Producent
2010-11-12 16:06
Nu är det ju bara en timme kvar, men kommer det serveras öl? Iom att det är 18+
Hörde att Allyawan boxade crome, slagsmål bröt ut? Stämmer detta? Får vi video på detta?! RÖSTA PÅ ATT HOOKA VIDEON! källa. polare som är där ringde o berätta!
livet
Producent
2010-11-12 20:21
Ja det stämmer, skittråkigt då batteln var överfet. Crome hade photoshopat en bild där han knullar allys brud, right? Stog bakom crome så jag såg inte tröjan. Blev inte förvånad, smockan låg i luften från första raden.
Producent
2010-11-12 20:23
Finfin kväll förövrigt. Bra att kvällen avslutades med O-Hund o Henry, lätt den mest underhållande batteln
Battlen mellan Allyawan och Crome var något av det fetaste och råaste jag sett i "battleväg" och om de inte lägger ut videon från de två första ronderna blir jag mycket besviken för då rånar man de intresserade på en sanslöst fet battle. Vi har en battlescen där rappare anklagar varandra för att vara bögar och ofreda sina mödrar i varje vers, men den här fajten var annorlunda. Oftast är det tillgjort ogillande och ganska billiga "cheapshots" framförda på ett humoristiskt manér som dominerar ronderna. Så var inte fallet när Allyawan och Crome möttes. Det hördes direkt att de här killarna kände varandra ganska väl, och ingen av dem var speciellt förtjust i den andre. Råheten spred sig som ett argt förkylningsvirus bland åskådarna och ilskans orubbliga plats i ringen gjorde sig påmind. Det var snortajt, aggressivt och så fullt av adrenalin och känsla att jag stod och studsade i takt till raderna. Så, en skitbull avslutning till trots, this was THE battle, och jag kommer att minnas den och inte bråket som avslutade den. Någon vinnare korades aldrig eftersom de inte hann köra färdigt, jag kan bara hoppas att ni som var där får ta del av videon. Personligen tycker jag att Allyawan var den bättre av de två. Crome var riktigt tajt han med men brister på ställen som Allyawan bemästrar fullt ut, som i uttal och flow. Nu inte sagt att Cromes flow är dåligt, men Allyawans är bättre helt enkelt. Han låter fulländad, jag väntar bara på hitlåten. I övrigt! - Mr. Cool fick revansch till slut. Premiärdebaklet var glömt och Tay-Tay fick trots sin fina rimstruktur och teknik ge sig inför Mr. Cools mer publikvänliga stil. Han drog ner fler skratt helt enkelt. Gör man det tillräckligt bra så vinner man en battle. - O-hund och Kung Henry den skäggige bjöd på omgångens jämnaste...nja roligaste fajt. Det var inte helt oväntat och jag hoppas att de två inser att de borde göra en låt ihop. Humor och hög kvalité genom alla ronder och extra ronden var helt rättfärdigad. Stämningshöjare efter Allyawan och Cromes battle också. Både O-hund och Henry Bowers får två tummar upp.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Ställer man upp i battle får man ju ta att den andra tänker förnedra en.. tycker det låter lite barnsligt, skulle han fightas kunde han tagit det efter battlen? UPP ME VIDEON!!!!!!!!!!!
you wish you was me but woke up n' you was you again
tycker det låter lite barnsligt, skulle han fightas kunde han tagit det efter battlen?
Om något så är det helt efterblivet att tro att man skall kunna komma undan med photoshoppade bilder där man knullar någon annans flickvän.
Det är en sak att säga det, det är en helt annat att vara så dum att man tar med sig ett visuellt egentillverkat verktyg för att illustrera det.
Om vi drar jämförelser med GT/KOTD tex så dom gånger folk har haft med sig "visual aid's" så har det rört sig om riktiga sådana (Soul Khan's background check av QP, och Soul Khan's bild på den där lirarn i tajt rosa top)
Hehe tycker det var fett med fight, lite action fan! Stog göttigt tillbakalutat o drack min öl o flinade O ja...det e rätt wack med en photoshoppad bild när man knullar någons brud, det förtjänade lite halvt en smäll även om det var lite väl coolt. Ally-vann f ö dte battlet utan problem tyckte jag, alla 3 ronder (även om det var fallfrukts promoe jag veeeet) Crome hade sina stunder o endel feta rader men han tappar i delivery och uttal tycker jag. Allyawan har allt däremot, kanske inte extremt mycket punches men det är en bra show och ett sett att battka som inte används i Sverige så mycket så det var nice att se. Tycker kvällen var fet i sin helhet många underhållande battles osv synd att det inte säljs öl men det var ju inte så jättejobbigt att ha sin bärs där ändå
Producent
2010-11-13 11:48
Hehe tycker det var fett med fight, lite action fan! Stog göttigt tillbakalutat o drack min öl o flinade Sant. Men hade hellre sett mer av batteln :)
Juste props till O-zone, det går ju bättre o bättre! Bra uppslutning på svenska battles verkar det som...folk gillar grabbar som säger fula saker till varandra
props till igår, fy helvete va tungt det var.. första tre battlsen var lite medelmåttiga, men de sista tre var helt off the hook... Lite bull att det blev fight mellan ally och crome och att man inte hann utse en vinnare, men fyfan det kändes som man var i USA... den nivån var världsklass.. henry bowers mot o-hund var däremot den mest underhållande battlen och humoristiska. promota o-zone, fyfan vad tungt jävla evenemang
www.soundcloud.com/arionmusic
je det var sjukt köttig battle på engelska denna gången. ozones battles som varit på engelska har inte varit i närheten av denna, hoppas dom inte klipper bort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
props till igår, fy helvete va tungt det var.. första tre battlsen var lite medelmåttiga, men de sista tre var helt off the hook... Lite bull att det blev fight mellan ally och crome och att man inte hann utse en vinnare , men fyfan det kändes som man var i USA... den nivån var världsklass.. som jag förstått det så va det ingen som skulle dömma denna battle? för det va ju en promo battle, right?
hursomhelst så kan jag inte utse en vinnare,trots påhoppet fick mig att förlora mkt respekt för den rapparen. ställer man upp i battle får man ta det.
och bilden va photoshoppad liksom, det är lika realistiskt som om dom bara skulle säga ngn line om att han knullar hans brud?
hade hans bild varit äkta däremot, då är det en helt annan femma. men så var inte fallet.
hur som helst, BIG UP på o-zone!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Jag MÅSTE se Allyawan battlen!! Kan nog betala ozone för att få se det, sjukt nyfiken vart jag, dels för att det verka varit sån tung battle sen för fighten!
"Visst är det vackert.."
juste O-hund baitar....tror jag hörde nån mer direktöversatt rad från nån annan rappare också. Minns inte vem än bara..... frozen in ice/for most of his life elelr hur fan den nu går, folk kollar på grindtime också o-hund!
Ett stort tack till alla som var där, tittade på och medverkade! Otroligt trevligt att man kunde fylla stället, det blev slutsålt! Vi återkommer med svar på frågor och givetvis videomaterial. Än en gång, TACK alla.
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
säkert "du ser ut som du har varit nedfryst i is i hela ditt liv", om nu hund mot förmodan skulle behärska flerstavsrim. För övrigt tycker jag att hela battlen, fighten inkluderad ska läggas upp. Är man dum nog att nita nån framför en kamera får man fan ta att det läggs upp.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Om man ska använda ordet "bait" för att han översatt en rad från engelska till svenska och kickat är det o överdriva, inte som att just den raden representerar hela versen.. O-hund e dope
www.soundcloud.com/arionmusic
kid-b, DET ÄR JU BAIT din jävla idiot. Att DIREKTÖVERSÄTTA RADER från ett annat språk är att STJÄLA rader.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
App: Folk bryr sig inte, så det är fritt fram att gräva fram gamla battles och bygga verser så. Jag bara sitter och väntar på första nissen på svenska som skall försöka sig på. "little past two" "a little past two" "a little past too" "locked up is only one" "so how many in your top tier? only one?" "battles have only won, only one?"
Så det är ok att översätta andras rader nuförtiden? Det är att baita per definition...
Jag minns inte exakt hur O Hunds rad gick men jag har för mig att hans formulering var typ "du ser ut att ha varit nedfrusen i tiotusen år". På plats upplevde jag det inte som en bajt, vi får se sen på videon. Fet battle som fan var det hur som helst
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
aja, jag minns inte riktigt heller är inte så bra på att citera korrekt när man dricker o har sig samtidigt som man glor, men jag minns att jag reagerade på den raden och en annan direkt. Det finns väl ingen tvivel om vart han fått sin rad ifrån iaf? Jag rappar inte så jag vet inte vad som bedöms som bait exakt men i graffvärlden så betyder bajta att kopiera någon annan och det är vad han gjort. Fatta vad ni skulle kunna tjäna på ett o-zone event om ni hooka en bra lokal, hade alko a la svartklubb o hade dj's o skit efteråt....BRA cash förmodligen. Tillräckligt för att betala av lite kända rappare att medverka tom
Alltså, varför är det alltid bait, och copycat? Man kan väl bli inspirerad, hört en line som var fet, använt sig av samma tema och sedan skrivit om den? Hur fan kan det vara bajt? Så jävla många som skrivit och droppat rader runt om i världen, så är det fan inte omöjligt att folks rader liknar varandra. Det BEHÖVER inte röra sig om bajt jämt. Förövrigt så hoppas jag verkligen att det inte klipps något från det som filmats, i wanna see the fight !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
det va inte en fight, det va mer en punch. men jag tycker oxå battlen ska lägga upp. iaf till punkten precis där crome visar sin tröja!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent
2010-11-15 19:06
Var det nån här som såg tröjan föresten? Hur såg den ut?
fbws: Det behöver självklart inte vara det, men jag har bara en väldigt stark känsla att så är fallet. Jag har liksom lite svårt att tro att han kommer på en så lik rad när det handlar om en av dom mest populära battlarna från USA. O ni tror väl för fan inte att dom är dumma, vem klipper bort en fight när det genererar views som en mafakka...klart att dom tar med det. tror du att Allyawan vill attd om tar boirt det? Knappast, han är ju Sveriges Math Hoffa nu! Donut: jag tror att det var en bild på Allys flickvän som blev påsatt av Crome, såg inte riktigt....någon annan får bekräfta
Jag stog lite längre bak i lokalen, och fick aldrig se tröjorna. Själva battlen va nog den fetaste på O-Zone, Fyfan vilket evenemang. Kändes som jag var i USA när Crome o Ally körde, Tycker dock Ally drog de längsta strået. Men snälla O-Zone klipp inte bort när han visar tröjan. Vill jättegärna se de då jag stog långt bak. Het stämning som sagt, Jag kan också avslöja att en av de 2 rapparna sa. "Du och jag kan gå ut o ta de en mot en" efter slagsmålet.. Nej fyfan vilken grej, ses nästa gång O-Zone. Klart värt pengarna för resan o den långa vägen att gå från stationen. Hehe
Geni
Heller hur! Klipp inte bort något!
"Visst är det vackert.."
Producent
2010-11-17 00:01
Het stämning som sagt, Jag kan också avslöja att en av de 2 rapparna sa. "Du och jag kan gå ut o ta de en mot en" efter slagsmålet.. Hörde också det. Men sen stog han kvar i publiken och kollade på bowser vs o-hund... så ja...
Hörde också det. Men sen stog han kvar i publiken och kollade på bowser vs o-hund... så ja... det va nog mest för arrangörerna stoppande hela saken.
även om många hade tyckt det va "coolt" med slagsmål one on one utanför, så hade det faktiskt genererat negativa vibbar emot eventet "O-zone". vilket jag e rätt säker på att vi inte vill!
för övrigt så såg jag tröjan några ggr, bl.a efteråt när ja fråga om jag fick se den.
och de va Crome som knulla allys brud. men som sagt, PhotoShoppat!
Allyawan på twitter "Jag skiter i vad ni säger om battles osv men om en snubbe man känner står o säger såna saker om ens guzz o mama då åker han på den!" "Han ska vara glad för att det var en box bara! Av respekt för ozone så slog vi inte sönder stället! Vad tror ni att jag är? Jag lät han va" Vad jag förstått gick crome över gränsen! Och då går det ju som det går.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
crome skrek direkt efter en mot en! vet ni vad som hände sen?................. someone has a big mouth
Jag skiter i vad ni säger om battles osv men om en snubbe man känner står o säger såna saker om ens guzz o mama då åker han på den!" Om man lägger ihop att dessa känner varandra och att detta ger dem båda mycket video-views=hype. Uppgjort?
Nog tar man flickväns-skämt bättre av någon man känner, eller är det bara jag?
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
trofast, du är skit bra.. ska inte du va med i ozone?
ThirdI P22 Tyvärr så måste jag krossa dina drömmar. Man har länge märkt att du velat att jag ska vara med då du namedroppar mig i varje battle, men för att vara helt ärlig. Rör det mig inte så mkt i ryggen, och nej jag ska inte ställa upp. Jag ÄR ingen battlerappare, det finns så många bättre som har hållt på med sånt o vill göra det, som jag hellre ser gör det;) Så gör jag min grej, bra musik & spelningar. Så fortsätt göra din grej!
trofast, du är skit bra.. ska inte du va med i ozone? haha, king!
Producent
2010-11-17 22:35
Trofast vs. Third eye hade varit kul dock haha
HAHAHA third eye
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent
2010-11-17 23:30
Så gör jag min grej, bra musik HAHA... king ;)
Vart är gilla-knappen när man behöver den. Vill verkligen gilla era inlägg! Jag skulle vilja se dizzy ställa upp i battle:D Han är ju en äkta "rapper".. Eller köra på ett plastigt beat av konstigt kanske! make it happen;)
Juste får man ge ett förslag: Professor P vs Allyawan Tycker det verkar helt vettigt...vet inte alls om någon är intresserad men Professorn är fett mkt bättre än Crome (även om han gjorde bra ifrån sig) vilket hade kunnat leda till Sveriges bästa engelskspråkiga battle.
MRsalesman tog orden ur munnen på mig. Bra förslag!
Hahaha ThirdI!!!
"Visst är det vackert.."
Vart är gilla-knappen när man behöver den. Vill verkligen gilla era inlägg! Jag skulle vilja se dizzy ställa upp i battle :D Han är ju en äkta "rapper".. Eller köra på ett plastigt beat av konstigt kanske! make it happen;) det kommer, det kommer... ser ingen att stressa. men tro mig, det kommer.
men som sagt i din tråd, pallar inget omoget tjaffs på nätet. så jag går vidare nu.
även jag måste hålla med MRsalesman! hade ju varit dunderfett!
Personligen tycker jag att Crome körde över Allyawan, ingen tvekan. Allywan fick inte ens in en smäll, snuddade typ kinden på Crome. Crome skrek "en mot en", Allyawan sa typ "jag står ju här"(?). När dom möttes på parkeringen utanför och skulle göra upp så bad Allyawan om ursäkt typ 3-4 ggr och gick med handen utsträckt mot Crome. Det går inte att slå någon som kommer med handen nere/utsträckt och direkt säger "jag vill inte slåss, jag är ledsen och överreagerade. vi har varit polare länge och jag vill verkligen inte slåss"? Finns ett stort antal vittnen till detta. Vad gäller battlen så blev Allyawan överkörd, men vad gäller fighten så bangade han ur till MAX! Svinga på scen med massa folk som bryter direkt är inga konstigheter, men när det gällde one on one så sket han ner sig, rakt av!
Producent
2010-11-18 02:06
Trofast tråkigt att du kört på mina freebeats :< ser du nu hör wack du t.om låter när du skriver?
Konstigt Haha ja för 4 år sen kanske när jag laddade ner beats på whoa. Precis när jag börjat, men du har ju stått kvar på samma ställe sen dess ;) Keep moving on som vinnie paz. Du är den mest trångsynta och negativa snubben jag sett på denna sidan helt ärligt. Kan inte vara lätt att leva ditt liv alltså, jag önskar dig all lycka! Detta var sista gången jag skrev med dig, må väl:)-AsO P26 Intressant historia. Verkar som alla säger olika saker, hehe. Hoppas iaf inte dom klipper bort grejer som folk här snackat om. Big ups till ozone!
Juste får man ge ett förslag Jag sticker ut hakan då, och säger "Phonetik"
AsO P26 har med hört detta från ett antal personer som sägs har varit vid parkeringen. om det nu är sant varför spelar allyawan mangas på sin twitter? lite The Game över det hela