hur många platser finns det per resa och vad brukar genomsnittsåldern ligga på? när är sista bokningsdatum?
Det finns 16 platser per resa. Genomsnittsåldern brukar ligga runt 25 år. Det finns inget sista bokningsdatum utan det är först till kvarn som gäller. Biljetterna brukar dock vara slut i juli/augusti.
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
hehe dubplaten e feeet me "Peppe of hising island" !! åsså "yonez" då förståss, hehe
hehe... Ooord up Yonez! Allt tack vare dig = ) ... hehe
...One Of Many, GBG'z...
Vad ar det for snack om att man inte kan ga runt sjalv i Downtown, Uptown Kingston? Jag gjorde det i tre veckor utan att varken bli hustlad, ranad eller trakasserad for att vara vit. Jag tog mig tillochmed till ghettot Jungel och stans skonaste Gatufest tillsammas med tva super-vita tjejer. Det vi fick uppleva var varme och karlek som nastan inte gar att beskriva! Jag alskar verkligen Jamaica och kommer i framtiden regelbundet att aka dit regelbundet. For er som inte har varit dar: SPARA ALLA ERA PESOS OCH AK DIT!! seen?
BANG BANG
Rossoism: Vad härligt att du hade det bra på Jamaica och trivdes så bra i Kingston. Kul att du och Nina kom så bra överens också. Utan henne hade det kanske inte varit lika enkelt att leva i Kingston. Hon är ju en otroligt grym och trevlig tjej med mycket cred och respekt, t o m med från stora delar av Jamaicas entertainment elit. Jag tror säkert som du säger att det för det mesta är helt lugnt att vara i Kingston som utlänning. Det håller jag med om. Det beror väl också på vilken typ av människa man är, om man gillar stora städer och delvis lite mer ruffiga miljöer. Sedan får man ju vara medveten om att det finns många "städer" i staden Kingston. Uptown, Downtown, the garrison och Beverly Hills... Det finns börsmäklare och gangsters, människor av många olika ursprung. Jag har ju varit väldigt mycket på Jamaica, men mest på landsbygden. Jag trivs bäst där. Det är lugnt och skönt och man kan njuta av naturen. Har dock varit mycket i Spanish Town (som ligger nära Kingston) och i ghettot förekommer det mycket våld. Man måste vara försiktig, det skulle t o m våra jamaicanska släktingar säga. Farmor släpper knappt ut mig själv (hon är väl lite överbeskyddande...) och på nätterna hör man ibland vapen fyras av. Kingston är det enda stället på Jamaica där jag flera gånger kommit i kontakt med vapen. Jag såg t o m en polis skjuta en ung kille i rumpan en gång. Det var i Mountain View. Men att t ex shoppa i Halfway Tree eller att gå med någon som kan staden i Downtown är väl ingen större fara. Dock skulle jag personligen inte ge mig in i ghettoområden jag inte känner till själv. Men känner man någon med respekt där så är det väl också okej. Jag har själv inte varit på Passa Passa (som jag tror du hänvisar till eftersom jag såg bilder av dig därifrån), men jag har hört att det är jättesoft där. Hoppas att du får en fortsatt bra resa, Alex!
hej maria! Bilder? var finns dom? jag skickade 60 bilder fran passa passa till jens pa djungeltrumman men de popfacisterna har inte laggt upp bilderna an! Jag syftade iofs inte pa passa passa har. Utan det ar en annan gatufest i omradet Jungel (det ar ett blackroses och bogle omrade i kingston.) Det ar en dansare som heter Logie som har fest dar varje torsdag. riktigt festligt! Ja! big ups till Nina i Kingston hade verkligen inte fatt lara kanna det Kingston jag lart kanna om det inte var for Nina. vi far ta en fika nar jag kommer hem. Skall iofs bo i sthlm mellan sep-dec men skall nog anda hanga ganska mycket i gbg.
BANG BANG
Rossoism: Nina skickade lite bilder till mig på mailen. Självklart måste vi ses när du kommit hem. Så du ska bo i Sthlm till hösten? Vilken vagabond du är alltså! Blessed love!
Tuff Gong tycker jag var riktigt sunkigt, de hade ganska lite skivor och stor andel som var Tuff Gong-producerat, inte speciellt bra grejer. Tycker de mest verkar leva på Bob Marley-grejen. Lite av en turistfälla alltså. Träffade dock Prince Jazzbo utanför som gick omkring med en trave av sina gamla skivor under armen och sålde, köpte Ital Corner av honom, det var soft. El Paso Records i Montego Bay var däremot en riktigt bra skivaffär, bra utbud och stora högar med gamla skräpsinglar för typ en femma styck. Kollade inte så mycket i högen men det kändes som det gick att göra fynd, hittade Gregory Isaacs "Girls Go Home" som är en helt fantastisk låt.
don't get chumpatized
Tuff Gongs skivaffär är billig, men som DonRuba säger är utbudet ganska begränsat. Dock hörde jag att man kan få gå in bakom affären och titta i lagret och där fanns jättemycket skivor. Själva guidningen av skivfabriken och studion är dock fascinerande och verkligen inte någon turistfälla.
DonRuba... Frågar man på Tuff Gong så får man gå bakom disken o kolla runt ibland "skivlagret" på egenhand men det är ganska rörigt o man vet inte direkt va som är vad om man inte vet exakt vad man ska söka. Tyvärr så är kvinnan i disken en av dom suraste tanterna jag har träffat och verkar mest intresserad av att inte hjälpa en... Fråga snällt så får man komma in... : )
...One Of Many, GBG'z...
Ojojoj! vad jag längtar dit nu..=)
Pinnacle SoundSystem.
hm suget finns, får se om man kan hänga på nästa år :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan vad jag är sugen på att åka. hittar dock ingen polare som är lika sugen och det gör mig lite tveksam, åka ensam känns inte lika hett. ska dock tänka över det någon vecka ändå. kan man få reda på hur många platser det finns kvar?
davvie - åka ensam är faktiskt inte så tråkigt som det låter, du kommer inte ångra det.
www.unt.se/musikbloggen
jag åkte ensam. Det bästa jag gjort!
Baktaktservice Levererar...<br>
Nu läste jag slarvigt och skrev slarvigt. Jag bokade upp mig och reste med IRT fast jag inte kännde någon annan på resan innan jag bokade. Många av mina medresenärer är bland mina bästa vänner nu. Bless!
Oroa er absolut inte för att åka ensamma! Ungefär hälften av alla deltagare åker ensamma och jag tror inte att någon blivit besviken. Det brukar bli bra sammanhållning i gruppen och det är ett lysande tillfälle att knyta nya vänskapsband. Davvie: 13 platser finns kvar, men vi räknar med en ny våg av bokningar lagom till nästa löning...
jag lovar , tveka inte att åka ensamma! man lär känna så mycket grymt folk!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
PaoPao: Klart du ska fara med! Lovar att det e skiten! = ) Jag svär änna på det!!! = ) Matics: Du kommer få en helt galet bra tripp!!! Inte så långt kvar nu! =P
...One Of Many, GBG'z...
CalmOne: Jag tror dej...längtar så mycket nu! davvie: Tveka inte! Jag drar ensam , men tror inte att jag blir ensam!
Pinnacle SoundSystem.
Theres an Island across the sea, Beatiful Jamaica, Beatiful Jamaica And it's calling, it's calling for me, Beatiful Jamaica, Beatiful Jamaica Yes yes, dagarna går mina damer och herrar! En applåd till den som kan nämna låten. PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Jah Cure - Jamaica? hmm...
...One Of Many, GBG'z...
folk som åkt tidigare.. hur mkt fickpengar har ni gjort av med under resan?
Jag hade med tio tusen pengar, levde gött, köpte ett hundratal sjutummare och kom hem med 4 tusen efter tre veckor. Bless
davvie! Ska du åka till Jamaica!?
Pinnacle SoundSystem.
CalmOne: Mkt möjligt men jag tänkte på Twinkle Brothers! PZ
Matics vet faktiskt inte, men jag är riktigt sugen på det i alla fall. ska ge det en funderar på några veckor och snacka med lite polare. sen får jag se hur det blir. tror dock att jag kommer få åka ensam om jag nu kommer iväg.
davvie Låter som samma problem som jag har haft, har inga kompisar som vill till jamaica....så ja bestämde mej för att dra själv! ( IRT ) Kommer bli nice som bara den =) So i think you shuld gwaan!
Pinnacle SoundSystem.
Vi är alla ensamma själar davvie! PZ
Nu är det några platser till som gått, dessutom verkar det som priset på flygbiljetterna höjts litegrann. Så funderar ni på att boka gör det så snart ni bestämt er för ett bra flygpris.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är alltså inte säkert att det är priset på hemsidan som gäller?
Det totala priset beror på flygbiljettens pris och då den höjs, höjs därmed det totala priset. IRT:s avgifts höjs INTE. Alla flygbolag har biljetter i olika prisklasser och de billigaste tar ju slut först.
hur stora prisskillnader pratar vi om? kan det bli tusenlappar om man är sen med bokningen?
Det kan i värsta fall bli tusenlappar, men i dagsläget pratar vi om tre hundralappar.
Två bokningar till har kommit in under helgen. Nu återstår endast 10 platser.
Rättelse: Nu finns det endast 8 platser kvar; bokade precis in 2 personer till!
men öh, brixton får räcka för mig i år he he
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Nu har jag också äntligen bokat!!! :) Kommer bli en sån jäkla upplevelse, känns det som!
Okej, nu går jag!
har i stort sett bestämt mig för att åka nu.. ska bara se över ekonomin och se i fall jag måste vänta till nästa lön.. kommer blir grymt!!
j1! Kul att du är med=)
Pinnacle SoundSystem.
Välkommen ombord j1!
Tack så hemskt mycket! Ska bli så kul, har verkligen sparat och sett fram emot detta länge nu... Ska bli kul att träffa alla er också ju! =)
Okej, nu går jag!
Snälla fortsätt med det här så jag kan åka när har blivit sisådär 18-20 år ;D
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
För detta får man inte missa =)
Pinnacle SoundSystem.
100! Love love
8 platser kvar still?
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
Nej nu har vi bokat in några till så några färre platser kvar... Snart löning då brukar bokningar komma in så vi anar att det snart blir fullt :D
Betalde början av biljetten förra veckan:) Nu har jag nått kul att se fram emot!
Välkommen i gruppen aequitas.
Pinnacle SoundSystem.