Mabande, den tanken har jag gett upp sen dagistiden.. celibat for the win. (ta inte vara på när jag skämtar, det händer ofta) eller om dem gjorde så jag är tvungen att sitta ner och pissa.. hemska tanke..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Huga! Fast det kan i och för sig vara bra för att undvika prostatacancer :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
varför....varför....varför?!! jag orkar knappt vara tjej längre, mina "systrar" beisar om och om igen hur jävla smarta och effektiva dem är....
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
jag ska stå upp o kissa nästa gång :D
Med en påse över huvet så kan allt funka...
chana_masala - Som att du skulle gnälla om en tös kom och ville ha din ett tag ;) :O skådar jag en "tös" där? what?! hehe
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Toastare
2007-08-24 21:30
jennie-is-back Han börjar acklimatiseras minsann å dar!
Jag skyller allt på Emma!
det är rätt bra grej att lura våldtäksmän
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
jjag vetinte vad jagska säga, har inga ord för det, fjantiga feminister.,...
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
men herregud, vilket problem
Kissbyxor alltså? ja då vet jag vad kvinnan får i julklapp
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
mattheew - Vad har feminister med saken att göra? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P30 Att ha workshops för kvinnors rätt att kissa upprätt med fittbyxor och allt vad det var känns enligt mig femenistiskt.
Ja, jag har dyslexi.
Buffeln Skaffa större referensramar.Emil_Brikah Varje gång jag tror att du slagit botten och inte kan bli mer pinsam slår du till igen.. Det är en merit, gör en tråd om det. ---- Ämnet kan tyckas löjligt, men om ni gör ett starkt försök att komma förbi "femenisterna är avunsjuka"dravlet kan vi se att Lisa Nyberg har en bra poäng ang. det offentliga rummet. Var finns kvinnornas motsvarighet till pissoaren? Eller tror ni på allvar att allt som diskuteras under MFKs föreläsningar, workshops osv är kissbyxor? Och ja, det är en löjlig och ganska fjantig topic med hellre det, hellre att det finns någon slags reaktion och tanke bakom ämnet och en analys av samhället än att inte göra någonting.
<br>
Gud.. pinsamt.
Follow the dao, right about....NOW!
"Seminariet avslutas sedan med en gemensam kissstund i det fria för dem som vill." Haha... Schysst. Första gången som jag har hört en mening som innehåller gemensam stund i det fria som faktiskt låter roligt."Var finns kvinnornas motsvarighet till pissoaren?" Var finns männens motsvarighet till tamponger?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Att kissa stående kan väl varenda flickscout! Däremot tycker jag att artikeln lyckades rätt bra med att flytta tyngdpunkten av kursen och därmed få den en aning löjeväckande. "Under fyra dagar arbetar och reflekterar vi i praktiken kring handlingsutrymme, mode, stadsplanering och performativitet liksom historiska och kulturella aspekter av att stå upp och kissa." (D.v.s. det rör sig om mer än att lära sig kissa stående och sedan springa runt och bryta mot ordningslagen)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eccan Var finns männens behov till tamponger? Både kvinnor och män pinkar, för kvinnor finns det offentliga toaletter, för män finns det offentliga toaletter och pissoarer. Vi behöver inte riva pissoarerna, men de visar på vems behov som är prioriterade.
<br>
Haha, ballaste tråd jag läst på länge! Nej men seriöst, jag hade ingen som helst aning om att detta var ett problem, att det fanns så många kvinnor som faktiskt vill ha rätten att kissa ståendes :S Lustigt att så många män börjat sitta ner (jag är en av de!) som kvinnor gör när de kissar, just för att man lättare kan få ut allt. Möllan-slödder är väl rätta defintionen på de här människorna.
At the gates of Eternity...
BC99 Det är bara folk utanför Möllan som tror att "Möllan-slödder" klingar negativt. Back to Kroksbäck...
<br>
_Rookie F22 och om man ger sig friheten att generallisera, vilket kön använder toaletten flitigare på krogen? vilket kön hade skapat större köbildningar? ta dig lite tid och tänk på saken...
Steket ... Did we cross a street? Vart vill du komma?
<br>
_Rookie F22 jag ifrågasatte din uppfattning om vilket kön du tror använder toalletten flitigast? ta mig dit, det är precis vart jag vill komma...
Rookie : Jag hoppas du inte kopplar ihop Kroksbäck med mig?
At the gates of Eternity...
_Rookie F22 Det är bara folk utanför Möllan som tror att "Möllan-slödder" klingar negativt. Back to Kroksbäck...- "Möllan-slödder" är ju människor som tar sig själva och sina åsikter på för stort allvar som t.ex. du den här tråden. Men även Lina/Lisa Norberg. Självklart är det en generalisering men du verkade inte förstå vad BC skrev.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Kanske inte en helt politiskt korrekt sak att säga men ibland känns det som att vissa "feminist"tjejers största önskan är att bli män. Man får ju hoppas att det är lite på skämt.
_Rookie * "Lisa Nyberg har en bra poäng ang. det offentliga rummet. " - Tyvärr försvinner den poängen ju ganska effektivt genom det sätt hon väljer att presentera den på. * "Var finns kvinnornas motsvarighet till pissoaren? " - Mycket bra fråga. Det finns ju "offentliga" toaletter lite här och var, men de är ju oftast betalvarianter och sen finns det ett fåtal pissoarer. Killarnas pissorarer ligger ju f.ö. ofta ganska "off", så där finns ytterligare en aspekt att styra upp i samband med dampissoarernas införande: säkerheten. Finns det f.ö. något förslag på design av en "dampissoar"? * "Eller tror ni på allvar att allt som diskuteras under MFKs föreläsningar, workshops osv är kissbyxor? " - Inte alla MFK:s arr, men det som presenteras som "Fittbyxa" och gör en poäng av att pinka på stan ger ett rätt löjeväckande intryck. * "Och ja, det är en löjlig och ganska fjantig topic med hellre det, hellre att det finns någon slags reaktion och tanke bakom ämnet och en analys av samhället än att inte göra någonting. " - Men om reaktionen blir "jösses vad löjligt" så underminerar aktionen sitt syfte. 10-4, over...
Vem äre som hindrat kvinnan o stå upp o pissa, de ä knappast olagligt, så vrf göra en så stor grej av de?
Strömbäck har faktiskt delvis en poäng. För den kvinna som vill (och har fått träning via MFK:s workshop) är det ju en möjlighet att använda en manspissoar :) 10-4, over...
Jag tycker man ska få stå upp ifall man vill, men det är ju sjukt bekvämare att sitta så jag klagar inte. Dessutom så rinner det väl längst låren när man står? Förstår inte hur dom får till den där strålen.
här får du lite kärlek
Är ju bara att trixa, dra och skruva tills du har en strut/hällpip. Jag har gjort det där tusen gånger, det funkar!
Intressepenisen hårdnar!
HAHA vafan.. Jag tror inte det funkar så spec bra om man inte har kjol. Dessutom är det ju inte direkt en grej man skulle träna på för att KUNNA stå upp och pinka. Funkar väl förfan lika bra att sitta ned. ? Än har ju ingen dött utav det.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Är det verkligen så djävla jobbigt att sitta ner och pissa? Det är ju över på några sekunder och med gtanke på hur många fruntimmer som mer eller midnr eogenerat utvöar detta första och livsviktiga behov rätt öppet så kan jag inte tänka mig att de/ni lider utav det.,
Intressepenisen hårdnar!
måste skaffa en tratt. och slå de där brudarna med. min nästa workshop "kissa på huk - gör det eller bli fyrkantig" snart i en föreningslokal nära dig
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
Moderator
2007-08-26 14:50
_Rookie Men det där med pissoarerna har jag fan tänkt på. Vem är det egentligen som har bestämt att killar är helt bekväma med att ställa sig och pissa bredvid varandra men inte tjejer? För hur pass mycket svårare kan det egentligen vara att göra en pissoar för tjejer? Bara göra en rad med hål längs en vägg och så får de som vill sätta sig där bredvid varandra och göra sitt. Eller för den delen sätta flera toalettstolar bredvid varandra och så var det klart. Det här med att stå och kissa förstår jag dock inte. Ni kan inte så gnäll inte. Jag kan inte bli gravid och föda barn (och jo jag tycker faktiskt att det är männens loss mer än kvinnornas) men jag går inte runt och gnäller över det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok - Nu var det nog inte de typiska
krogpissoarerna saken gällde, utan snarare
enmanskurerna som finns lite här och var i de svenska städerna.
I och för sig så ser jag nog inga problem för en kvinna som bemästrat ståkissandet att faktiskt använda sig av den k-märkta(!) enmanskuren som finns på bilden :)
10-4, over...
Vad är problemet med att några tjejer vill stå upp och kissa? Sen tycker jag iofs att det är bättre att killar slutar att stå upp och att vi jobbar för fler offentliga toaletter. Gärna gratis! //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Moderator
2007-08-26 21:37
Mabande Åh fan, visste inte ens att det fanns såna. Eller är det en sån som står i Björns Trädgård? Har aldrig vågat gå in och undersöka den för jag antog att den var helt nedbajsad. Men min fråga med krogurinoarer kvarstår fortfarande!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Fy fan bara radikalfeministfittor som kan komma och göra en grej av sånt här. Innerst inne vill dom ha uppmärksamhet, vilket dom också får. Men dom spelar på den här kvinnorärsåförtryckta kampanjen vilket är så jääävla 2003 och Gudrun Schyman. JAAA snälla kalla mig mansgris, vilket jag inte är, jag är bara pisstrött på folk i pressen i allmänhet och 2007 års journalistik i synnerhet. utrycker mig säkert klumpigt och kommer ångra det inom 5 min men känslorna svallar(vrede)
ASUL Strama dig inte, jag skojade mest med honom...BC99 Jo, men då gjorde jag fel..?Mabande - Tyvärr försvinner den poängen ju ganska effektivt genom det sätt hon väljer att presentera den på. Ja, kunde det gjorts bättre. Men det finns en tråd på Whoa.nu om det, säkert också på något annat comunity, aftonbladet har till och med gjort en artikel om föredraget. Det drog uppmärksamhet en liten bit på vägen. Finns det f.ö. något förslag på design av en "dampissoar"? Det skulle förvåna mig, jag har inte hört något om det..- Men om reaktionen blir "jösses vad löjligt så underminerar aktionen sitt syfte. Hellre två emot och en med. När det gäller majoriteten av skribenter i den här tråden är det bara att beklaga att folk inte tänker längre än vad de gjort. Jag vet att det samlades många starka kvinnor under MFKs dagar ang. Fittbyxan och hoppas och tror att de fick ut mycket av diskussionen. Det största problemet jag ser, både med "Fittbyxan" men också tyvärr MFK och många feministiska tillställningar i övrigt, är att de lockar människor som redan är övertygande och håller med, och därför blir effekten mindre än önskad. Kepish Det renligaste sättet att kissa som tjej, om man nu vill stå upp, är att ställa sig bredbent och dra fram urinöppningen och klittan så att du får till en stråle som riktas framåt, inte neråt. Otorligt populärt partytrick, kan jag lova!KaptenKrok Jag menar inte att vi måste bygga kvinnliga pissoarer, folk borde pinka hemma istället, men pissoaren är mer eller mindre ett bevis på att mannen har lättare att utföra sina behov utanför hemmet än kvinnor. Kvinnor kan förresten kissa i pissoarer men på många pubar/klubbar blir man utslängd om man går på motsatta könets toalett... =( Fast jag kan inte låta bli att fundera på om en pissoar för kvinnor hade luktat lika illa som dagens pissoarer...brainstorm Radikalfeministfittor har funnits i hundratals år, jobbigt va? 2007 och Gudrun Schyman är snyggare än någonsin.
<br>
(*Ja, det kunde gjorts bättre...)
<br>
woow vilken feministisk revoloution!
Yo,i got a slight problem
Moderator
2007-08-27 21:46
_Rookie Men om man inte kan kissa hemma då? Jag tycker vi borde ha betydligt fler ställen att uträtta våra behov på när vi är ute på stan, för killar som för tjejer. Finns det fler exempel på att mannen har det lättare att utföra sina behov utanför hemmet? Andra behov än avföring alltså. Fast att tjejer blir utslängda från pissoarer tycker jag är rätt och riktigt. På samma sätt som jag väntar mig att bli utslängd om jag går på tjejernas. Tror fan en kvinnourinoar hade luktat värre faktiskt. Dels mer stänk och dels lite härlig mensdoft och så.
KaptenKrok Anledningen till att tjejer går på killarnas toalett är att vissa brudar ska spegla sig, snacka skit och spegla sig lite till, därför hamnar du sällan på tjejernas toa och därför måste andra tjejer gå på killarnas.. Vilka behov pratar du om, om du inte menar kiss o bajs?
<br>
Moderator
2007-08-27 22:24
_Rookie Fast det känns fan inte som en legitim anledning ändå. Om jag inte känner för att gå på pissoaren och toan är upptagen så kilar jag inte in på tjejernas för att kolla om det finns en ledig toa där. Nej det lät mest på dig som att det handlade om fler saker än just de behoven. Men varför man bygger urinoarer utomhus istället för vanliga toaletter (tar ju liksom lika mycket tid) övergår fan mitt förstånd.
KaptenKrok Nej, legitim är den inte, den funkar aldrig.. Men måste man så måste man.. Urionoarer måste väl inte underhållas lika ofta som vanliga toaletter, det kanske är därför?
<br>
Moderator
2007-08-27 22:41
_Rookie Måste man så måste man men då måste man samtidigt visa lite jävla hänsyn. Och säger man till att de/ni borde gå ut möts man av "öööööööh vafan äru blyg eller bög eller vad?!" från både killar och tjejer. Och då vill man svara "nej men jag vill kunna stå och dra lite i snorren utan att en massa tjejer ska flockas runt en direkt". Men det vågar man aldrig så då får man snällt gå därifrån. Fan jobbigt nog att stå och pissa med massa jävla killar, blir ännu värre om det är tjejer med också. Så det är ren jävla lathet alltså? Vilken dålig jävla stil.
KaptenKrok Drar du i din snorre vid en pissoar?!
<br>
Moderator
2007-08-27 22:52
_Rookie Det var bara ett uttryck. Men ja det gör jag ju faktiskt när jag ska klämma ut de sista dropparna.
KaptenKrok Oj, det visste jag inte att killar gör.. Ännu en lärorik dag..
<br>