URF soundclash?!
blir det nån form av soundclash på urf i år? sm verkar det ju vara rätt svalt intresse för i år, men det skulle ju vara grymt om det blev en clash med bara 2 sounds, det var ju fett när topaz clashade king tubbys t.ex. eller blir det nån sm cup?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
SM.
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
vem e med i sm clashen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
står ju ingenting väll?
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
ja men varken på soundclash eller någon annan stans står det ju vem som skall vara med
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
de e la inte bestämt än isåfall...
Mabuhay!
börjar ju dra ihop sej..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ingen bestämt ännu som sagt, man måste ju ha sound som är med och tävlar också om man ska ha sm.
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
show dem where the action is hehe...Får vi äntligen vara med om att clashpubliken bekämpar varann med flaskor i år?
inget clash inget urf
http://soundcloud.com/skv18 http://soundcloud.com/olski-dnb
tror inte det blir så mycket clash på urf i år...helt på känsla så bara
känns inte så nej
seriöst.. va hände me urf dvdn?
see the hitman a come..
Det ser ut som om det e lite prob med clashen på URF.. Det verkar inte som om tillräckligt många sounds vill ställa upp i år. Jag tror att det snart finns info om om det blir en clash eller ej? Respect!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
därför tycker jag att det skulle vara fett med en mot en clash med ett svenskt mot ett t.ex. tyskt sound.. hade vart ett grymt alternativ istället för att ställa in sm clashen.
Stor chans ett svenskt sound hade haft mot typ Supersonic ...
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
Jag ser ju gärna att den svenska clash scenen fortsätter att leva vidare.. Det är ju kul att ha en egen clash scen...
rastott, jag håller med dig till 100%! Westcoast soundclashen visade ju def. att det finns sounds i sverige som är jävligt tighta.
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
jag håller med orre eller varför inte ett svenskt sound mot typ sky juice (vet inte hur pass aktiva dom är nu) eller nåt från danmark. Eller va fan one love kommer ju va där så varför inte one love vs Topaz eller nåt sånt.
saxell jo, nu är ju inte alla sounds från tyskland lika feta som supersonic, men ett likvärdigt sound, skill battery, mango tree MFL. hade säkerligen kunnat bli en rolig match mot topaz, trinity eller nått annat sound från sverige. kom ihåg att trinity vann över classique från england på platinum clashen och classique var ju samma år med och representerade england i UK cup clash så visst fan går det att söka sig utanför sveriges gränser... hellre en fet clash melllan ett svenskt och ett icke svenskt sound än att se bara trinity och topaz stå och försöka spela så många av motståndarsoundets dubs som möjligt... bättre att tänka om, än att desperat försöka skrapa ihop en clash OM det nu är svalt intresse från de olika sounden i sverige. hade absolut viljat se en SM final med ras tott, rough lynx, millionvibes , trinity etc, hur kul/intressant som helst.
Det är ju synd att Yared & Co inte bryr sig mer om clashen. jag tycker den ska anordnas utanför festivalen, kanske på nått ställe inne i stan så kan dom ta lite cash i inträde så att det finns lite budget för dom som ställer upp.. Dom sound som ställer upp har ju förmodligen lagt en hel del pengar på sina dubs etc och borde helt klart få en slant för att medverka.
Pleasant, andra lördagen varje månad!!
Vi har jobbat väldigt hårt för att få till Soundclash SM i år på Uppsala men tyvärr måste vi bekräfta att det inte blir något Soundclash SM på URF i år. Istället kommer URF få besök av Klassique från England som tidigare varit med i World Clash och UK Cup Clash. Det kommer inte hållas nån clash däremot kommer de juggla tillsammans med Topaz som avslutning på fredagskvällen. Vi beklagar verkligen till alla er clashfans att vi inte lyckats få ihop det men hoppas att vi kommer ordna en fet clash inom kort.
fan vad tråkigt då... men en one vs one clash borde ni kunna styra iaf?
Aj aj =/ var ju det & Fantan Mojah man sett fram emot.
Vex!! Jävligt tråkigt att det inte blir ngt SM!! Såg verkligen fram emot att få spela lite nya feta dubs!!
Nickelodeon: Jag delar din åsikt förutom att det ju knappast är Yared som borde se till att det blir av. Det bildades ett stolt soundclash.se som är/har varit eller tagit sig på att styra upp SM. (har f.ö fortf reklam om SM på URF på sin hemsida...) Så det är väl mer där bristen finns? Det skulle vara delfinaler o allt möjligt...
http://www.backupproduction.com
Prinsen, Kanske lite förhastat inlägg men jag har känslan av att urf-crewet inte bryr sig så mycket om clashen, kanske har fel...
http://www.soundclash.se/v4/
csavargo från ruff runkers
Om clashen inte blir av (hoppas förstås att den blir av) måste det finnas ett vettigt dancehall/bashment-alternativ i form av ett soundsystemtält eller liknande där det bjuds på juggling! Det håller inte att bara ta hit roots-artister. Jag tycker personligen att man, om det skulle vara en kostnadsfråga, nästan kunnat halvera line-upen och lagt till ett antal sounds eller allra helst deejays så det blir riktigt drag på festivalen. Minns med glädje hur Stone Love mosade ordentligt i tältet för 2 år sen. MER SÅNT!
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
word up chriss!!!
Chris Boss: Det kommer finnas ett vettigt dancehall/bashment alternativ. Klassique kommer hit och kommer juggla tillsammans med Topaz som avslutning på fredagskvällen. Till er som lägger över ansvaret på URF så är det helt fel. URF har stött oss jättemycket hela tiden pushat och frågat hur det går. Första året (2004) vi körde så hade vi 9 deltagande sounds. Vi tyckte det var jättekul men fick mycket klagomål på att det tog för lång tid och att clashen var "rörig". Inför 2005 införde vi delfinaler. Där vi bland annat körde en delfinal nere i Göteborg. Vi fick till slut ihop 7 sounds efter delfinalen i Göteborg till SM 2005. I år har 3 sounds visat intresse av att överhuvudtaget deltaga i årets SM. Det säger sig självt att det inte är aktuellt med någon delfinal då, eller hur? Vi tycker återigen att det är jättetråkigt att inte kunna köra Soundclash SM på URF i år men vi jobbar stenhårt på att lyckas få till en lösning senare.
Iceman77: Topp! I övrigt kanske det vore kul med 45-clashes vid såna här tillfällen? Sounds jugglar 7" rakt av borde få igång bra dans och laddad crowd. Har det varit några riktiga 45-clashes i Sverige förut? Vore grymt om det kunde bli lite sånt. Jag ställer upp rakt av för att supporta scenen!
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Varför är det inte fler än 3 sounds som anmält sig???
jag tror att dom flesta sounden inte ville ställa upp pga av att sounden inte skulle få speciellt mycket i gage och dubs e en dyrbar hobby...
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
3 sounds... det räcker med 2 för en clash... varför inte köra med dom 3 som är intresserade? behöver inte heta SM... bara det är en soundclash.
topaz, ruff lynx, rastott var dom anmälda....rätta mig
Ferma, varför va inte ni med?
ferma, det var trinity, topaz o ras tott som var intresserade... men det var för låga gager för att vi skulle vara intresserade tyvär... det känns lite fånigt att vara med i en clash o lägga massa pengar på dubs för att sen inte kunna få pengar så det ens täcker en dub... man kan inte leva på hedern...heheee
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
Bra talat Flars ! Krävs ju uppstyrning för att utveckla scenen
http://www.backupproduction.com
Jepp ferma.. Ruff lynx var anmälda och intresserade och flash har ju förklarat problemet sen..
Håller med om att sounds skall få ett ok gage eftersom det kostar $$ att voica dubs... Det e synd att det inte blir ngn SM clash på URF... Jag sätter mitt hopp till One Love...
clashen inställd?! då skiter jag i hela festivalen..
blir säkert skitkul med One Love & Trojan Sound :)
fan va synd vore coolt att få sätt ruff lynx, dom har väl aldrig clashat? men asså jävla snåla sounds, ni får väl se det som promotion tror ni att ett band har råd att köpa instrument för gaget från en spelning?
NuttyDread P23 : nej, men köper man nya intrument för varje spelning? Jag förstår hur du menar men man måste se till att vi sounds måste fan börja få cash för alla de timmarna vi lägger ner på att försöka bygga en clashscen i sverige. ingen diss alltså, men det är skillnad.
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |
Nuttydread: men asså jävla snåla sounds, ni får väl se det som promotion EXAKT den inställningen från diverse inblandade som gjort att vi skiter i det... Kan säker bli massa jidder nu, men men... Det är INTE okey att dom olika arrangörerna skyller på varandra när det ska betalas utlovad rese ersättning, Det är DEFENITIVT inte okey att behöva vänta ett år på denna rese ersättning... Vi kände helt enkelt efter förra urf att det är lagom ball att leva på makaroner i en och en halv månad innan clashen, slänga ut 15000 - 20000 på tunes veckorna innan clashen för att bli mer eller mindre pissade på från dom olika arrangörenas sida för att orka med att göra det nästa år... Fuck, i slutändan fick vi fan hota med polisanmälning för att se några stålar överhuvudtaget... Det håller helt enkelt inte, och då har jag inte ens nämnt faktum att man tidigare inte fått gage överhuvudtaget för att ställa upp vilket bara det egentligen är en skymf! Tror inget sound i sverige ser clash grejjen som något direkt vinstgivande aktivitet, ej heller vi, men vissa saker aspekter av dom två urf clasherna tidigare år har helt enkelt varit under all kritik, vilket är underligt då alla clashes i övrigt i sverige som vi har varit deltagare i har skötts mer eller mindre felfritt (Westcoast clash och speiellt Elimination cup till förra årets SM) Med sin storlek och uppenbara svårighet att överblicka kan URF helt enkelt vara fel forum för Soundclash SM? /Skinny Million Vibes
Poppa_Nikoo P30 ok ok visste inte att det var så illa klart att det inte fungerar att gå minus trodde självklart att dom skulle styra reseersättning och att ni ville ha flera tusen för att komma
Som jag förstått det så är det Soundclash.se som arrangerar och inte URF. Rätta mig om jag har fel... Vore det då inte en smart idé att URF tar över arrangemanget? De har ju ordnat en jättebra festival i flera år så en clash styr dom nog upp på en halv kafferast. Och höjer de biljettpriset med en femma per styck så kan sounden få en ordentlig ersättning. Det är ju skamligt att Sverige (med så många bra sounds) inte har en stor nationell clash pga att ingen klarar att arrangera.
ja shit, är det inte minst 10 000 betalande på urf? höj biljettpriset en femma och om det då deltar 5 sounds i en sm final kan ju alla få 10 000 :- var i gage.