Va händer me Jah Cure?
Sitter han fortfarande i finkan? Varför sitter han inne? Har han lagt på sången på "Freedom Blues" i fängelset? Nå´n som vet?
Don´t like reggae - I love it.
fortfarande inne, för våldtäkt, några av spåren är tydligen inspelade på kåken
Våldtäkt alltså? Schwein.
Intressepenisen hårdnar!
whoa.. så mycke kärlek han har gett mig, ger mig mer kräklek nu efter ja läst våldtäkt.. usch.. trodde han va en hygglig Bobo dread..men sånna verkar de tydligen inte finnas..!
Twelve Tribes of Israel
sorry fick för mig att longing for och poor mans needs var med på den dom e nya iallafall sen är ju free med vybz kartel, warn them, searching for a girl och most high cup full nya oxå
sen hävdar ju han att han är oskyldig oxå
och han är väl inte heller bobo, han har ju ingen turban iallafall
Han har "hoppat av" bobo grejjen...
http://www.myspace.com/Sifon
Jah Cure sitter fortfarande inne, han spelar in låtarna på kåken. Hur det går till vet jag ej. En gissning är att spela in accapella över riddims han får från producenter. Många anser att han är oskyldig till det brott han är anklagad för. Han är ej bobo längre. Free Jah Cure!!!
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Hacke P32 En gissning är att spela in accapella över riddims han får från producenter. hur skulle han annars göra?
Många anser att han är oskyldig till det brott han är anklagad för Jo, det brukar vara så va? Han slutade vara bobo, gick ner sig totalt, och våldtog nån! Eller så vet ingen säkert.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SunTzu P19 läste i nån intervju att tjejen pekade ut honom pga av att rösten var lik våldtäktsmannen, inget mer fast d va ju jah cure som sa
Free Jah Cure!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sune P20 nästan alla utom dom inom den jamiacanska juridiken
NuttyDread P22 och dom inom den jamaicanska juridiken är felfria?
http://www.klubbsolid.se
sune P20 nej men hans polare kan man lita på till 100%
Tråden verkar död men jag vill iallafall säga att fy fabian för er som eventuellt sitter och dömmer eller friar angående nåt ni inte har den blekaste jäkla aning om. Jamaica är ett oerhört korrumperat land och visst finns en stor chans att han är helt oskyldigt dömd pga att systemet på Jamaica suger sååå fett och det kan jag verkligen stå för att jag tycker men att därifrån gå in och mecka i ett enskilt fall utan tillräcklig iinsyn och fakta på handen bara för att man råkar gilla snubbens musik är ett jäkla hyckleri minst sagt. Jag blir ju inte direkt förvånad över att det är killar som fällt ovan kommentarer skärp er för fan!
om jag minns rätt så har han blivit flyttad till ett annat fängelse där han har tillgång till att spela in låtar.. kommer nya låtar hela tiden ju
Agony High Fi
http://www.myspace.com/agonyhifi Dancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep
mrs_ellie Ta ett stort andetag nu o lugna ner dig lite va? Att Jamaica är ett korrumperat land är nog ingen nyhet för någon person i denna tråd. Du får väl ta allt med en nypa salt som du läser.. Jag blev inte direkt av att det var en tjej som fällde ditt inlägg!
We all gonna sing the same song... <br> <br>
Håller med mrs ellie fan... Vettefan vad jag ska tycka
varför skulle nån vilja sätta dit jah cure? är han ett hot mot etablisemanget?
Whatever! Han e oskyldig, lyssna bara på honom!!!
klart han säger att han e oskyldig, det e ju han som sitter där o så säger alla som sitter inne för nått. jag betvivlar inte att han gjorde det. vare sig han gjorde det eller inte så kommer jag inte att stödja hans musik. men alla får väll tycka o tänka själva vad de tror... så jag skiter i om ni stödjer en dömd våldtäktsman det är inte omöjligt att han är feldömd. finns bara så många andra bra artister att lyssna på därute så det känns jävligt dumt att lyssna på jah cure. peace and love.
men om det nu är sant med den svaga bevisningen o så, så är det ju faktiskt värt en tanke att han är oskyldig alltså. jag personligen har inte tid eller ork för att bry mig om vad han gör på sin fritid.. jag lyssnar på hans underbara röst på sköna rytmer o nöjer mig bra med det! annars om ni nu ska diskutera våldtäkter osv, kan ni ju flytta tråden
We all gonna sing the same song... <br> <br>
Om jag ska vara ärlig så har jag svårt att tro att jah cure skulle våldta nån men det är vad jag tycker! Men om ni läser lite mer om fallet så låter det mer som om han är oskyldig! Men det är upptill var och en att döma vad man tror!!
F*ck the goverments b*llsh*t and lies use your mid dont be blinded see the reality of our existense!
Enligt ryktet så tog han på sig våldtäkten för en polare. det är tydligen (enligt ryktet) hans ex-flickvän som anklagar honom för våldtäkten och det finns många frågetecken kring det hela. Ska ta reda på lite mer info senare....
åhh stackars mig, jag är oskyldig, jag bara tog skulden för min kompis, vi ska ju båda få vara fria, släpp me out please
Bobo är en "gren" i Rastafari religionen. Den ska vara mer "hardcore" än dom andra subgrenarna, jag är fel person att svara dock. Bobo har en inriktning som är mer pro-black än 12 tribes som tillåter även att dricka alkohol... något som Bobo inte gör.
jon_one Vem är det som ska ta ett djupt andetag, du verkar ha dragit ett par för många ur pipan... Det är killar som du som upprätthåller kvinnoförtrycket. Kom inte och snacka om en nypa salt hit och dit för den går vi inte på längre, vi (kvinnor) har fått jävligt mycket salt i såren genom historien så ta och tänk dig för lite. Att du sedan har mage att hävda att folk här på whoa är så jäkla upplysta om tex jamaicas samhällsstruktur får mig att inse att du kanske är här för första gången...? När det finns trådar som "vad är rastafari?" så säger det mig att det är unga, musik- och kultur intresserade människor som inte nödvändigtvis är speciellt upplysta... Nåja, jag hoppas och tror att du egentligen inte menade nåt illa men jag ville bara påpeka;-) Blessed love
jaha,, då blev det en feminist tråd av det hela
how you fe av a gyal if yu nuh av a phone
De verkar som de e bara Jah Cure själv och JAH the Almighty som vet varför han sitter inne? Tycker de e jävligt svårt de här! Låt oss säga att bevis framkommer, som visar att han är skyldig till det han sitter inne för? Frågar mig själv, om jag skulle sluta lyssna på hans låtar då? Vetefan, reggae´n e ju fan helt oemotståndlig .........en jysst riddim gör ju att man faller raklång oberoende vem som sjunger eller vad texten handlar om ...
Bredren, cool down - Jag tycker inte mrs_ellie "förpestat min tråd". Hon har säkert sina skäl?
Oj oj killar... en öm tå? Visst jag ska erkänna att det var jag som först nämde feminist - kvinna - man och hela den grejen men att ni som svarat så negativt inte istället har observerat fakta i mina inlägg och istället försökt att se vad jag menar, att vi/ni inte har tillräckligt med information om fallet för att dömma/fria. Det var syftet inget annat. Jag har själv erfarenhet från att bli utsatt för diverse hemskheter och kanske tog i från tårna men att som kvinna OCH offer bli dömd av hela det patrialkaliska samhället är faktiskt inte ok (längre). Så ni killar som bara tycker som killar tycker för att de är just killar, ta och skärp till er! (väx upp borde ni redan ha gjort nu kan ni inte skylla på DET längre...) Må gott mina bröder!
Han e oskyldig säger jag ju!
ja och Mikael Jackson har våldtagit mig.. buju vilken helylle kille du är!
Gött att den jävla våldtäktsmannen sitter bakom lås och bom... Har ni inte hört den gömda versen på Love is? Love is between man a man Love is fi all dem battyman Love is I and I Sellasie Love is more fiyah fi batty
Are you not entertained?
OM HAN ÄR SKYLDIG ELLER INTE SPELAR INGEN ROLL I DENNA VÄRLD, ENDAST GUD VET OM HAN ÄR SKYLDIG ELLER INTE. DET ÄR UPP TILL GUD ATT DÖMA OCH INTE OSS.
Simon_Reuben: Nuff said! Big up.
Simon_Reuben_I P16 Ja det är sant... Om han nu är skyldig så kommer nog "Gud" hoppa in och visa vart skåpet ska stå... Korsfästa honom typ. Du har snackat lite väl mycket med det gröna va?
Are you not entertained?
mjukis_kille P5 dissa inte gud, är du ateist är du faktiskt i minoritet
Jag är optimist, därmed e han oskyldig!
mjukis_kille P5 Hmm, nej...Man blir dömd på Sista dagen . Vad är det du menar med "Du har snackat lite väl mycket med det gröna va?"
NuttyDread P22 Minoritet = Fråntagen rätt till åsikt? Kamma ut dina dreads... Simon_Reuben_I P16 Då skulle vi i princip kunna avskaffa rättssystemet då eller? Eftersom alla som begår brott ändå torskar dit på den "sista dagen"... Ja du... Vad jag menar med det... Har iofs inga belägg för det, men nåt måste ju ha påverkat din hjärna negativt...
Are you not entertained?
mjukis_kille P5 Det har jag inte sagt, finns lagar och ordningar att leva efter. Dom kan man läsa om i Moseböckerna. Påverkat min hjärna negativt? Ja jo, tror jag med. Den enda som verkar vara negativ här är ju du. Kan ju även säga så som så att jag aldrig har rört marijuana eller hasch. Tron sitter inte i örten, det sitter i hjärtat. Tänker dock inte fortsätta någon diskution med dig eftersom du är fördömande och allmänt negativ.
Simon_Reuben_I P16 Visst... Skulle vilja se dig vända andra kinden till om du hade åkt på en gruppvåldtäkt i röven...
Are you not entertained?
mjukis_kille P5 nä jag menar att man kanske inte ska säga att dom som tror på gud e dumma i huvudet, d flesta människor gör ju faktiskt det
Simon_Reuben_I P16 yeah vad säger mosebökerna om våldtäkt då? har för mig att någonting med stening var inblandat