... keffa jävla tönt!
p_nilla: o vem fan e du som har rätt att säga till om va folk ska tycka?
p_nilla: E du kompis med awax eller? Vad har det med saken att göra att det e vanliga personer som gör det bästa de kan? Det e fortfarande inte bra. Det är min åsikt sluta upp med att ordbajsa på mina åsikter istället. Du verkar vara världens drama queen :P
Omae wa jowai
p_nilla F22 I och med att så många dissar honom fattar du inte då att något e fel på filmen? Är du så trög så tror jag att du ska sluta skriva.
Omae wa jowai
Fattar inte varför alla ska hacka, komma med dålig kritik och bara skälla? onödigt.. Jag ser iallafall fram emot filmen, ska bli kul att se :)
Hahaha Yeah
p_nilla F22 Big up på dig. Och tack för de varma orden. Det du skrev har jag tänkt på så många gånger. Men jag pallar fan inte jiddra.
Visst kom med kritik. Gärna. Men låt den vara kreativ. Jag förstår inte vad ni ogillar när ni bara skriver Keff eller nåt annat jag vill vara cool ghettoförortare skit.
De som säger asbra och liknande. Det hjälper lika lite. Vad är det som är dåligt respektive bra?
OM vi tar det ifrån början:
Bilden. Visst det är inte den bästa. men det blir inte bättre med en sådan kamera vi använde. Sen sänks ju kvaliteten ytterliggare pga Youtube. Kan ju inte ladda upp den i originalformat (300mb).
Ljudet. Samma sak där. Vi har inte haft samma mick som i Arn tex. Visst ljudet peakar på vissa ställen. detta kommer givigtvis vara fixat till filmen.
Skådespeleriet. Okej ni inte diggar det ni ser fine. Det är inte bara skådisarnas fel om filmen faller på det utan även jag som regissör. Men en del av de ungdommar som slet svett och blod under sommaren 2007`s största önskan är att bli skådespelare (kunna försörja sig med det). Så ease down på kritiken där. Ni har säkert också drömmar. Låt inte dem bli tagna av nån tönt på nån community.
Effekterna. Jag förstår inte vad som gnälls på riktigt där. Det är ju inte så många effekter i trailern. Det med yxan i magen ser bra ut. Där finns det inga tvivel från min sida.
Sminket: visst alla kanske inte diggar min version av zombies. Men det är min version i allafall. hade varit tråkigt om alla zombiefilmer ser ut som 28 dagar senare.
Musiken kan ingen klaga på. så är det bara. Den är top notch rakt igenom. Inte så konstigt då den är tagen direkt ur hollywood.
Och sist klippningen. Svårt där. Man vill inte visa för mycket i en trailer bara tillräckligt för att få folk intresserade. Så där vet jag inte riktigt hur ni tänker.
RedmoonShinobi X1 Du är bara en hatare. En av många i Sverige. Du är sur för att jag dissade din brud. Men lägg ner nu seriöst.... Eller gör en egen film. Men sluta håll på som en mestönt.
varför ska jag göra en egen film? jag håller inte på med det, men jag skulle uppenbarligen göra den bättre än dig. Jag dissar inte pga personliga skäl jag dissar pga att det jag såg i trailern var verkligen piss dåligt. Det e du som inte klarar av att 90% av de som skrivit i tråden tycker att den e skit.. stackare
Omae wa jowai
RedmoonShinobi X1 Och
Skissen F23 Men Förfan. Ni är ju tillsammans och säkerligen förälskade, har ni inget bättre för er än att sitta och dissa?
Gå och knulla eller nåt. Mycket roligare än att sitta framför datorn. Jag lovar
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Awax P23 wääää wäääää varför gråter du så jävla mycket? Acceptera istället att du gör en väldigt dålig film. Det tror jag alla här kan instämma med förrutom du.
Omae wa jowai
RedmoonShinobi X1 asså jag gav dig ett gott råd. Kanske det bästa du fått i ditt liv. Men du verkar inte fatta.
Awax P23 Jag gav dig ett bättre.. håll dig borta från att göra film när det är uppenbart att du inte kan.
Omae wa jowai
Awax: ursäkta men man förlorar väll inte förmågan att uttrycka sina åsikter bara för att man är förälskad? jag sa bara va jag tyckte, de va du som började tjaffsa me mej.
skissen: o vem fan e du som har rätt att säga till om va folk ska tycka?
hahaha... inte en jävel, vafan är du för supermegatönt som hämtar snubben för att han ska backa upp ditt fat ass...? dumma brudjävel!
ingen här tycker ju inget vettigt... så jävla blonda allihopa!
KONSTRUKTIV KRITIK!!!! Är det såååå jävla hard 2 understand vafan det står för???
alla har sulat runt sina keffa comments om hur kass trailern är.. sååå.. vi har hört det nu.. ni är bara jobbiga som faen.
JumJum - yeaaaa, u wish....
RedmoonShinobi hahaha, damn right... fan.. gå o knulla med dig.. bli av med alla spänningar som du verkar bära på.. jag lovar... så relaxad du kommer känna dig efter...
"Acceptera istället att du gör en väldigt dålig film." HAHA!... mhm, lät ju bra.. acceptera själv att du jiddrar för jävla mkt ....
o neeej... inte polare med awax... tyckte bara att han ska fett mkt cred för sin rulle.. jag tycker att den verkar fet som fan!
sååå.. alla som är helt jävla uptight .... gå o knulla vettja.. skissen och redmoonshinobi, ni meeeed!
/dramaqueeeeeeeeeeeeeeen!
haha du e fan skrattretande.
japp många gånger om o jag står fortfarande för vad jag sagt.
obviously not enuff.. chilla ner bruden.. yeaaa... hörde det... lång jävla väg.. men heeeey, för att vara ms. blondie så äru inte helt bombad... Gotland ÄR en ö! grattis, du har vunnit en färgradio! woho! hmm, måste bara checka trodde du verkligen att awax tror att gotland är en stad... *vrålflinar* jag tycker att namnet är cool... vad skulle den annars heta? Visbystad på Gotland Ö? hö-hö.. fast jaa.. då hade ju såna dumbasses som du fattat shiiiii... hahaha... stackars små människor.. dom har det inte lätt! BIG UP AWAX! glodde nyss trailern igen... holla när rullen finns ute!!! :) BIG UP AWAX! BIG UP AWAX! BIG UP AWAX! BIG UP AWAX! BIG UP AWAX! // drama... wooop, u gotta have some drama!! =D
"yeaaaa, u wish...." Sanningen är kanske inte lätt att bita i. ..men jag vet va du är ute efter. Jag är faktiskt 7 år. Och om du har varit en riktigt snäll flicka i år så kanske jag frågar chans på dig när jag är 7½. ...då som du skriver visar att du är lika gammal som jag. Won Luv
p_nilla F22 Du verkar ju bara allmänt utklämd från fel hål.
Filmen fick konstruktiv kritik men sen skulle du och awax försvara den, som två små lortiga barnrumpor, till varje pris. Personliga påhopp på folk som inte gillade trailern det är ju svin moget. Tillåt mig att skratta men jag har nog aldrig hör någon filmskapare reagera på detta sätt som Awax gjort. Däremot har små groupies gjort det genomtiderna så som p_nilla, det e lungt ingen bryr sig om groupie ungar, som dessutom tror att intelligens har med hårfärgen att göra.
awax ta kritiken till dig istället och se om det finns något du kan göra bättre istället för att grina som en barnrumpa.
Omae wa jowai
Still at it? God damn it...Filmen verkar verkligen inte vara värd att hetsa upp sig för.
hahaha vafan e det här?
sick fucks! se filmen eller knip bara!
sen det där med namnet på rullen... jag gissar att det är som "parodi" på sommarstad gotland=zombiestad gotland
även om det inte är så så vore det ganska ballt haha!
RedmoonShinobi X1 tänker inte dra upp folk å tjaffsa med dom, men du verkar mentalt rubbad. som om filmskapandet är nån slags tävling? who gives a fuck om du kan fixa en bättre hook på dina rullar? kom tillbaka när du har en! tillsvidare har du noll å komma med(enl mig)
Fimpa sandlådementaliteten nu!
//Bless
PROCLAIMER som sagt så har jag inte sagt att jag kan göra en topp film själv. Jag sa bara att detta var skit. Jag har heller inte sagt att det är en tävling. JAg gav honom kritik o awax o p_nilla klarade inte av kritiken o började med personliga påhopp istället. Vem e det som har snadlådemetalitet egentligen?
Omae wa jowai
du sa att du kan göra en bättre film.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
RedmoonShinobi X1 Jag har ingen aning vad du pratar om, men du säger emot dig själv och är ett störande objekt i tråden, get lost!
PROCLAIMER E jag ett störande objekt i tråden för att jag inte gillar filmen menar du...? Gå häng dig eller nått :P btw dina grejer suger :P
Omae wa jowai
PROCLAIMER WORD! haha... så jälla bra du skriver!
kan ju inte mer än hålla med!
sorligt att folket här måste va så dissiga o jobbiga..
låt awax leva ifred liksom! ;)
RedmoonShinobi - haha... personliga påhopp.. whine whine..
säger som PROCLAIMER... GET LOST mothafukkaaaaah!