I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Masta Ace... varför blev det så?

Klubb & Konserter - Stockholm

   
Producent

2005-07-13 02:17

Masta Ace... varför blev det så?

Jag kommer att få mycket skit för det som jag kommer att skriva ner här nu...

Hade precis sett KRS en vecka innan... såg fram emot att se ytterligare en av mc ikoner - Masta Ace .

Visst blev man irriterad när man fick vänta 2 timmar från stage time innan MA klev på scenen. Man blev ömsom glad, ömsom frusterad av soppan som djs bjöd på under dessa 2 långa vänte-timmar... från stenhård stämning (t.ex Lords Of The Underground eller Biggie) till fullkomligt platt och poänglös låssas hip hop (ni vet vilka jag syftar på)... Helt utan någon vidare smak om hur man mixar ihop stilar, helt utan förmåga att läsa av publiken.
Vilken skillnad från musiken som dj innan KRS serverade!

Sen kom han på scenen - Masta Ace med sina co-workers.
Tvärbra gig, säker, rolig, smart, vass osv. Precis vad jag hade väntat och önskat mig men varför stack jag redan efter 5 låtar?

Skillnaden var 2 år. Jepp. KRS hade åldersgräns på 20 och MA 18. Hade inte en aning om att det kan betyda så mycket. Från en riktig tung jam till en rörig fritidsgård. Från publik som röjer och ha kul utan att glömma visa respekt till andra till en kaotisk massa som släper med sig massa öl längst fram, spiller allt förstås, knuffas, klättrar, röker, travar fram och tillbaka och på alla tänkbara sätt och vis irrar som jubelidioter. Knappt 150cm långa snubbar som står men kepsen häftigt på sné och spottar på golvet snabbare än kroppen kan producera saliv och hela tiden hysteriskt rökande - balla manér, tuffa grabbar... Det gick inte att stanna där. No more spleningar där åldersgränsen är lägre än 20. Så NAS och Berns, ni kan räkna med mig. Det får vara Tupac som upptäder och jag kommer ändå inte att pröjsa ett rött öre om åldersgränsen är lägre än 20.

Om någon känner sig träffad så åtk med kommentarer.

// KM

http://www.kitchenerio. com
>>>no profit no problem<<<