I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-02 22:49
Nä, tjäna pengar på att clash i swe blir inte så lätt (iaf inte idag)... Men ett gage för att visa uppskattning att sounds i swe är villiga att lägga ner tid och pengar på ngt som man tycker mkt om... samt för viljan att dela med sig av detta till andra tycker jag skulle vara mkt skäligt...

"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2006-08-02 23:43
så jävla synd alltså.. om jag hade mkt pengar så skulle jag betalat alla sound som villa ställa upp i clashen.. men tyvärr så har jag inte de..

Men som nån skrev tidigare så skulle de vara kul med en 45" clash. skulle vilja se rastott Vs Trinity Vs Ruff Lynx Vs Topaz i en 45 Clash de skulle vara jävligt intressant.. lr bara 2 sounds som clashar bättre än inget.. har ju sett framemot sm sen förra året. men respekt till Flash/ Trinity, Rastott, Topaz och alla andra sounds som håller clashscenen vid liv.. vad vore sverige utan er?
Men men ni får jag gråta mej till sömns inatt=(..

Bless

2006-08-03 15:27
Ah fan va synd! Hade verkligen sett fram emot clash sm på urf eftersom jag inte kan se finlands soundclash mästerskap pga åldersgräns. Kan det inte ordnas en clash mellan två sounds?

2007-03-18 18:55
Hur blir det i år 2007 då??? West Coast Clash? SM på URF??
Vet ju några sound som sitter o laddar...
FRSound

2007-03-19 14:27
SOUND SCENEN är juh typ död, längesen det hände nåt?
BLESS REGGAE MUSIC

2007-03-19 14:31
Det är nog några grejjer på gång, den som lever får se.... 

2007-03-19 17:04
jag hörde nått om en westcoast clash i april....
Mabuhay!

2007-03-19 21:57
Nej då den är inte död

Mem visst ligger det ngt i att fler sound borde samarbeta för att scenen skall kunna växa och bli större...!!

Vi har ju samma intresse och älskar samm sak dancehall/reggae/ Soundclash...

Respekt!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2007-03-20 15:12
Vi kan ju göra skillnad på Clash Scenen och Sound scenen, det är väl hyggligt sammarbete mellan vissa sounds på soundscenen, dvs man bookar varandra för sessions, speciellt mellan Malmö & Göteborg....
Stockholmare åh andra sidan  är ju extremt självcentrerade(jag är själv från sthlm.. hehe), så dom vill ju mest bli runtbjudna på massa spelningar, men gärna slippa bjuda något tillbaka...
När det gäller Clash scenen så är det nog mest en avägning fråga, Arrangörerna är rädda på att torska pengar, soundsen har inte råd att voica upp sig för att kunna clasha ofta utan att bara spela samma dubs hela tiden, och jag tror dom flesta som sysslat med detta längre, ibland blir mer än lovligt trötta på att deala med greedy idiot artister som gör kassa dubs... vilket gör att man kanske inte voicar fullt varje månad osv osv...

Jag gissar att vi får vänja oss vid en eller två stora clashar om året och några mindre lokala clashar, sen vore det ju kul med lite ambushes på danserna, om den rätta viben infinner sig...

2007-03-20 15:48
men i slut ändan kommer man höra "de va wack dom spelade inte hela låtar och pratade hela tiden, hur tänkte dom att man ska dansa"

haha, vi är itne så många soundboys så det kan gå runt.
 Red Motion Music

2007-03-20 22:29
Visst Poppa det finns samarbete men det är som du säger begränsat..

Respect...!

2007-03-21 14:00
Ser fram mot Rough lynx VS Wolverine Hi Fi, Kanske stora stygga vargen kan vara dommare? 

2007-03-23 08:23
Ja, och clashen kan vara pa Skansen... hehe na, big up rough lynx. vilka ar wolverine, du Kalle kadaver?

2007-03-23 11:14

vänta tills ruffy tuffy sound blir ett komplett clash sound, då ni....

2007-03-23 13:14
Snart dyker Ass-whoppabomboclaatSupermantopatophi-fiskruttprutt upp, då får ni passa er !
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2007-03-25 13:55
fett soft asså det finns ju nget bättre än
upplandsväsby runk festival URF 4 LIFE
thundercooperfuckinbird

2007-03-28 11:04
Finlands clash scen är hetare just nu !! styr upp nåt Abstinens!!
BLESS REGGAE MUSIC

2007-03-28 11:57
Kör_Bara P23

Sant!