Flera saker med köttätare jag inte riktigt fattar!
Varför bryr sig köttätare så jävla mycket om varför man inte äter kött? Varför bryr de sig om varför man inte kan äta mat som vidrört kött? Varför ska de alltid försöka övertala vegeterianer om att de borde äta kött? etc. Är det så att vegeterianer är lite mer intelligenta än köttätare? Självklart gäller det inte alla köttätare, av de jag känner och träffar på som äter kött så har de flesta inget problem med vegeterianer men jag har mött flera människor som blir provocerade av det faktum att man inte äter kött. det är ju bara att titta i tråden här i blandat så får man storslagna bevis på provocerade köttätare som använder sig av korkade argument som "människan är ett rovdjur", min favorit är visserligen "människan har alltid ätit kött" :), när de övertala eller vara arga eller vad fan det nu är de försöker göra?!
Skåne! "Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
kan tillägga att jag inte fattar varför man äter kött och ja jag vill provcera med den här tråden
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Varför bryr sig köttätare så jävla mycket om varför man inte äter kött? --- Varför bryr sig veganer så jävla mycket om varför man äter kött?
Meep meep
Varför bryr du dig ens? De personer som håller på gör det för att provocera, så varför haka på och låta de göra det?
Redline!
Köp en palestina-halsduk och demonstrera på gata.......eller något liknande..........
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Har iofs aldrig träffat en vegetarian/vegan som försökt övertala mig att äta kött, eller som bryr sig om att jag gjorde det. Riktat till Celtor alltså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker iofs det är helt tvärt om.. Det är oftast vegetarianer / veganer som ska förespråka för sin sak och som dessutom tycker att man är dum i huvudet om man inte håller med dem. Lite som nazister.
fullfjädrad när jag kickat en gås..
för vi älskar en rejäl bit oxfile kött med bea till, det är smarriga fredag det
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
ColdE: Man äter kött för att det är gott, det är det man oftast växer upp med och är van vid, och man anser inte att fördelarna med vegetarisk kost är lika mycket värt som köttäteri, eller så känner man inte till fördelarna.
Redline!
Auro Haha =) Det var det roligaste jag läst på whoa på länge. Men till trådskaparen, är det inte oftast tvärtom? Alla vegetarianer/veganer jag träffar ska alltid påpeka hur vidrig man är som äter kött. har hänt mer än en gång att jag får köttindustrin förklarad om jag råkar äta kött med en veggo.
Skåne!
Det är gott! Jag skiter i om de satt ett nackskott på en ko och sedan flått den, skurit upp den, stekt den och serverat den på min tallrik. Människor är inte mycket bättre än djur när det kommer till sympati. Lejon äter rådjur, ormar äter råttor, människor äter vafan som helst. Det är bara så det är! Folk tycker väl bara att det är lite larvigt att inte äta det.
äter lejon rådjur? i vilket land?
PÅ JÄRVAFÄLTET
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Hahahahhahahaha word Johnny-V8 & pigglaen
www.Laneby.com Spit It Out Crew!
Jag försöker (inte vad jag vet iaf) pracka på folk att äta kött, snarare att man får höra att man är mindre intelligent (som du skrev) för att man äter kött. Låt oss fantisera att växter kunde känna smärta och faktiskt ogilla att bli utnyttjade så som dem blir, vad skulle alla vegetarianer göra då? Självdö?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns som att det är veganer som är mest påfrestande med att tjata över vad man äter..
Självklart försöker jag förespråka vegetarisk kost eftersom att jag anser kött vara ett förtryck och att köttindustrin är hemsk som gör levande varelser till produkter. Däremot blir köttätare runt 12 år i huvudet så fort det ska diskuteras, med huvudargument som "det är gott" och viftar bara bort själva frågan. Köttätare är dryga, icke-köttätare är dryga.
Varför bryr de sig om varför man inte kan äta mat som vidrört kött? Den här frågan kan jag faktiskt svara på eftersom jag är min umgägeskrets inofficielle kock och därmed väldigt ofta hamnar i situationen att jag måste laga mat åt fyra-fem pers där två-tre är vegetarianer. Det är faktiskt ganska komplicerat att arbeta 100% separerat i ett vanligt lägenhetskök och faktiskt lyckas hålla reda på vilken skärbräda jag får lägga vilken kniv och så vidare på. Hade men haft två arbetsytor hade det ju inte varit ett problem, men jag har ännu inte börjat umgås med Djursholmsfolk så... Jag tror att svaret på frågan helt enkelt är "Därför att det är svårt att fatta hur t.ex. en stekpanna kan bli för evigt smutsig om den vidrört kött, med tanke på att de flesta inte har några som helst problem med att äta t.ex. en kaka som ramlat på golvet eller liknande." + att själva påståendet "Jag kan inte äta det där, du skar purjolöken på samma skärbräda som du skar köttet på, även om du diskade den noggrannt emellan" implicerar någon slags smutsighet i maten, provokationen blir lite samma som när en muslim ondgör sig över att man äter gris och hävdar att det är smutsigt. Även om det bara är en åsikt så gör den på nåt konstigt sätt ont att höra.
This is how we do in the XR2 myspace.com/birchstreetproject
men man äter ju inte kött pga politik, utan just för att man inte bryr sig om djur som lider och allt det där. eller man kanske bryr sig, men inte tillräckligt för att inte stödja köttindustrin. alltså är det ju helt rätt och riktigt att man äter kött för att det är gott. om man inte äter kött beror det ju ofta på att man har en politik som säger emot. jag viftar också bort frågan, för att för mig (köttätare) är det helt ointressant.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Om jag skulle få för mig att försöka övertala en vegeterian så skulle det enbart vara för att jag själv tycker kött är så satans gott, en grillad fläskfilé eller något, finns inget godare enligt mig.. Precis som man var liten när kära mor frågade "Men ska du inte smaka? Det är jättegott!" .. Samma sak jag gör isåfall, inget konstigt med det?
Men däremot ser köttätare alltid lika chockade ut över svaren de får när de frågar varför man inte äter kött. Om du inte vill höra svaret, fråga inte. Har inga problem med att folk äter kött, de har sina värderingar, jag har mina.
dewilicious: Låt oss fantisera att växter kunde känna smärta och faktiskt ogilla att bli utnyttjade så som dem blir, vad skulle alla vegetarianer göra då? Självdö? Nu kan jag inte tala för andra, men jag är inte vegetarian för att jag blir ledsen i ögat över att djuren dör...så jag skulle iallafall inte självdö. Det är en vanlig missuppfattning att alla vegetarianer är det pga djuren far illa. Det är enligt mig en jävligt naiv anledning till att inte äta kött. SiQ1: Jag måste säga att det är tvärtom för mig. Men du har väl stött på aggresiva grönsaksterrorister som inte förstår bättre än att pracka på sin tro på andra. natal: "Jag kan inte äta det där, du skar purjolöken på samma skärbräda som du skar köttet på, även om du diskade den noggrannt emellan" Helt seriöst, vad är det för stolpskott du hänger med?
Redline!
upplevde aldrig att vegetarianer frågade varför jag åt kött, kanske iofs för att jag inte kände några vegetarianer innan jag blev det själv... jag har nog inte frågat någon själv på mer än 5 år så jag vet inte varför jag ens rör mig i de här trådarna...
"Jag kan inte äta det där, du skar purjolöken på samma skärbräda som du skar köttet på, även om du diskade den noggrannt emellan" så är många av mina kompisar med, inget ovanligt tycker jag.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
jag kan erkänna att jag har lite såna fobier, drar mig t.ex från att käka sibyllas vegburgare då de brukar stekas på samma häll 2 sekunder efter en vanlig burgare utan diskning. På fyllan eller utan andra alternativ kan jag dock göra det...
Ja, i Sibylla-fallet kan jag förstå det alldeles utmärkt, det är ju trots allt så att många vegetarianer inte riktigt kan med själva smaken av kött, och det förstår jag & kan respektera. Men det är den där nästintill homeopat-rädslan att någon slags köttessens absorberas in i allt som vidrör kött och det kan vandra som ett virus och transmutera även den mest vegetariska linsbiff till en stor fet köttklump... jag vill inte säga att den stör mig men på något vis sårar den mig, if that makes sense.
This is how we do in the XR2 myspace.com/birchstreetproject
hmm varför bry sig om andra käkar kött eller om dom har lust o käka bark o rötter... de e juh endå inte du som käkar köttet lr?
min teori är att köttätare och vegetarianer är lika goda kålsupare, ska det vara så svårt att acceptera att alla inte tänker och äter precis som en själv? och angående köksfrågan, att steka i en panna/ på ett stekbord utan att göra rent emellan kan jag förstå, jag skulle heller inte vilja skära upp mina grönsaker på en skärbräd täckt i blod från en saftig och mör entrecote men är den diskad varför bryr man sig då?party-kurre och judarna har separata kokkärl för mjölk och köttprodukter
Jag är trött på dessa veganer. Vad är det för påhitt? Jag äter kött för att jag ser på vegg-människor att dem är klena och bleka. Dessutom är kött väldigt gott. Varför ens bli vegeterian, ge mig en anledning.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
jag klagar aldrig på vegetarianer, tvärtom. tycker det är beundransvärt att kunna söuta äta saker. mest för att jag själv har noll behärskning o hela tiden måste äta saker. sen är det snällt mot djuren att inte äta upp dom. har flera vänner som är vegetarianer/veganer. har aldrig försökt ändra på dom, o dom försöker inte tvinga mig till saker heller. handlar väl om huruvida man är funtad i skallen det där. orka vara jobbig mot alla?
Finns det någon som hatar katter för de plågar ihjäl mössen innan de äter dem? Straffar någon katten då? Får ni ångest för ni slog katten då? Är det lika hemskt att slå en människa? Om katten provocerade en?
Jag är vegan sedan många år tillbaks..och är både het å vältränad.. så kom inte å säg att veganer är klena :) Iof så gillar jag fan inte andra veganer..så som de flesta är, fula å bohemiska å som dessutom helst av allt vill ha vegansk mat som smakar å ser ut precis som kött..å som tex. inte uppskattar Mc Donalds goda veganska burgare för att den inte är köttlik. Och jag bryr mig inte en sekund vad andra folk käkar.
Jag drömde att jag åt riktigt mycket kött inatt... eeewwww Och sen måste jag faktiskt hålla med trådskaparen lite. Jag prackar aldrig på någon mitt icke-köttätande. Jag har väl sagt nån gång att jag tror det är nyttigare att käka grönsaker och fisk (som jag gör) än en köttdiét, men jag accepterar folk som inte äter kött, och ärligt så skiter jag väl i om folk gör det eller inte. Får däremot höra, mest av min farsa, hur jobbigt det är, och hur töntigt det är att inte vilja ha ens mat vidröra kött. När jag bodde hemma så lagade jag _all_ min mat själv, och han klagade mest när vi käkade nåt som heter raklett (man har som en liten grill på bordet och sen lägger man på olika saker och grillar det), då jag var noga med att ha en egen sida och han tjatade om hur töntigt det va. Varför inte bara acceptera att vissa inte vill ha kött över huvud taget? Jag kan hålla med om att det är töntigt om man faktiskt diskar kniven som vidrört kött noggrant och skär lök och sen vill nån ändå inte ha det pga det, det känns ju som att köttet är helt borta om man diskar kniven...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
StarNate_ F18 , synd att du bara var het och vältränad. Om du haft självförtroende också hade du varit min drömtjej! haha
Svaret på det eviga gnället är detta;Håll dig till din egna jävla tallrik.
Follow the dao, right about....NOW!
Gogaku: Hehe, jag drömmer om att äta kött då och då också :D
Redline!
Dr.Octagon Det jobbiga va att jag gillade det i drömmen, men jag vaknade och mådde lite illa :)
tEN: oh så synd :) vad bedömmer du mitt självförtroende på?
Nej men alla tjejer brukar inte kalla sig själva heta och vältränade.
Jag äter bara kött från Bjärven, och endast om jag fångat den själv. kan man inte nedgöra en Bjärv med bara händerna är man inte värd att äta kött...
Idag är jag farlig
tycker att ten ställde en bra fråga .. kollade inte fruktansvärt noga men jag bläddrade genom lite snabbt och såg inget svar Huruvida veganbrudar som har en mindre kattodling hemma ställer sig inför när deras katten leker med mössen i några timmar innan de sprättar upp buken på dem för att sedan mums mums äta upp dem
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
Xtra-s F19 Jagar du en mammut och dödar den så är det helt okej för mig om du även äter den. Men ser vår köttindustri ut så?
Steffmeister: Ska nån random vegetarian svara på hur någon i din fantasi (givetvis vegan, glömde det otroligt viktiga faktum) reagerar om dess tänkta katt "plågar" en tänkt råtta? Jag tror att fantasin slutar med att alla klär av sig nakna och kysser varandra på björnfällen framför en öppen spis.
Islamisterna är ju roligast. Vid tillfällen då islamister och kristet folk möts i köket krävs en citron att bita i om man inte vill skratta ihjäl sig över islamisternas efterblivhet. Dom kräver separata kökstillbehör för griskött och nötkött!!! Detta är enbart sinnessjukt!! Jag är själv vegitarian och har inget problem med att steka i samma, lagar själv kött till min hoe. Inte ätit kött på kanske 17 år, minns inte exakt. Orka va så jävla petiG!!!! Islamister är fundamentalisterna. muslimerheter personer som förljer Islam. Jag kan inte förstå hur du kan tycka att folk är petiga bara för att dom inte vill käka kött som har tillagats eller vidrört en viss typ av kött som enligt deras tro inte är ätbart. Är folk också petiga när dom tror på annat och inte vill trotsa det? hur svårt kan det vara? mulimer och judar äter inte gris. det gör kristna. Dom vill inte att deras mat ska röra vid fläskkött eller tillagas i samma redskap. muslimer äter inte ens kött om det inte är halal slaktad och judar äter inte kött som har vidrört mjölk tex. Svårare än så är det inte. Det är inte så konstigt helelr. Det är folks tro. precis som att andra tror på att nummer 13 ger dom otur. Jag har varit veggo (började som vegetarian, övergick till vegan, men nu tvingar jag i mig endast ost, yoghurt mjölk (bara om det ingår i maten, dricker inte det för att jag tål inte det egentligen) och smör för att jag måste, enligt min läkare, trots att jag inte tål allt egentligen) i 17 år. Alltså var min mamma tvungen att laga mat åt mig och min syster (som är mycket äldre än mig. jag "smittades" av henne) som var fri från kött och som inte rörde vid kött och inte fan är det svårt att hålla koll på vad det är som man har använt till kött och vad det är som är till veggos. själv är man gift med en före detta köttätare och har en mamma, en syster och en pappa som käkar kött. Ingen tvingar dom att äta veggomat. Vi alla respekterar varandras val, även om det kan vara påfrestande och jobbigt att höra "men smaka!".
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jag hajjar inte
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
Flera saker med köttätare jag inte riktigt fattar! Varför bryr de sig om varför man inte kan äta mat som vidrört kött? skulle någon kunna svara denna frågan?... om en godisbit fallit ner på marken blåser jag, alternativt bostar av den och sedan äter den... vad är skillnaden?
Get Random!
Varför bryr sig köttätare så jävla mycket om varför man inte äter kött? Av samma anledning som många vegetarianer/veganer gör det. Vi/ni tänker på ett annat sätt, båda tänker rätt. Om man frågar dem alltså. Varför bryr de sig om varför man inte kan äta mat som vidrört kött? För att det är jävligt töntigt, det är ju inte farligt på nåt vis. Nog äter jag min oxfilé även om den har vidrört en paprika. Jag hatar paprika. Varför ska de alltid försöka övertala vegeterianer om att de borde äta kött? Varför ska ni? Tvärtom då. (Du generaliserar, jag generaliserar.)
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Alltså, det där att vegetarianer skulle pracka på andra sin kost i större utsträckning än köttätare stämmer ju bara inte. De skulle liksom inte ha tid med nåt annat då. Däremot tycker vissa köttätare det är lite "exotiskt" med vegetarianer, och bara måste dra upp diskussionen när de får chansen. StarNate: Du var faktiskt snygg, ska vi göra heta vegetarianbarn?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Du var faktiskt snygg, ska vi göra heta vegetarianbarn? schysst raggningsreplik :p
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.