I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tandställning!

Övrigt - Blandat

2006-08-17 09:25

Tandställning!

Jag har hyffsat snea tänder, och har fått frågan om jag vill ha tandställning. Fick samma fråga när jag var yngre men då ville jag inte ha någon men nu börjar jag fundera på om det inte är värt? (sista chansen också annars måste jag punga ut pengar när jag sta ta ut skiten)

Är det någon som har haft tandställning?
Hur länge?
Vart du nöjd?
Kändes det som samma mun efter?

what is love, baby dont hurt me,dont hurt me ,no more!

2006-08-17 09:28
jag skullef å tandställning men de finns ett alternativ som heter ham.....hamo.....nej hammare just de.
eller sluta borsta tänderna /ät mycke socker å godis tills dom trillar ut och skaffa löständer.
finns inget sexigare än en 20åring med löständer. RAFF RAFF sa vovven
hej

2006-08-17 09:33
du skulle tackat ja när du va yngre.. värre när mane äldre.. :) accoring to me....
i två år..
troligtvist
nästan undebarare! eftersom du haft tandställningen så pass länge ;)

2006-08-17 09:55
Klart du ska ha tandställning.. det är ju gratis. du får ju grymma tänder sen.

2006-08-17 09:57
Men ja, det vill du.

2006-08-17 10:09
Jo det kommer ju vara skönt efter men fan.. 2 år ofta man får ha den så länge, känner massa folk som har haft tandställning och dom har bara haften i max 6 månader eller nått i den stilen..Hoppas jag att det blir så iaf.. Skojj att komma där 19 år med tandställning

- ''Yes nu ska jag ta studenten med min tandställning''

2006-08-17 10:20
har haft min i 6 månder nu och den ska bort om 2 veckor
grab your dick and dubbel click
Producent

2006-08-17 10:50
jag är 20 år och ska ha min tandställning ett år till ,eheh. Tjejer tänder på det, jag lurar dom att det är Grillz ;)
i make music

2006-08-17 11:13
skaffa ställning! tvingades verkligen lära mig tandhygien, man borstar som ett cp och har inte haft hål sen dess, sex år senare. plus att det är klart snyggare med raka, fina tänder.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2006-08-17 11:16
readytogo : Haha feta grillz!

Jo men vafan gör det inte ont när man har den och svammlar man inte, för den är i vägen?

2006-08-17 11:22
men shit. så ytlig som du är så är det ju fan märkligt att du inte redan har tandställning. bryr du dig så jävla mycket om vad folk tycker?

jag hade tandställning i 2 år. lätt en av de bättre sakerna jag gjort. valde att ta ut den pyttelite tidigare än planerat eftersom jag inte ville att mina tänder skulle se för perfekta ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 11:24
fittlus P2

Jo men vafan gör det inte ont när man har den och svammlar man inte, för den är i vägen?

efter att man spänt tandställningen kan det göra lite ont ett par dagar, men oftast är det rätt lugnt. man lär sig hur tandställningen ändrar på ens tal rätt snabbt och anpassar sig efter hur den sitter i käften.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 11:24
hehe jag har funderat på att skaffa tandställning nu, har en framtand som är helt sned. fast 25-åring med tandställning kanske skulle se lite väl skumt ut =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-08-17 11:26
bäst o lida 2 år max.... spelar ingen roll när du har de... tänk på va du har resten av livet sen..

det där med tjejjer.. de tjejjer du går miste om under tandställningsperioden är ingenting gentemot de du kommer få sen...
ROB

2006-08-17 11:30
sen beror det ju också på hur låg/hög smärttröskel man har. hur ont man får alltså.

2006-08-17 11:36
Crunk_Dude P16

det var inte min poäng alls. ingen kan rå för vilken smärttröskel den har. det är varken tufft eller mesigt att ha hög/låg tröskel.

2006-08-17 11:40
precis. ^_^

2006-08-17 11:56
Jag hade lätt sagt att det var typ en grill från paulwallgrillz.com!

2006-08-17 12:00
Jag har tandställning nu och jag trivs med den. I början var det jätte obehagligt och gjorde as ont. Jag ville bara slita ut den och klappa mina ömma tänder. Men nu 2 år senare (har kvar den än) så känner jag att det var det värt för den har vlivit som en del av mig själv. Jag kommer ärligt talat sakna den när jag tar ut den och ja, den har gjort JÄTTE stor skillnad på mig. Ny har jag fett snygga tänder. och det är fett charmigt med killar som har tandställning.

2006-08-17 12:06
Skojj att komma där 19 år med tandställning

- ''Yes nu ska jag ta studenten med min tandställning''

Men är du allvarlig eller? Vem fan bryr sig om du har tandställning på din student eller inte? Jävla utseendefixerade as. GAH! Jag blir förbannad. Det är en jävla tandställning, inte armar och ben som ramlar av.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-08-17 12:11
om bara har lite snea tänder tycker ja du ska skita i de..
ja hade typ bara snett bett men fick tandställning, fan de värsta ja gjort. å nu känns munnen inte som den gjorde innan och de är 3½ år sen ja tog ut den. kan fortfarande inte bita ihop riktigt på ena sidan och allt e bara fel, skulle mycke hellre haft de som de va innan. plus att man får ha en fucking ståltråd bakom tänderna i hur många år som helst efteråt.
och de e jobbigt att äta vissa saker för de känns som att tandställningen ska hoppa ur, eller så fastnar de mellan tänderna så måste man sitta å pilla bort de. USCH för tandställning om man verkligen inte behöver de

2006-08-17 12:37
Alla har typ tandställning nu för tiden. Jag skulle ha haft min i 1,5 år, men hade den bara i typ 10 månader. Soft när den försvann.
-----> http://www.photoshop.nu <-----

2006-08-17 13:08
klart som fan du ska ha!! tänderna är ju raka resten av livet sen? skulle verkligen inte tvekat.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-08-17 13:11
jag hade "räls" 11 månader i sjuan. det var det värt.. man har ju ett fint leende nu liksom. Och det är ju inte hela världen! passa på nu, du kommer ju int få nån mer chans liksom

2006-08-17 13:14

Hur länge? 20 månader
Vart du nöjd? mycket!
Kändes det som samma mun efter? nejförfaen. kändes som man fått en ny uppsättning tänder, såå najsbajsigt :)

lätt värt all pain man fick utstå när de skulle spänna! ångrar mig inte en sekund.

2006-08-17 13:16
"najsbajsigt"
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-08-17 14:57
fittlus P2 - hm, hur gammal är du? fick höra i princip samma sak förut. har snea framtänder pga att jag fick en dörr i ansiktet i 5an så hälften av ena tanden gick av och de flyttade sig lite skumt. tandläkarna sa att de ville vänta på om det fixade sig. så har de sagt i 5-6 år och senaste gången sa de att de kanske skulle göra nåt åt det. sjukt irriterande.
Producent

2006-08-17 15:12
hade i 2½ år, det är värt att ha det..
blir ju bra efteråt..
gör dock ont nån dag efteråt när dom spänner åt tandställningen för att tänderna ska flytta sig rätt, blir öm i tänderna.. så don't try to eat a pizza with some cute girl the day after a ... spänning at the dentist :D haha! för där sitter man i en halvtimme drygt å äter på ett konstigt sätt å det gör ont..

nåja, fixa tandställningen iaf.. det är värt det!

innan så gillade jag inte att le, nu bryr jag mig inte så mkt men jag ler iaf :D
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-08-17 15:17
jag hade tandställning i två år när jag var liten och blev mycket nöjd med resultatet, men det är bökigt alltså om du inte har riktigt ojämna tänder. Efter att man haft den får man ha nattskena i kanske två år och när man har den på pratar man som en idiot och har ont i munnen. Sen satte de in ståltråd bakom tänderna också. Den märks ju inte direkt men jag måste tydligen ha den tills jag är 25 och det känns ju lagom kul.

Kort sagt! Har du mycket ojämnt bett så är det värt det, inte om du har nån liten sned tand som du inte störs av.

2006-08-17 15:25
Tycker att tänder blir fula efter tandställning.. de ser inte normala ut direkt.

Först funderade tandläkaren på om jag skulle ha det.. sen sa dom, nä, det behövs inte.

Några år senare så sa dom: "Men? Varför har inte du haft tandställning? Måste du ju ha! Men nu är det för sent...", tack för den.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-08-17 15:26
Kontrast:

Hur menade dom "för sent"? Man har ju tandställning efter att tänderna är färdiga hur som helst.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-08-17 15:28
Refused
Jo, tror iofs dom tänkte på pengafrågan... Nu kostar det ju en hel del för att få det fixat. Plus att jag då är 21 med tandställning, hej hej.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-08-17 15:32
smisk F18: och ändå visar du inte tänderna på kortet! tror dig inte ! :D
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-08-17 15:37
haha va söta :) alla har ju fan tandställning!

2006-08-17 15:38
deca P0 Jag är 17 år.

Jag bryr mig inte om vad andra tycker, det är mer att jag är nojjig in för det.
Fan klart man kommer känna sig obekväm om man har en grej fast på tänderna.

2006-08-17 16:44
Jag har tandställning, räls till på köpet :/ Och det är väl inte världens snyggaste , men jag hade snea & fula tänder förut . Nu är dom raka & börjar se riktigt snygga ut . Ska ha den ett år till(om ens det) för att få ihop mellan rummen mellan mina tänder. Så enligt mig är det helt klart värt det att ha tandställning. och det känns som "samma mun" bara att den är snyggare . Har haft min tandställning nu i 1,5 år.
"if you cant beat them, join them"

2006-08-17 17:01
skaffa!!!

jag tycker faktiskt att tandis kan vara så himla sött.
I´m with stupid--->

2006-08-17 18:20
om man har långa fram tänder kan man få det bort slippat eller måste det typ vara i vägen för käften eller något annat för att dom ska göra det?
... i don't need this to talk,but i talk like i need it
Producent

2006-08-17 18:21
ja tandställning är bling bling!

teeeen!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-08-17 18:22
visst FAN ska du ta emot det om du får gratis... vissa langade upp egen cash för skiten eftersom kommunen var för snål -.-
"I like rhymes that be quick as we be takin' the bars, but I hate everybody that don't like electric guitars!"

2006-08-17 18:39
tandställning e najs, alla thugz har eller har haft, jag med. det e inte så illa som det låter. kan vara jobbigt i början o göra illa tandköttet o göra ont när man spänner den =)
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa!
kan ja få köpa en skiss av dej??..
Styleline x2

2006-08-17 18:42
fittlus P2 - okej, jo. jag är också 17. sant, det är ju skitsamma. men fortfarande jobbigt att ha den skulle jag tro.

2006-08-17 18:50
har dom inte höjt den där skiten med tandläkaren tills man har gått ut gymnasiet , typ 20 eller nått?
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa!
kan ja få köpa en skiss av dej??..
Styleline x2

2006-08-18 22:11
äru skön eller? vem har INTE haft tandställning egentligen? de är inte så att du kommer bli mobbad om du har en fan! tönteri asså!

tänk vilket nice smile du kommer ha efter du har tagit bort den sen!

images.bilddagboken.se - Kolla mitt resultat liksom!
Trodde du ja!

2006-08-18 22:12
knulla länken!

de jag vill ha sagt är att du deffinitivt ska ha tandställning asså. du kommer ångra dig sen fan!
Trodde du ja!

2006-08-18 22:23
GRILLZ!

2006-08-18 22:39
jag har inte haft tandställning!!

Säger som sköna sofia1. Vad föredrar du 2 år med tandställning och nica tänder efter eller keffa tänder hela livet. Jävligt enkelt val tycker jag.

Sen tycker jag att folk ska sluta snacka om tandställning som att det är en självklarhet att det ska mobbas för att man har det. Tandställning och glasögon har jag aldrig hajjat varför folk ska reta andra för det. Folk som mobbas är bara osäkra. Skit i de mannen och le extra mycket med dina kickass grillz.

2006-08-18 22:47
niobe har fattat vinken! you go girlfriend!
Trodde du ja!

2006-08-18 22:49
ja ska till tandläkaren nu i höst och då ska jag få tandställning...det sa dom för ca 8 månader sedan iaf....

fast det är ju lätt värt att ha den på i 2 år och sen slippa ha fula tänder resten av livet...
 Haters gon' hate...

2006-08-18 22:56
mirjam

keff tandläkare du gick då! är du säker på att du gick till en riktig tandläkare och inte nån pillerpetande gubbe i en källare...?
Trodde du ja!

2006-08-18 22:56
Jag har haft tandställning i tre år.
Den ska ut den 18 september!
Jag tycker du ska ha tandställning. Helt klart. Sätt upp ett mål.(mitt mål var att aldrig böla och aldrig säga att det inte är värt det.. typ) men då har jag gjort en käkoperation också. Förbered dig på att du kommer tycka att de är skit ibland men att du siktar på ett resultat som blir mkt bra. För egentligen är det smidigt och ganska ganska snabbt gjort.
Lycka till!
behöver ni funkis så bjinga bilen!