I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Misshandlad 16-åring avliden

Övrigt - Blandat

2007-10-07 20:43

Misshandlad 16-åring avliden

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=932261&lid=puff_932244&lpos=rubrik

R.I.P

När ska ungdomar börja fatta att man inte kan sparka på huvuden?

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-10-07 20:48
läste det där förut idag. jag är ju inte förvånad att saker sker när östermalms gängen härjar på kvällarna. nej men världen är skruvad det är så det är.
mhm

2007-10-07 20:48
ja man undrar ju eftersom det sker så otroligt mycket misshandel som leder till döden bland 16åringar i världen :D

2007-10-07 20:49
När ska ungdomar fatta att man inte ska sparka eller slå nån överhuvudtaget?

Sorgligt hur folk är..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-07 20:53
ja tkr inte de e särkilt idiotiskt o slå ngn om han puttar på en lr ngt men när ett gäng gått på EN kille o sparkat på honom när han legat ner o allt de  e över gränsen dom borde bara skjutas!

aa de e iaf min åsikt

peacE!
Sleep is the cousin of death

2007-10-07 21:08
Blev så förbannad när jag läste artikeln i aftonbladet idag..och började må riktigt dåligt. Hoppas alla inblandade får vad dom förtjänar + lite till. Sparka och slå ihjäl en 16-åring (med baseballträ dessutom)...helt jävla sinnessjukt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-10-07 21:17
Fy fan vilken ångest ja fick av den nyheten, så jävla sinnesjukt. 16 bast, och dö pga nå idiotiskt grupptrycks våld.

dom kommer ändå bara få nå år på SiS o sen ute igen pga ålder
Dom dagarna är förbi...

2007-10-07 21:23
Fucking idioter seriöst,hoppas dom får ett långt straff. Den avlidne skulle fylla 17 imorrn:/
Meep meep

2007-10-07 21:28
Hoppas på ett jävligt hårt straff för idioterna.
Skiter i hur unga de än må vara. Rätt ska vara rätt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-07 21:36
Förstår inte hur en människa kan vara så oempatisk och ha så mycket hat inom sig att man kan ta livet av en annan människa på det sättet. Nu var väll antagligen inte deras intentioner att mörda pojkstackarn men det har ingen betydelse.

Att ingen i det gänget sa ifrån och sa stopp är för mig ett mysterium.
Anima Sola

2007-10-07 21:39
emmapetterpinne säger:
R.I.P  för den 16-åriga pojken som skulle ha fyllt 17 år imorgon. Han blev misshandlad av ett ungdomsgäng samtliga födda år 1991 till döds. I fredags blev han överfallen, 2 dagar senare av lidande avled han (söndag den 7 oktober 2007). Sätt en arggubbe framför ditt namn för att hedra den mördade pojken, Skicka vidare till alla på din kontaktlista

det sprider sig på msn också

2007-10-07 21:43
Var tydligen en av stockholms främsta elitkrögares  son typ... så jag antar att dem som gjorde det kommer få en hel del knas om dem kommer ut eller hur man skall säga.

Förjävligt.

Vila i frid.

2007-10-07 21:54
det vet jag inte.. jag tror iallafall det ;P

Killen hette iallafall Riccardo Campogiani (tydligen..)

Bild på honom

2007-10-07 22:29
våld är så jävla onödigt! fan vad förbannad jag blir!
puss

2007-10-07 23:21
usch va hemskt=/

2007-10-07 23:38
Fy fan.

2007-10-08 00:36
Min kompis var där och jag skulle vart på festen om jag inte haft basketmatch dagen efter. Så overkligt. Aldrig träffat killen men känner flera som var nära vänner med honom det är så overkligt alltihop. Sen har några idioter lagt ut en blogg med bilder och person nummer på de misstänkta. En oskyldig kompis till mig blev uthängd bara för att ha vart där. Allt jag känner är sorg. Man borde inte sänka sig till deras nivå.. Kärlek!
Crocodile Dundee for president!

2007-10-08 04:11
helt sjukt.
vet vilka 2 av dem där mupparna som är misstänka är.
två fjoller som gav sig på en kille bara för att göra det.

Synd att sånt händer, men lika bra att vi vänjer oss..
Det blir aldrig bättre i denna tid, bara sämre.

2007-10-08 04:50
druckit alkohol, sagt till en polare o att de tufft att slå ner nån, en annan sparkar skallen, den tredje tycker han e tuffast så sparkar han också, den fjärde va på toa o den femte såg att sina polarna va riktigt tuffa o sparkade skallen också.

2007-10-08 10:59
Ah, fyfan. Fick höra det idag av några polare i skolan, som tydligen kände mördaren. Fyfan asså.
...och det är det som är så fint med whoa!
Manager

2007-10-08 11:11
jag visste inte att det fanns så många italienare i innerstan.

rip
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-08 11:32
skulle ja o mina polare se dem där snorungarna som döda killen hade dem inte gått därifrån helskinnade.. dem ska sitta inne o lida i en tajt svettig cell! fega kräk..
I must have been an MC in my past life,
presently I'm unquestionably poetic, I'm mad nice..
(Cormega - Beautiful Mind)

2007-10-08 11:32
En hel drös polare känner till dessa killar har jag för mig..måste få reda på vilken idiot som gjorde detta...

RIP

och som någon sa ovan: det blir aldrig bättre i dessa tider, bara sämre.
Tyvärr.
•pave paradise•

2007-10-08 11:56

R.I.P.
Hoppas dom där jävla idioterna får hårda straff.

Undrar om kronprinsessan hade brytt sig lika mycket om någon 16 årig invandrare som dödats i rinkeby.

shimmy shimmy yo

2007-10-08 12:09
Oredan P25

klart hon inte hade gjort din javla stjarna. hon kanner ju familjen?

2007-10-08 12:10
Det kmr bli grov misshandel, o vållade till annans död. max 5 år, om det e flera så kan dom inte bevisa vem som gjorde det avgörande slaget/sparken...

2007-10-08 12:18
skojten> Jaha det visste jag inte okej då!
shimmy shimmy yo

2007-10-08 12:20
dom kommer ju knappast få hårda straff dom är dels för unga sen har det inte stått något om deras tidigare kriminella bana så det lär ju bli lite ungdomsfängelse/anstalter sen ute efter något/några år max. Dom kommer komma lätt undan...

2007-10-08 12:39
Det är förjävligt om det blir lindrigare straff för att de är yngre! Spelar fan ingen roll om du är 16 eller 26, lika jävla hemskt och äckligt att ta någon annans liv på det där sättet.

Jag kan inte förstå. Hur i helvete kan man ha så mycket hat i sig att man sparkar ihjäl en annan människa?! Jävla alkohol, garanterat!

Hoppas ungjävlarna får vad dom förtjänar!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-10-08 13:04
är inte första gången den här kretsen hoppar på flera mot en MED vapen också.. jävla fegisar

2007-10-08 13:26

sjuk värld vi lever i.

vila i frid.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-08 14:12
--= Vila I Frid =--

2007-10-08 14:28
Hatar sånt där. Min polare blev mördad förra året, 16 år. Mördaren, som var tjej, fick 2 års ungdomsvård. Hon fick förkortat för att hon var tjej och ångrade sig så mycket. Det var offtopic, men jag ville mena att ungdomar får så mycket kortare straff än vad de förtjänar. För bankrån kan man få 10 år, mord kanske 4. Pengar är mer värda än människor.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-10-08 15:27
var finns foraldrarna?
Toastare

2007-10-09 18:45
**TRÅDEN ÄR RENSAD**

Detta gäller:

1. INGEN diskussion om pappans eventuella anknytning till den under världen då detta bara är spekulationer utan underlag.

2. INGEN diskussion om vilka de misstänkta killarna är eller länkar till andra diskussioner där deras identiteter diskuteras.

Jag skyller allt på Emma!

2007-10-09 18:49
Hoppas detta inte bryter mot BountyBoos regler men:

Precis fått klart för mig vilka det handlar om. Och vågar nu tro på detta: alla killar som utförde misshandeln, och även den som misshandlades och den som dödades, var tydligen jävligt rappa i käften och glorifierade fotbollsvåld. Jag tänker inte gå på detta mer än så, jag litar på mina källor och har träffat på dessa killar själv och kan enkelt hålla med om det som sagts.

Det är ändå en tragedi, och de som gjorde detta kommer väldigt sent att få glömma detta, det ska ni veta.

Vila i frid.
•pave paradise•
Toastare

2007-10-09 18:59
lhabia, det är vad som står i kvällspressen idag så det är okej.

Men inga mer ingående detaljer när det gäller dem.

2007-10-09 19:04
Är det någon som vet exakt hur det gick till? Varför började de misshandla honom?

2007-10-09 21:27
det involverar en tjej och avundsjuka resten kan du väll sätta ihop

2007-10-09 21:53
Eldon X1 mer specifikt plz

2007-10-09 22:57
Detta är vad jag har hört:

Men tydligen var flickvännen till nån i detta bratgäng bjuden till festen men inte pojkvännen varpå denne o sina polare antog att dom kunde gå också. Dom var dock inte alls bjudna och ännu mindre välkomna vilket dom fick klart för sig väl på plats. Riccardo fällde en kommentar i stil med att 'kul att din flickvän hänger hellre med oss än dig/er' varpå han blev jagad och nerslagen.
Vad basebollträet kom ifrån vetefan, polisen hittade den blodig i sjön senare.

Denne antivålds-Anton som figurerar i media kände knappt offret tydligen vilket många stör sig på.

2007-10-09 23:07
så förbannat jävla onödigt bara alltihop

2007-10-09 23:34
Enligt Silbersky så ska den döde ha slagit han (vars flickvän var på festen) i huvudet två gånger med en glasflaska, och han hävdar att dom har dokumenterat skadorna.  
 DIF!
Toastare

2007-10-09 23:37
Alltså det står typ i alla kvällstidningar rätt exakt vad som hände (entligt polis och advokaters utsago) Så om ni undrar något kan ni ju läsa där först?

2007-10-09 23:41
Shit fan, jag kände 3 av dom 5 killarna.. fan trodde aldrig det där om dom och tro mig dom jag känner mår skitdåligt har slutat prata, gråter hela tiden osv. 
 (säger absolut inte att det dom gjorde är OK bara för att dom ångrar sig, men tro inte att dom e stolta eller så, dom ångrar verkligen allt)
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-10-09 23:42
ajuste, nej dom är inte huliganer eller medlemmar i någon firma heller. (hoppas de inte bryter mot dina regler bountyboo?)
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-10-09 23:54
BountyBoo F27

Hitills så har ju nästan allt det man kunnat läsa på internet i förhand stämmt bara att det står i tidningen ett dygn senare. 
 DIF!
Toastare

2007-10-10 00:01
bob, ja men vi ska inte publicera något här förrän tidningarna gjort det. Pressetik.

JEJE, jag tror de flesta vet att det går mycket rykten och spekulationer och tar allt som skrivs med en nypa salt. Speciellt när det gäller tillhörighet till firmor etc. Det är ju vad kvällstidningarna skrivit ut efter intervjuer med klasskamrat etc. inget som är direkt källgranskat kan jag tänka mig och uppgifter som är svåra att källgranska.

2007-10-10 01:09
Sensationsgubben Silbersky kan ju ta sig i brasan.
Toastare

2007-10-10 01:21
Ja, finns det någon statistik över hur många mål Silbersky egentligen har vunnit?

2007-10-10 09:14
patetiskt om dom inte ska åtalas för mord, släng in hela bunten i finkan för fan...

blir bara trött när jag hör silbertsky, han måste älska uppmärksamheten kring sinna mål
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)