I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kvinnans rätt att kissa upprätt!

Övrigt - Blandat

2007-08-24 14:37

Kvinnans rätt att kissa upprätt!

Länk

Vad säger alla damer här på whoa om detta? är det viktigt för er att kunna stå upp när ni urinerar?
Tycker att det är väldigt underligt att man ger kriminella såpass mycket utrymme i media. Budskapet med artikeln verkar vara:

"Vi pissar ute trots att det är en lagöverträdelse och vi står upp för vår sak"

Ja, jag har dyslexi.

2007-08-24 14:40
Hahah... Hon som kom den där idén måste ha varit mycket uttråkad
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.

2007-08-24 15:01
Självklart ska kvinnan tillåtas att kissa upprätt. Patriarkatet har allt för länge tvingat kvinnor till onaturliga urineringsställningar.

Workshoppa bort patriarkatet!

2007-08-24 15:03
"– Vi kommer att duka upp en vätskedrivande buffé bestående av öl och te. Sedan går vi ut och kissar tillsammans, säger Lisa"

Låter ju underbart!

2007-08-24 15:06
Det är ju helt naturligt för en kvinna att sitta ner, så jag fattar inte varför folk ska hålla på o krångla
Two negative signs is an equal sign = Multiply double negative you get a positive all the time.

2007-08-24 15:09
Mixxed:

Det är helt naturligt att torka röven med handen också!
hör du inte hur ditt argument låter!?
Ja, jag har dyslexi.

2007-08-24 15:11
undrar om polisen kommer ringa ihop en taskforce för att bekämpa det här vidriga beteendet? att urinera på gator och torg är olagligt och vidrigt!

för all del, stå upp och kissa, men gör det i avsedda urinoarer eller toaletter. gör nått lyxigt av det och betala 5sek för varje kissnödig tjej på mcdonalds eller nått.

2007-08-24 15:13
Man vet aldrig, någon kanske borde göra en polisanmälan?
Ja, jag har dyslexi.

2007-08-24 15:14
Buffeln:

Okej det kanske är naturligt för dig
Toastare

2007-08-24 15:19
Vad jag blir glad av att se att mina kära medsystrar förstått vad vi som kvinnor anser vara viktigt! Jag ska genast börja tillverka ett par kissbyxor!
Jag skyller allt på Emma!

2007-08-24 15:21
men va? får inte tjejer stå upp och kissa om dom vill? för fan kvinna stå upp och kissa och skita ner dig jag tvivlar på att någon bryr sig.

jag blir så trött på allt detta gnäll.
brb, mailing my eyes
Toastare

2007-08-24 15:22
ja, det finns ju en anledning att vi sitter ner och kissar.. hade det varit bättre att stå så hade man ju gjort det...

2007-08-24 15:23
Det finns en anledning till att kvinnor har lägre löner också, det betyder inte att vi ska acceptera det!

2007-08-24 15:24
ja precis. nu ska vi behöva köra upp saker i muttan för att kunna stå och kissa, bara för att det inte ska vara orättvist och för att vi inte ska behöva visa hela baken, vaför tror dom vi sätter oss bakom en buske?
ska vi behöva byta ut hela vår garderob för att kunna använda våra stå-up-och-kissa-byxor istället?

ammagad!!
brb, mailing my eyes
Toastare

2007-08-24 15:28
socials, lönerna har inget med att göra hur vi är byggda anatomiskt..

2007-08-24 15:39
förstår inte alls varför folk vill stå upp och kissa, jag hade gärna gjort allt sittandes som det var möjligt. Det är helt enkelt mindre ansträngande att sitta än att stå.

Självklart är det surt att inte kvinnor har lika enkelt att förpesta städerna med urin som vi män, men jag hade hellre sett någon annan lösning på problemet än att tvinga folk att stå upp!

:)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-08-24 15:41
BountyBoo: Ja vi kan ju dra biologiska argument på lönerna med. Men det är en förlegad syn på kvinnan och samhället!

2007-08-24 15:43
– Vi kommer att duka upp en vätskedrivande buffé bestående av öl och te. Sedan går vi ut och kissar tillsammans, säger Lisa.

Haha, och jag som vaknade helt deprimerad. Tack! :D
Science Genius Girl

2007-08-24 15:52
Workshopen är inriktad på att underlätta för kvinnor att kissa offentligt.

- Det är inte tillåtet att kissa offentligt och exakt ingen tjänar på att fler gör det. Vad är deras problem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 15:55
Folk som vill känna sig förtryckta och inte hittade något mer vettigt att protestera mot. detta är ju lätt något som startade en ölhävarkväll....
Science Genius Girl
Toastare

2007-08-24 16:15
fast ändå.. tänk vad grymt. Man har varit ute och bärsat, så ska man ta vagnen hem.. på vägen så ställer man sig, särar på benen och lättar på trycket så det stänker härliga till (man måste ju ha ett ordentligt tryck för att det inte ska rinna längs med benet)

2007-08-24 16:23
att folk lägger ner tid på att utveckla fittbyxor och tillbehör som hjälper tjejer att stå och kissa skrämmer mig verkligen. det handlar inte om någon jävla rättighet, klart tjejer får stå upp och kissa om dom vill ha kiss på kläderna och överallt.

feminism going too far.

2007-08-24 16:27
PlayerJoe,
"Det är helt enkelt mindre ansträngande att sitta än att stå."
Att sitta på huk tycker jag verkar jobbigare än att stå. Syftar alltså på att kissa offentligt, eller så, inte på en toalett.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-08-24 16:33
Är väl vettigare att förhindra manlig urinering utomhus än att uppmuntra kvinnlig, kan jag tycka. Men om någon vill ha ståkisshjläpmedel till sina skogspromenader så är jag för det.

2007-08-24 16:37
Bara för det ska jag fan börja huka när jag pissar ute, haha fyfan vilken bild
^ Smart sagt.

2007-08-24 16:46
ofta det inte rinner på benet och sånt skit om man stär rätt up som tjej, menar jag som kille kan ofta ha det lite svårt att hålla koll på det och om man då ska stå och ha strålen mellan benen kommer blir fett krabbigt tror jag....kommer nog itne bli nånn hit...

2007-08-24 16:47
Om de nu ska stå så kan de väl göra det vid spisen istället.
Intressepenisen hårdnar!

2007-08-24 16:47
Förlåt, skojar såklart bara...
Intressepenisen hårdnar!

2007-08-24 16:54
BountyBoo F27

"på vägen så ställer man sig, särar på benen och lättar på trycket så det stänker härliga till"

sen har du ju två ben på varje sida som det kommer stänka ganska friskt på också....

2007-08-24 16:55
wasteapa01 P20

höll ändå med dig till en början där...

Inte om man har en jet-pack och lyfter bena lite.
Intressepenisen hårdnar!

Bra!
Intressepenisen hårdnar!
Toastare

2007-08-24 16:56
karl-AnToN, precis, men då är jag ju på väg hem och bryr mig inte ;)

alltså när man som tjej kissar ute är man 1. full 2. i en skog och när det gäller alternativ 1. brukar man ändå krångla in sig i nån buske och skita i om nån ser ens röv. Vid alternativ 2. så brukar det vara rätt folktomt.

2007-08-24 17:00
BountyBoo F27

fint sen när du kommer hem och slänger av dig paltorna på närmaste stol och vaknar dan efter och det doftar fräscht urin i hela lägenheten...

2007-08-24 17:00

Såg på TV för massa år sedan någon som hade uppfunnit en slags tratt som påminde lite om ett kaffefilter eller det papper man får burgaren i på Sibylla, alltså till formen litegrann dock mera åt struhållet med ett hål där fram, denna skulle då underlätta stående urinering för kvinnor som så önskade utöva detta. Ifall någon önskar kan jag illustrera denna makalös uppfinning med hjälp av den senaste programvaran? (Paint)

Intressepenisen hårdnar!

2007-08-24 17:02
Har man varit ute och druckit en hel kväll så är ju urinen genomskinlig och fin och mer eller mindre luktfri. Bakispiss däremot tenderar att klassas som kemiskt stridsmedel ibland...
Intressepenisen hårdnar!

2007-08-24 17:02
Med genomskinlig menar jag såklart ofärgad.
Intressepenisen hårdnar!

2007-08-24 17:15
alltså... kom igen?

Sure det hade ju varit smidigt om man ska kissa på en offentlig toalett att ställa sig upp och göra det, men... Ja. Vad ska jag säga?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-08-24 17:18
Borde finnas nån anordning ifall man vill ligga ner och urinera också. Finns förstås sätt, men en mer avancerad anordning. Med saker som blinkar och nåt som går på diesel och låter väldigt högt. Helst en radar också.
Intressepenisen hårdnar!

2007-08-24 17:24

ja snart borde man få kissa stående på händer också. hehe

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-08-24 17:34
Kan inte de här kvinnorna med penisavund bara ta och genomföra ett könsbyte och få det överstökat på en gång?

Snart kommer workshoppen om att vägra bli penetrerad och kräva kvinnans rätt att sätta på mannen i röven.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-08-24 17:59
^^ edit: med en stor grotesk penis i gummi.
Science Genius Girl
Toastare

2007-08-24 18:07
att sätta på en man i röven med en strap-on ÄR en kvinnas rätt..

2007-08-24 18:35

Det är helt naturligt att torka röven med handen också!
hör du inte hur ditt argument låter!?

Jag ska starta en workshop på malmös manliga universitet där vi lär oss att torka röven med handen, vi kommer att duka upp en laxerande buffé bestående av kaffe och lakrits för att sedan gå ut i det fria...
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-08-24 18:45
gorrit: true, men du förstår min poäng.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-08-24 19:30
att sätta på en man i röven med en strap-on ÄR en kvinnas rätt..

instämmer till fullo. för att visa min solidaritet med alla kvinnor skall även jag skaffa ett par sk kissbyxor.
It's only gay if balls are touching

2007-08-24 19:31
Samt/eller börja kissa på huk.

2007-08-24 19:32
Skämt åsido, alla som bashar den här idén är ju bara avundsjuka för att det inte är deras feja på www.alltommalmo.se. Helt klart.

2007-08-24 19:52
Har det inte gått lite inflation i att använda prefixet "fitt-" i "radikala", "queer-", "genus-", projekt?
Framför allt: vad är poängen med det?

I övrigt: Eksem sa det.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-08-24 20:05
whats the deal?!
varför tjata om en sådan sak? snart börjar tjat om att kvinnor ska ha en kuk också.. allt ska vara lika,. fruktansvärt töntigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 20:07
chana_masala - Som att du skulle gnälla om en tös kom och ville ha din ett tag ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda