äter ni vegiterianer saker som ägg,mjölk o ost oxå?
Get Random!
Alla som har annat svar än;Håll dig till din egna jävla tallrik är mat facister. Länge leve jag och det jag tror på.
Follow the dao, right about....NOW!
äter ni vegiterianer saker som ägg,mjölk o ost oxå? alltså vegetarianer äter mjölkprodukter, men det gör inte veganer.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
ät inte djurens mat.. trivs du inte som top of the foodchain så slå du upp ditt tält på savannen å vänta på naturens sätt att säga "skyll dig själv när det smäller"
mama said knock you out
ja visst... och du ska väl simma ut och jaga runt kap horn?
jag hade aldrig det problemet innan jag slutade vara veg. du kanske gnuggar det i ansiktet på folk?
"Är det så att vegeterianer är lite mer intelligenta än köttätare?" Haha den e fin.. det e precis det många som proklamerar att man inte ska äta kött verkar tro.. o idiotförklara en för att man gör det.. Kan tillägga att jag har inget emot de som inte äter kött. Det e var och ens val. skiter mest i vilket =)
www.soundcloud.com/lirzproductions
DegenerereraD Jag tror att din kommentar var just en sådan som fick trådskaparen att skapa denna tråden. Grattis! 26år gammal på riktigt också?
Jag kan säga som köttätande vegan att jag inte fattar ett skvatt vad du snackar om.
MMM Fikon
anledningen till att jag och många andra inte vill äta saker som vidrört kött är för att det är jävligt äckligt. inte svårare än så.
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
Ta inte allt på så jävla stort allvar...Jag kan inte ens fatta att jag skriver i den här tråden...
MMM Fikon
Refused: no way..jag ska ha VEGANbarn..och dom ska helst vara lite mörkhyade så det går tyvärr inte... men jag gillar stockholmare ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är ju inte direkt så att veganer är helt oskyldiga heller. Dom svinen slog in skyltfönstrena på min farsas butik två gånger. Jävla as!
Anima Sola
varförvarförvarför går jag in och läser i en tråd där jag är garanterad 99% korkade inlägg..
Köttätare blir inte provocerade utan dom driver det är ni vegiterianer som tar det på allvar.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Katt_: du är inte ensam om att tycka så..
jag äter inte kött jag äter djur
-
är det så att köttätare är lite mer intelligenta än vegeterianer?
Det handlar väl om acceptans, kan man inte acceptera andra människors åsikter och tankar så blir det ofta dispyter. Det är väl från person till person. Jag käkar kött men jag förstår och håller med vegitarianer i många av deras resonemang kring varför man inte ska äta kött. Jag har många gånger övervägt att själv sluta äta kött, men i slut ändan så vet jag att dte inte kommer att funka. Inte för mig själv iaf, jag har inte tillräckligt med diciplin för att kunna tillgodo se allt man behöver äta för att kroppen ska må bra om jag inte får äta kött. Sen så tycker jag kött är förbannat gott, men det är ju inte bara köttet i sig som är gott. Det är ju marrinad och dylikt på som ofta gör smaken. Går säkert att fixa till det mesta vegetariskt med riktigt bra resultat. Men där kommer åter bristen av engageman och diciplin för att lyckas ta reda på hur man gör och vad som funkar.
Hmm..! ?
Athnagzo: Dom är weaklings som måste käka piller eller overeata vissa grönsaker för att få i sig alla mineraler de behöver, men om de inte fanns skulle det inte finnas något att balansera ut mitt intag av kött. Nu vet jag inte om det där var allvarligt skrivet, men det är en vanlig missuppfattning, så jag svarar serisöt iallafall. Vegetarianer som inte riktigt vet vad de håller på med måste nog äta piller och är allmänt veka. Jag har gjort läkarundersökningar som har visat att jag inte lider brist av nånting, och jag var inte vek när jag tränade....nu är jag väl inte nån hulken direkt, men det är mer för att jag är lat. En köttätare som inte tränar är rätt svag också.
Redline!
Mmmm, kött...
A historian is a prophet in reverse
jag äter det jag får i mig. Kan generellt inte svälja mat så whatever falls down är jag nöjd med. Hemma är det däremot vegetariskt som gäller och jag är mycket nöjd med det. Magen är i mycket bättre form och så där. Men den moraliska frågan om vad vi BÖR äta för att på något sätt göra världen till ett bättre ställe är mer komplicerad än att konstatera vad vi har ätit sedan vi drog knogarna i marken alternativt hänvisa till den inhumana djurhantering som hör till slaktprocessen. Med den nya miljönojan borde vi ju oja oss snarare över att om alla kräver mer grönsaker och andra icke-animaliska produkter så kommer det att leda till en ökad odling, vilket i sin tur torde leda till problem i den änden. Eller? Och om alla skriker efter kött snart igen, kanske i samband med att nya atkins-rön presenteras i Aftonbladet, ökar man produktionen av kött. Detta orsakar även det problem. Vart man än vänder sig har man ändan bak. Vad ska vi egentligen äta för att "rädda världen" om man inte vill bry sig om månadens fluga i media? Kanske är det bättre om alla tar hand om sig själva, äter så att de lever gott och orkar mycket, och använder den energin till att förbättra sitt närsamhälle eller ännu mer? Det känns viktigare än den otroligt självupptagna och idiotiska nojan över om purjolöken har tittat på entrecoten.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Slå ihop dej med Suntzu the veg i diskussionen :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
reina: Har inga siffror, och jag orkar inte leta upp några heller, menMed den nya miljönojan borde vi ju oja oss snarare över att om alla kräver mer grönsaker och andra icke-animaliska produkter så kommer det att leda till en ökad odling, vilket i sin tur torde leda till problem i den änden. Eller? Om vi säger att ingen äter kött, då behövs inte den mängd djur som finns idag, och de tar upp jävligt mycket mer plats än vad odlingar gör. Sen odlas det ju redan en jävla massa för bara djurens skull, vilket skulle bli onödigt om vi inte åt de, så där har vi genast mycket mer plats att odla mat för oss istället.
Redline!
Köttindustrin är ju en av de industrier som förorenar mest. Klart det gör skillnad om folk slutar äta kött.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag säger inte att det inte gör skillnad, jag säger bara att det inte är problemfritt. Jag vill se en ny vinkel på den här eviga och något långrandiga debatten om vegetarianismens berättigande. Räcker det t ex att bara sluta äta kött eller kräver moralen något mer - måste man vara emot köttindustrin? Är det okej att min farbror är hobby-jagare? Är det okej att jag inte avbröt min katt i förrgår när han torterade en mus i flera timmar? Vilka slags grönsaker ska jag äta och från vilket land? KRAV-odlat? Eller kan jag bara nöja mig med att min purjolök och din köttbit aldrig har mött varandra? Det är väl kanske främst det jag hänger upp mig på. Att sätta sig på höga hästar för en dum jävla princip och se ner på de mindre upplysta som kanske äter kött MEN arbetar extra på katthem eller arbetar ideellt för barn? Ska vi verkligen gå så långt som att mäta en människas intelligens, moral och värde efter maten på hennes tallrik? DET om något är värt att se ner på.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
älska kött.
SKU - SKU - SKULASON!
Varför måste det alltid bli en dagisdiskussion om vegetarism vs köttätande? Ur både etiska och praktiska synvinklar är det ett intressant ämne att diskutera huruvida man väljer att äta kött eller inte, men med stjärnargument och påhopp som dragits upp i både den här och tvillingtråden märker man att gymnasietiden sätter djupa spår i många. Det är intressant med folk som klagar på att vegetarianer och veganer försöker pracka på köttisar med sina värderingar. Kom igen. Har det någonsin hänt er alls? Det är inte så att det har hänt någons kompis kompis på den där högstadieskolan för tre år sedan?
<br>
JA det är faktiskt ganska lustigt...
för att vissa personer blir avundsjuka på att andra människor kan göra en relativt stor förändring i sitt liv.
Ooooh I feel a rant coming on... Alltså. Först och främst tycker jag det är askul att min purjolök från min första (andra?) post i tråden återkommer här framåt slutet. Yay! För det andra. Jag har faktiskt problem att se någon slags moral high ground i veganism/vegetarianism. Inte för att jag inte fattar hur man kan känna med djuren som slaktas - det kanske mest handlar om min uppväxt med en gammal charkuterist som morfar och en väldig respekt för köttets ursprung - men mer för att det är ett vekt argument. Det är som att säga "man" när man menar "jag". För miljön... visst, det kan jag acceptera, för maximalt utnyttjande av jordens resurser bygger på en nästintill helt vegetabilisk kost, med undantag för de djur som kan beta på icke-odlingsbar mark. Men globala-uppvärmingen-hysterin kan vi lämna åt sidan, KPLZTHX? Men för en själv, det är fan det bästa argumentet jag vet. Det är ofta billigare att äta övervägande vegetariskt. Torkade linser och liknande (liksom de på burk) håller betydligt längre än kött och är mycket mer okänsliga för hur de förvaras. Tillagningen är inte lika beroende av korrekta temperaturer och tider. Om det ökade fiberintaget och minskade intaget av animaliska proteiner och laktos gör en friskare så är det skitbra. Jag själv är lätt överkänslig mot baljväxter men hittar ganska lätt balansen mellan animaliska och vegetabiliska proteiner som håller min sönderstressade mage över ytan. Och så ska man kanske ändå inte underskatta känslan av att man står upp för sina fyrfota bröder och systrar, eller whatever floats your boat. Men kan vi bara enas om att den främsta, den enda, anledningen till att man äter vegetariskt är att det personligen känns bättre på ett eller annat sätt? Så är hela diskussionen om anledningar avslutad, okej? Åter till ämnet. (Oooh, det känns som jag kan vänta mig ett mail från Mabande om borttaget inlägg snart... ^^)
This is how we do in the XR2 myspace.com/birchstreetproject
Är det så att vegeterianer är lite mer intelligenta än köttätare? Här får du nog svar på den frågan.
Yeah!
argumentet att vi alltid ätit kött är så utvattnat. som att säga att det är okej med t ex kvinnoförtryck för att vi alltid har förtryckt kvinnor.
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
komplex Jaså, Expressen funkar som källa i vissa fall? När det passar sig, alltså.
Det där är ju typiskt veganskt att göra.
<br>
Crown Shakur dog sex veckor gammal av svält. Hans föräldrar är veganer och anser att de bara följde sin övertygelse att inte äta animaliska produkter. :O
Get Random!
Om man inte ska äta kor varför är de då gjorda utav hamburgare?
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
haha tycker bara att frågan
"Är det så att vegeterianer är lite mer intelligenta än köttätare?" svarar på din egna fråga. Man blir inte smartare beroende på vad man äter.
whoopzidoo
FuelDOg. Jag kan respektera vem som helst, bara de inte försöker pracka på mig sitt sätt att leva. ;)
Göteborg på låtsas.
natal "Men kan vi bara enas om att den främsta, den enda, anledningen till att man äter vegetariskt är att det personligen känns bättre på ett eller annat sätt?"Självklart. Det går i princip inte att göra ett oegoistiskt beslut överhuvudtaget . Även om du hjälper svältande barn, räddar regnskog, köper en bil till din artonåriga son eller liknande så är det ju ett beslut som får dig att må bättre?
Dina argument har blivit besvarade flertalet gånger tidigare i tråden, så jag orkar inte skriva ett milslångt inlägg.
Felici-JAH Om alla köttätare är på din nivå så är jag övertygad om att icke-köttätare är smartare :)
antwon P22 dissa inte min fellow köttätare, + är det inte så att man blir smartare av fisk? fisk=kött=köttätare=smart... =)
Get Random!
jag orkar inte läsa igenom tråden för jag vet att den är full av skit och spydiga kommentarer. men du kan ställa dig själv samma fråga igen, jag har bara gjort om dom lite åt dig Varför bryr sig ickeköttätare så jävla mycket om varför man äter kött? Varför bryr de sig om varför man kan äta mat som vidrört kött? Varför ska de alltid försöka övertala köttätare om att de inte borde äta kött? Ja visst dom bryr sig om att vi äter kött för vi dödar deras älskade djur.. men vi äter det för att vi vill det. ni äter era grönsaker för att ni vill det. slutsats? låt varandra vara. vafan. alla har olika åsikter och vi kommer alltid strida om och för dessa. komma och hacka ner på oss som äter kött och säger att vi ifrågasätter och försöker övertala er.. veganer/vegeterianer är minst lika måna om att få oss rovdjur att SLUTA äta kött. liksom. wtf ge fan i att prata om saker du bara sett en sida av
UtanAttTveka F19 Varför skriva sådant som redan skrivits..? Sen - vegetarianer/veganer borde ju ha sett båda sidorna, eller hur?
antwon P22 där satte du den!
whoopzidoo
Veganer och vegetarianer är dryga människor som tycker de är bättre än de som äter kött.
Skåne!
princessleija F21 ord!
Get Random!
Köttindustrin står för 18% av de globala klimatförändrande utsläppen. köttindustrin är alltså ett lika stort miljöhot som massbilismen, om inte större.
jag fattar inte hur man inte kan äta kött?! jag kan få sånna kött attacker så jag nästan går å bitter i tummen för att jag så gärna vill sätta tänderna i en saftig stek!
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
antwon P22 varför läste du inte hela inlägget? i början skrev jag att jag inte läst hela tråden. därför kanske jag skrev saker som redan skrivits? sen finns det veganer som inte alls sett båda sidorna. jag känner två som inte ätit kött hela sitt liv. plus en hel familj. så jo visst finns det såna.
Da_Mac P22 hahahahahahaha christ tror du jag var seriös med mitt uttalande? :D det e whoa för helvete.. kamma dig... hahahahaha
mama said knock you out