I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Va händer me Jah Cure?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-07-16 18:07
mjukis_kille

Nej det hade jag inte gjort antagligen, så om jag skulle ta till våld skulle det väl ge mig ännu en synd att bära på mina axlar. Men samtidigt så är ju ingen människa fri från synd eftersom det är en synd att födas som människa. Jag kommer också ställas inför Gud på sista dagen och bli dömd efter mina gärningar i livet, men samtidigt kommer alla som ser Jesus Kristus som sin frälsare till himmelriket, Sion.

NuttyDread P22

Möjligt, men i så fall så borde vi få konkreta bevis för att han verkligen är skyldig då. Jag säger varken att han är skyldig eller inte. Men jag har hört att bevisningen inte har gått rätt till som andra i den här tråden säger etc.

Dessutom tror jag inte på dödsstraff.

Samtidigt går ju Bibeln åt olika håll i GT så är det mer för straff och NT är mer förlåtande, eftersom att Jesus Kristus är min frälsare och jag endast kan komma till Fadern genom Sonen så måste jag väl använda mig av NT mer och förlåta, men jag förnekar ju samtidigt inte Moselagarna.
http://www.myspace.com/Sifon

2005-07-16 19:28
Simon_Reuben_I P16

Det är en synd att födas. Jaha... Tror du inte "Gud" hade fixat till det vid det här laget isåfall? Det ploppar ju ut skitungar varje sekund som tickar typ...
Hade väl varit enklare att lägga ner hela skiten då istället så slipper man besväret? Religion håller lika mycket i längden som solidaritet.
Alla vet att det inte finns, men det är skönt att luta sig emot när sunt förnuft och argument inte räcker till.

Skönt att jag slipper Jesus på den sista dagen iaf. Sion lockar inte så mycket... Mitt mål är att komma med på Mtv cribs.

Are you not entertained?

2005-07-16 19:37
Simon_Reuben_I P16

Möjligt

du borde nog läsa bibeln lite nogrannare innan du berättar för oss vad som händer den yttersta dagen

2005-07-17 00:19
mjukis_kille P5:

"Det ploppar ju ut skitungar varje sekund som tickar typ..."

Allra ödmjukast ber jag dig hålla dig ifrån forumet om du inte har nå´t mer konstruktivt att tillägga än ovanstående inlägg. Förstår inte va detta har me Jah Cure å hans fängelsedom å göra? Snacka om å förpesta trådar.
Don´t like reggae - I love it.

2005-07-17 00:45
kent P54

För Simon Reuben Sörgaards alla inlägg om bibeln hade mycket att göra med det eller?
Skönt att du är ödmjuk iaf... Mer hopp för dig att komma till Sion.
Are you not entertained?

2005-07-17 01:05
mjukis_kille P5

Visst, du har rätt, många av denna tråds inlägg har kanske inte så mycket med Jah Cure å göra. De e mera ditt språkbruk jag vänder mig mot. De e inte speciellt upplyftande å läsa sådana citat som ovanstående från dig. Vi kan väl resonera seriöst om saker å ting utan å använda sårande ord å uttryck. Håller du inte me?

Gonatt å sov gott.

2005-07-17 12:53
kent P54

Jag är ändå Mjukis_kille, trodde jag var känslig. Men om du blev sårad så tar du nog hem det priset... För det första sa jag inte nåt som va riktat till dig personligen.
För det andra. Jag själv ploppade också ut för en jävla massa sekunder sen. Skitunge eller inte, så länge det är en synd att födas så kommer alla vara små onda as!
Men visst du har rätt, det handlar inte om Jah Cure längre.
Are you not entertained?

2005-07-17 13:25
NuttyDread P22

Visst ska jag göra det, kan ju fortfarande berätta vad jag vet.

2005-07-17 13:25
NuttyDread P22

Men du tycker alltså att jag ska läsa bibeln lite noggrannare bara för att jag väljer ordet möjligt?...tumme upp...

2005-07-17 14:47
Simon_Reuben_I P16

det är inte möjligt att det står så, det är ett odisskutabelt faktum att det gör det

något som du bör vara säker på om du ska häva ur dig saker med bibeln som grund

2005-07-17 14:51
NuttyDread P22

Well, kanske fel av mig att välja ordet möjligt i ett officiellt forum eftersom jag själv använder det i vardagslivet på ett annat sätt. My bad såntfall, om du vill fortsätta en diskution om det kan vi köra gästboksinlägg.

Bless

2005-08-28 01:10

2005-08-28 06:08
Fuck off!
Fuck bibeln...
Lägg ner allt sån't snack

Jah Cure e grym änna..

Och och om han e skyldig. el oskyldig....låtarna låter väl likadant för det. Big up Jah Cure! Han gör bra musik och det borde räcka.
Har han våldtagit nån så e han ett svin men han gör fortfarande bra musik änna.

Jag skiter i om R Kelly kissar på sina flickvänner änna... Han e världens bästa R&B-producent ändå!

Jag tycker det e gubbrötet att behandla människor så men det har inget att göra med musiken. Och JON_ONE! Lägg ner och dissa mrs_ellie med sånt snack att "typiskt att en tjej skulle lägga sig i med feminist-snack".

Och mjukis_kille.......Jag känner dig..Du lyssnar inte ens på dancehall, ändå e du alltid inne i dem här trådarna för att provocera. Kamma dig!

Big Up Jah Cure!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2005-08-28 16:06
Och fyllan va go inatt ser jag.
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2005-08-28 16:51
hehe! visar vart skåpet ska stå så änna...

2005-08-29 01:45
Bra länkat Kent!
7 words of Love:
"JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE"
HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI

2005-08-29 10:02
Olof...
Dissa och dissa, jag drog fram fakta! Hur stor var chansen att en kille hade lagt det inlägget??

Det som är patetiskt med allt detta tjafs är ju att alla verkar ta det så personligt, typ går runt o mår dåligt på sin fritid för att nån råkade vara lite dryg/otrevlig på nätet.

Det här är väl ett musikforum? Prata med lagens långa arm om ni vill diskutera om han är skyldig eller oskyldig.

Hans musik låter likadant skyldig som oskyldig!
We all gonna sing the same song... <br> <br>

2005-08-29 10:09
Jon_one

"Hans musik låter likadant skyldig som oskyldig!"

Word..
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2005-08-29 18:45
ok att lyssna på musiken men vill man verkligen stödja en våldtäktsman ekonomiskt?

2005-08-30 10:51
Singlarna han släpper har han ju redan fått betalt för, tror inte han tjänar mer ju mer dem säljer...
Men Free Jah cure säger jag.

2005-08-30 17:29
Vänta här nu!
Dom som inte lyssnar/spelar Jah Cure borde omedelbart kolla upp övriga reggaeartisters brottsregister och sedan dra en gräns vid vilka brott som diskvalificierar dessa i stereon, eller varför inte olika regler beroende på om det spelas hemma eller ute.

Om man inte lyssnar på Jah Cure borde man definitivt INTE heller lyssna på Super Cat, Josey Wales eller Ninjaman.

Och vet man inte varför så borde man kanske kolla upp saker och ting lite grundligare.

Förresten, ska man inte hjälpa brottslingar att komma rätt i samhället?
Alltså: Dags att voica dubplates med hela bunten, så fort det går!

2005-08-30 17:31
Super Cat, Josey Wales eller Ninjaman.

Lyssnar inte på någon av de fyra, men nu blir jag nyfiken, berätta mer!
Intressepenisen hårdnar!

2005-08-30 18:59
Ekkepekke P27

nä och inte zebra eller merciless heller

2005-08-30 21:22
Finns nog inte många artister kvar tillslut, dem flesta har nog gjort sina misstag här i livet..

2005-08-30 21:26
Radji P23

Her cousins were told to run for their lives. They did. The gunmen then ordered Suzanne and her aunt into the back of the vehicle. The driver of the car put it in reverse and then headed down Sugar Mill Road. The females were questioned about their cousins, then asked to identifiy themselves.

så kusinerna och fastern (aunt?) är oxå "så kallade offer"?

2005-08-31 00:19
Ekkepekke:

Jag skiter i om Super Cat skjutit någon, eller ninja man likadant.

Jah Cure våldtog en utvecklingsstörd? flicka, det är värre för mig.
Skitsamma om hon var utvecklingsstörd eller inte, våldtäkt är det lägsta.

2005-08-31 09:27
lilljohnny..

Störd är hon iaf som anklagar Jah Cure för nåt han inte gjort.

Jag vet, Jag vet!

2005-08-31 13:59
Sen när blev hon utvecklingsstörd? :S

2005-08-31 17:12
Vad har Josey Wales gjort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-02 17:53
jon_one

Har du hört låten som någon länkade här för ett tag sen? Då sjunger han i allafall något om att han var en dålig person osv förut me ändrat sig nu om jag inte hörde fel.

Det går ju hyffsat emot vad han sagt förut om det är så.

2005-09-02 19:31
Prison Walls kallas den...

2005-09-03 07:16
lillajohnny
om du lyssnar på dem flesta unga "conscious dancehall" snubbarna så hör du liknande texter..
för han sjunger väl inte att han är en våldtäktsman?

2005-09-03 15:49
han har inte skrivit texten till Prison walls / Reflection själv.

2005-09-03 16:00
dåså...

2005-09-06 10:44
Vibesman P1 : Menar du att man ska sätta eld på såna som våldtar?

Många av er som skrivit i denna tråd är helt säkra på att Jah Cure är oskyldig? Lika många är säkra på att han är skyldig? Hur kan ni vara så säkra på er ståndpunkt? Själv vet jag inte vad jag ska tro? Vem fan kan man lita på? Han´s "Freedom Blues" har i alla fall snurrat flitigt i min CD-spelare på senare tid.

2005-09-06 16:20
Jag tycker han verkar mer skyldig desto mer man läser om det.

2005-09-06 23:11
Jag tycker han verkar lite schizo...? =O

2005-09-07 07:56
Tack Khozi P0 för den intressanta länken!

2005-09-07 15:59
Jag tycker det står olika saker i olika artiklar, lyssnar man på inspelade intervjuer med Rastas så brukar dem prata väldigt osammanhängade, långt ifrån klarspråk. Så det är nog mkt missförstånd hit o dit..

Men vi får väl fortsätta älta detta med 100 inlägg till!

Free Jah Cure...

2005-09-13 12:27
Han kan väll få villkorligt först 07 tror jag serru..
http://www.myspace.com/callep

2005-09-19 22:37
så han har alltså suttit inne i 7 år?
'My tec'll roast ya body faster then Ferrari's Testarosa'

2005-09-26 23:29

2005-09-29 15:09
Men snälla nån, ingen i detta forum kan veta om han är skyldig/oskyldig. det går bara att spekulera i, klart han hävdar sin oskuld vem skulle inte göra det i hans situation.Tycker att kent som startade tråden har fått sina svar nu, over and out.

2005-09-29 17:21
Han blev åklagad bara för att han är svart

2005-09-29 17:49
Simon _Reuben_I: som de flesta på Jamaica då, pea brain.
Intressepenisen hårdnar!

2005-09-29 18:06
Helt seriöst killen e oskyldig slut, men om han nu skulle ha gjort det skulle han ändå bli dömd inför GUD! slut disskuterat man kan inte bara länka ett par sidor o tro att man vet allt! Man måste läsa mer i detalj vad som har hänt och om man kollar så ser man att han är oskyldig men det sitter en massa idioter på den här sidan som tror att dom vet nåt!
Get ur facts straight before u open ur mouth!!
F*ck the goverments b*llsh*t and lies use your mid dont be blinded see the reality of our existense!

2005-09-29 18:54
wasteapa01 P18

Jag var ju bara sååååå seriös

2005-09-29 19:13
Dömd inför Gud!

H...h...h...ha...ha...haha...hahahaha!
Intressepenisen hårdnar!

2005-12-27 23:16

2005-12-27 23:44
So, om han inte har skrivit låten (Reflection/Prison walls) själv, han sjunger ju för fan texten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.