I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uppsala Reggae festival, hur var den nu då??

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-08-16 13:49
jeepah. Den festivalen du beskriver verkar ju rätt fet. vad sa du att den hette?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-08-16 13:52

2006-08-16 14:28
angelus : Jag skrev ju det i mitt första inlägg. Klart som fan det inte är URFs fel att folk ställer in eftersom England får panik och stänger hela Heathrow. Vad som däremot är URFs fel är att dom inte INFORMERAR ett skit! Som sagt, sämst organisation år efter år.
Sedan lackar man såklart på alla snutar osv, men det är som sagt inte URFs fel, jeepah . Det är Sveriges fel.

Rototom verkar nice, ingen polisstress? Summerjam var annars grymt fett, campingen låg runt hela sjön i skogen så man hade skugga hela dagen, dvs man kunde sova till två tre på dagen för att sedan rulla ner i vattnet å nyttja herbs stressfritt. hur fett som helst. Fast det slutade 00.00 på söndagen...

Fett drygt att man var tvungen att hetsa på vakterna som fan för att man skulle få komma in efter kl 01 på fredagen också!

kent spelar istället!! dem delar ut grat ..
haha

2006-08-16 14:29
ja visserligen verkar den festivalen grym osv... men vi ska väl vara jäkligt glada över att vi har uppsala reggaefestival här i sverige, alla har väl t.ex. inte möjlighet att dra iväg till italien eller tyskland för att njuta av musik. så istället för att bara kasta skit på urf så är väl konstruktiv kritik bättre. festivalen är ju fortfarande väldigt ung så allt kan ju bli bättre. men är väl inte t.ex. urf crews fel att polisen väljer att närvara. istället för att störa dig på "babylon" hit och dit tycker jag du istället ska uppskatta att man får möjlighet att se så många stora och starka akter spela här i sverige.

2006-08-16 15:00
du har rätt i att den är ung men det som är lite konstigt tycker jag är att 2003 å 2004 var jävligt chill, nått har ju gått snett på vägen...det där med stora akter är inte viktigare än en lugn och fin tillvaro för mig längre jag är ledsen men så är det.

till gurra: rototom är asfint, inge polisstress direkt, man vill väl inte bråka med carbaminiere förstås! ;) Men det ligger så vackert till precis vid foten av alperna och med en vacker flod som man chillar vid hela dagen. För det bästa av allt är att de stora artisterna går inte på förens kring 21, så ingen stress bara fridfull och vacker semester.
oneness

2006-08-16 18:42
URF 06 var en riktigt tråkig festival... Eller kanske är rätta ordet dålig. Dåliga vibes och att clashet uteblev gjorde inte saken bättre... Jag har bara summerjam att jämföra med och hellre spenderar jag mina pengar på åka dit, anytime!
Some things nah go how we plan, but according to Jah Jah plan... Glory be to the most high! Blessed love.

2006-08-16 20:19
Mina intryck av festivalen (skall passa på att säga jag inte varit på någon sedan 2003 så det är den eventuella jämförelser görs med).

Banden (jag missade lördagen)

* Kalle Baah. Kom dit ungefär när Governor Andy kom in. Var den spelningen på festivalen jag uppskattade mest. Kan ha en del att göra med att det var mitt på dan och festivalens första band.

* Culture. Har jag aldrig gillat och tyckte jag gjorde en tråkig spelning.

* Sizzla. Har jag aldrig gillat live. Han fattar inte att dra ner på tempot emellanåt och köra sina klassiska conscious låtar som han är så mycket bättre på.

* Don Carlos. Gjorde en helt okej spelning, men jag hade gärna hört fler Balck Uhuru låtar och fler klassiker.

* Congos. Hade jag relativt låga förväntningar på men tyckte jag gjorde en bra spelning.

* Groundation såg jag aldrig på eftersom jag vet hur tråkiga jag tycker dem är på skiva. Det jag hörde live lät ungefär likadant. Seed såg jag inte alls.

Området.

Well klart bättre än 2003 då man inte ens kunde dricka öl när man kolla på konserterna. Altt fanns samlat på samma ställe och parkeringar fanns att tillgå nära området. Var mycket krims krams butiker vilket jag uppskattar även om jag inte tittar i dem. Att det fanns mycket andra sorters tält gillade jag även. Lilla tältet var alldelled för stort och i det blev det aldrig nåt shysst drag.

Maten

Det jamaicanska stället servera väldigt bra jerked chicken, och väldigt snåla portioner chicken n peases. Thai matne var vedervärdig.

Folket

En trevlig mix av vanliga uppsalabor, festivalare och reaggenissar.

2006-08-16 20:20
Personalen

Inga invändningar förutom då att dem försökte kränga på folk i dem blå banden för att dem glömt leggen.

2006-08-16 21:31
people love to hate

jag tyckte det var aight och jag gillar inte ens reggae
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 10:40
ORRRE det var jag..
www.myspace.com/juniornatural

2006-08-17 13:14
Men shit, ok om att det var lite halvdant uppstyrt med hela festivalen men hatas det inte lite VÄL mycket nu.

LÄr ju inte va helt lätt att få ihop en så stor grejj helt felfritt..
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-08-17 14:38
Kolla in bilderna från Sizzla spelningen på URF!

www.reggaephotos.de
BANG BANG

2006-08-17 18:49
arrangkörenrna gjorde sitt bästa för fan... säg nån festival när ingen känd artist kommit..

2006-08-17 19:13
BRAAAAAAAAAAA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-18 09:20
NU ere min tur o skriva ner nått här.. ville ba säga jag såg på kanal 2 igår och när dom visa de där i uppsala hahah vissa var benga och inte ville snacka me kamera mannen eftersom dom ville dölja ögonen =D hahaha. så fort dom såg kameran dom vände sig.. det såg bara roligt ut =D haha.. o många digga sizzla här, ok han va tung men don carlos hallå han va sköön.
well...Big up
Can - John / Cj@hN

Bless

2006-08-19 01:26
var ju ett litet kamera team som var i vårat camp.
det var kamera mannen som sa vad intervjuaren skulle säga..
och det var bara ja svar som kunde svaras med.
rätt tråkiga frågor också.
det var en polare som låg med huvudet utanför tältet. och frågan lydde. är du en sköldpadda?
samt frågan:
är det så här man behandlar sinna barn på uppsala reggae festival? ( anledningen var att vi hadde en bebis docka hängandes i vårt party tält )
och svaren var ett par sega, dryga ja'n

men visst rätt dumt att de kom på morgonen när man vart seg o rätt borta i huvudena..

2006-08-19 15:10
fett niCe var det i år...
Sizzla var skön men inte av favoriterna på min lista :P peaCe out rasta fari

2006-08-19 18:44
Festivalen var ju sjukt bra, och den som klagar på banden på ju gå och gräva ner sig!

2006-08-19 18:45
Festivalen var ju sjukt bra, och den som klagar på banden kan ju gå och gräva ner sig!

2006-08-19 20:14
banden var det absolut inga fel på. det var det allt det andra runt omkring.

2006-08-20 18:24
vem var lillkillen i keps som höll micken på meditative?
ORRE
det var jag som toasta på meditative

2006-08-20 19:32
underbart!

folket, musiken, maten, ParkIn, allt!!

2006-08-23 08:19
Vila i frid i Zion Joseph Hill sångaren i Culture...

All respekt till den mannen och det jobb han har gjort...

"ONE BRIGHT MORNING WHEN MY WORK IS OVER I WILL FLY AWAY HOME"

Varför fokusera så mycket på det negativa det händer sånt vi lever i Babylon men ingen pratar om stämningen, kärleken enigheten...
I åker 50% för musiken resten för folket man träffar.
Lovely brothers & sisthers of Jah.

En sak till en annan.
"yared verkar ju vägra ge oss ens en dag tillängnad texter om sex, pistoler och våld över moderna rytmer"

Jag kommenterar detta inte för att starta en diskussion om åsikt eller dylikt, men vad har såna texter att göra på en reggae festival.
Ordet reggae betyder kungmusik och ska inte propagera för Babylons verktyg...
Vi sjunger om pistolerna men lika viktigt vem som håller dom riktade mot dom oskyldiga.
Så bra Yared...

Groundation, Israel Vibration, Culture, Don Carlos, The Congos och Sister Carol var bra.

Sizzla vad är det med folk o han, lyssnar nån på hans dubbelmoral...Döda bögar, döda lesbiska skjut polisen...

Bad man no Mad man

Sen sjunger han om att läsa Bibeln och följa den.
THOU SHALL NOT KILL
LOVE THOU ENEMY

Jah gav oss den fria viljan vi kan inte ifrågasätta andras sätt.
Det är inte upp till oss det är Jah's arbete.

NO ONE SHALL QUESTION THE FAITH OF OTHERS CAUSE NO ONE KNOWS THE WAYS OF GOD / H.I.M. Haile Selassie I

Oavsikt vilken åsikt man och man har rätt till den ska man ändå älska sin nästa för sin egen skull om inget annat.

Alla svar finns i skriften läs ett kapitel om dagen från Genesis till Revelation och se sanningen själv.
Words of our beloved Prophet Gadman

Uppenbarelse tiden är nu, vildjurets tecken, Magog och Gog händelser har startat.

Time is short.
Yashua is coming.

Twelve Tribes Live Up.

Northern Asher...

ONE GOD, ONE AIM, ONE DESTINY & ONE CHAPTER A DAY...
Jesus Christ The SAME yesterday, today and Forever...ISRAEL SHALL NEVER BE SHORT OF A KING OR A PROPHET...Blessed Be He Who Enlargeth Gad!!!Long Live Our Beloved Prophet Gadman...Selassie I

2006-08-23 08:41
BASSHUNTER e det inte snubben nån låt om en båt som heter Anna, va skulle han göra på URF.

Jo glömde ju att nämna Guvernör Asher.

Orden innan han körde De Torra benens dal och vilken schysst version...
Governor Andy har ett budskap "listen"...
Lyssna noga på texten till Torra benens dal.

Selassie I
Jesus Christ The SAME yesterday, today and Forever...ISRAEL SHALL NEVER BE SHORT OF A KING OR A PROPHET...Blessed Be He Who Enlargeth Gad!!!Long Live Our Beloved Prophet Gadman...Selassie I

2006-08-25 10:02
äh jävla gnäll...
det är ju vad man gör det till... jag hade skit kul och alla mina polare också. det är klart det är strul, det är ju värsta arrangemanget, det blir ju bättre för varje år! vafan hade ni räknat med om ni bor i tält+ klart grejjerna blir snodda! . artisterna gav allt+ att dem verkar gilla uppsala festivlen, det är coolt.

2006-08-25 15:16
Asher

va snackaru om?

basshunter is the shit

trodde ju att han inte kommit, men sen såg ja ju det där programet om urf på svt

och bass hunter var andra artisten som uppträdde, han med den konstiga mössan

2006-08-25 15:17
om nån tycker att humor till rastas är som pärlor till svin säger jag bara;

svin behöver pärlor med

2006-08-25 15:27
WTF Basshunter va jack shit där helvet är ni efterblivna.
VAD I HELVET SKULEL HAN GÖRA DÄR?
Möjligen gästade han nån artist med fan inte under namnet basshunter isf,,,

URF 2006 var den bästa festivlaen EVER !

Gjorde hat trick i år 3 år i rad.
24/7 always keepin it.

2006-08-27 13:59
Tältet mitt vart också förstört och vet ni vad som pågår i världen så att flygen påverkas... Var glad för URF , materiellla ting går o ordna, inte Jah's folk i enighet---
Reggaen e mer än musik
RastafarI

2006-08-29 14:40
Jag var där det var fett coolt.En sak är särket,det var värt pengarna:p

2006-09-01 12:59
hahaha sjukt kul att vissa inte fattar att NuttyDread bara flippar hahaha

2006-09-01 14:22
Figge

yeah, man undrar vem som e efterbliven :-)

2006-09-01 23:41
jaja! ny trod kanske! play on mr music play on......
Pinnacle SoundSystem.

2006-09-03 07:00
Sizzla vad är det med folk o han, lyssnar nån på hans dubbelmoral...Döda bögar, döda lesbiska skjut polisen...

Bad man no Mad man

Sen sjunger han om att läsa Bibeln och följa den.
THOU SHALL NOT KILL
LOVE THOU ENEMY

JAHUG gav oss den fria viljan vi kan inte ifrågasätta andras sätt.
Det är inte upp till oss det är Jah's arbete.

NO ONE SHALL QUESTION THE FAITH OF OTHERS CAUSE NO ONE KNOWS THE WAYS OF GOD / H.I.M. Haile Selassie I

dU SÄGER EMOT DIG SJÄLV MR.ASHER!

7 words of Love:
"JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE"
HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI

2006-09-03 21:58
URF var ju hur fett som helst! camp fisk, camp fisk, camp fisk!
-GRK fi life-

2006-09-03 22:19
Jäkla tjat om camp hit och camp dit... folk skiter i erat camp.
Intressepenisen hårdnar!

2006-09-03 22:35
camp legalize it ägde, det vet väl varenda svensk

2006-09-03 23:32
förra året var iaf roligare!
men det var ändå röj

kalle bah var fett
sizzla var helt galet
svenska akademin var fett
morgan heritage var fett, bara synd att inte hela bandet kom
seed var helt sjukt..

tack

2006-09-06 12:44
Jaha så börjas det igen Ijahman, Sjunger han inte det då?
Ifrågasätta andras öden.
I dömer han inte, det har Jah gjort
Men I har en fri vilja att säga att det är folly.

Eller ser du logiken i det han sjunger???

dU SÄGER EMOT DIG SJÄLV MR.ASHER!
=)
Du bra rolig du Bobo...

Selassie I

PS. Förföljer fu mig på forum för att fortsätta diskuttera efter att I sagt att I har inget mer att säga till the-I...

Yashua var med dig...

2006-09-06 12:47
I ifrågasätter inte hans tro utan hans ORD...

Read the bible, a chapter a day and see it for yourself

Bye Mattias Switchie...

Och snälla skriv inget mer...

Ok

skriv inget mera
ok???

2006-09-16 20:57
The Congos var feta... Såg dom på Summerjam också, även där var konserten lite för lång fan... blev lite segt