dom kommer åka tjockt för mord, silbersky kan inte ta dom ur detta.
SKU - SKU - SKULASON!
Haha...aningen off-topic..men är det någon som kommer ihåg vad Magnus Betnér sa om Silbersky i en av sina sketcher?
•pave paradise•
Vad kostar silbersky anyway? Eller tilldelas man bara honom?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
han är nog inte gratis.
SKU - SKU - SKULASON!
han gör det bara för publiciteten, skiter väl i cashen
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Är det inte så? Jag menar, hagamannen kan väl inte varit så tät att han har råd med egen advokat. Men då undrar man också varför en av dessa brats fick gubben silbersky istället för någon top flight lawyer
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
dom har ju tagit livet på han på ett eller annat sätt! Dom borde inte komma undan med det! Liknande händelse inträffade 20 meter från där ja bor då min systers kompis blev ihjälslagen av ungefär 4st personer med träplankor.. slog han i huvudet så det sprutade blod ur munnen. Låg helt hjälplös då min syster och hennes två andra kompisar kom fram till honom och ringde på ambulans! Personerna som gjorde det var 16-18år. Tkr det är hemskt.. för personen som slog det dödande slaget fick lite över 1år i fängelset bara för dråp, dom andra fick ungdomsvård. Helt sjukt asså! Och nyligen så var jag, min äldre bror och pappa inblandade i ett bråk med en massa skumma typer med pistoler :/ men då ringde vi polisen som tur va! Snart kan man inte vistas ute längre.. utan kniv eller pistol asså! Kommer snart höra till vardagen.. om det inte redan gör det?
http://www.myspace.com/micman123
Och i den artikeln kom det obligatoriska fördomandet av filmer etc..undrade varför det tog så lång tid.
•pave paradise•
ja det är en klassiker att skylla på film eller musik
SKU - SKU - SKULASON!
Toastare
2007-10-10 12:03
Man har ju rätt till en försvarare och i ett sånt här fall så ser man nog till att man inte bara blir tilldelad någon, plus att topadvokaterna som sagt får publicitet.
Jag skyller allt på Emma!
Inför dödsstraff så blir av med dem. Läs även den
här artikeln. Öga för öga?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Så länge det är vuxna människor som slår på varandra bryr jag mig föga, men vad fan tror man händer om man drar in snorungar (som både DFG, FB och KGB har i sina filialer) i ett sådant umgänge. Filmen säger jag inget om, då man bör kunna skillja på fiction och verklighet.
DIF!
Så jävla synd att vi bor i Sverige. De kommer väl få något år semester på ungdomsanstalt och om de har otur får de säkert skadestånd. Om 2 år är de ute och härjar igen, med mer hat och mer sug efter bråk än de hade innan.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
http://www.myspace.com/micman123
Den här är bra också: Det må låta som en underlig förklaring, men för ungdomarna i den övre medelklassen i Stockholm är det inget konstigt. Lol? Hur många är sk övre medelklass i sthlm, några hundra tusen? Jävlar vad mycket bråk det måste vara.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Moderator
2007-10-10 12:48
Hur faan kan man sjunka så lågt att man misshandlar nån till döds?? asså fyfaan usch man är ju inte förvånad... men en 16: åring?? aaaaaaa
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
potatissuger P20 Ja den där historien är bland det värsta jag läst i Sverige, fy fan alltså.
DIF!
All min beklagan och respekt, vila i frid. Men det känns så jävla sorgligt att just bara för att hans far är en av sthlms främsta krögare och att han tillhör överklassen så gör det så mycket värre än när nån annan blir mördad.. På tv hela tiden, kronprinsessan kom på hans minnesstund osv.. Det får mig att känna sorg och kanske avundsjuka, jag vet inte. Min bästa vän blev mördad för cirka 2 och en halv vecka sen och inte fick han sånt medlidande och uppmärksamhet? varför? för att han inte tillhörde överklassen eller för att han hade lite grejer i belastningsregistret? RIP
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>
För kvällstidningarna är ju klippor på pressetik, haha. Varför ha ett forum om man inte får diskutera? Håller givetvis med om att man inte behöver hänga ut namn osv, men vissa inlägg som har fått skit har fått det utan anledning.
Ingen av dom är med i BBS .. Och tro mig, dom kommer inte komma ut och härja igen, kommer dom ut nu så kommer dom förmodligen att flytta till någon annan stad eller ligga jääävligt lågt för de flesta av dessa grabbars vänner har nu försvunnit och hatar dom.
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Ja, och det är tamejfan rätt åt dom.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Mm, men det där var lite av ett svar till dig då du skrev "Om 2 år är de ute och härjar igen, med mer hat och mer sug efter bråk än de hade innan. "
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Toastare
2007-10-10 17:43
För kvällstidningarna är ju klippor på pressetik, haha. Varför ha ett forum om man inte får diskutera? Håller givetvis med om att man inte behöver hänga ut namn osv, men vissa inlägg som har fått skit har fått det utan anledning. Valero, finns inga inlägg som tagit skit utan anledning. Finns inte något inlägg som fått skit alls. Det handlar om enkla saker som att följa våra regler här på whoa. Detta är ingen diskussion.
Anledningen till publiciteten är ju att offrets familj var krögare och kompis med kronprinsessan och allt sånt... lika tragiskt ändå Men såna här saker är väl inte så ovanliga? sker ju bråk på många fester, och ibland blir det ju gängbråk och massa sånt... ok gängbråk är väl inte så ofta, men det händer. Saker som händer hela tiden är inte nyheter.
Hoppas snorungarna får vad dom förtjänar!
puss
C-ro: Så du tar på dig ansvaret att be tidningarna att sluta skriva om dödsoffer i Irak?
•pave paradise•
lhabia X0 nej nej nej lilla gosse... menade att tidningarna inte skriver om saker som händer hela tiden.
När såg du en förstasidesnyhet om svältande barn i Afrika som måste gå X antal mil för att hämta smutsigt vatten?
vafan blir less på sånt här, folk skriver rip o skit utan att känna personen i fråga känns respektlöst... isf kan ni väll dedikera era liv till att skrev RIP dyngt runt för folk dör hela tiden. Och om det är i Sverige, sånt här händer världen över hela tiden...
Tråd dödadar!
C-ro: Lilla gosse? Ojojoj vad du leker på tunn is, grabben.. Så oskyldiga skjuts inte till döds varje dag i Irak? Jag tog det exemplet då det är klart som FAN att situationen i Afrika inte tas upp och aldrig kommer att tas upp varenda dag. Att ens fråga varför är ren idioti, lilla gosse.
•pave paradise•
ok kanske lite ogrundat av mig... :/ Men det jag menar är att såna saker som händer hela tiden inte tas upp ofta. Det är ju inte första gången nåt sånt här händer, menar jag. Och inte varje skrivs det om det... vad jag vet
Toastare
2007-10-10 19:06
C-ro , du måste förstå att tidningarna och då talar vi om kvällspressen inte skriver om det för nyhetens del, utan för att sälja lösnummer. Hade de skrivit om det som pågår i 3e världen, om alla krig och konflikter, svält etc. så hade de inte sålt lika bra. De skriver inte om sånt här för att de tycker synd om killen eller för att övre medelklass är värda mer. Utan för att det säljer.. Om du läser dagstidningar som DN, GP, Sydsvenskan etc. så ser du att nyhetsrapporteringen från runt om i världen är rätt stor.
BountyBoo F27 det var ju de jag menade... de där om lösnummer
men det händer väl en del såna här bråk? man menar inte att döda,
utan det hanldar väl mest om att sätta killen på plats? fast sparkar man på huvudet så borde man ju fatta... det börjar ju ibland med någon har muckat med någon innan och sedan ska dom ge igen på någon. Fast i den här situationen verkar det inte vara så... Fattar inte varför en del killar går på att slå tjejer, dålig stil.
Menar inte att sympatisera med våldet, men det är väl så det går till ibland?
Toastare
2007-10-10 19:28
C-ro, anledningen att detta har fått så pass stor uppmärksamhet är ju för att det just säljer lösnummer med tanke på hans bakgrund och för att killen dog. Du säger emot dig själv. Jag lovar dig att varje gång någon blir mördad, misshandlad till döds etc. så står det i tidningen. Det går dig inte obemärkt förbi.. killar som slår tjejer känns inte som det har med den här diskussionen att göra.
BountyBoo F27 Sluta säg övere medelklass är det någon förmildning du håller på med eller vad?
DIF!
bob: Varför ska man inte säga så?
•pave paradise•
Det kan man väl säga när det är lägligt. Well, enligt mig om man ska se ur ekonomisk synpunkt så pratar man om andra termer men om man ska beskriva den sociala helheten så är det okej. Är man inte överklass när man äger flera restauranger och ens familj är ski pals med kronprinsessan, i sådant fall när är man det?
DIF!
Toastare
2007-10-10 22:13
bob, jag orkar inte dra upp var gränsen går för överklass, övre medelklass, medelklass och underklass etc.
bob: Jag vet inte, men jag tror inte på allt tidningarna skriver. Det kanske du också borde göra. Om han är nu så tät borde han väl fnysa rätt rejält åt fester på Kungsholmen, då jag bara kan anta att han var Östermalmskid. Man kommer långt med fördomar.
•pave paradise•
Silbersky är inte dyr han tjänar de stora pengarna på att sitta i tv-soffor och ge intervjuer.
vilket jävla skitsnack
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Sånt här e fucked up vila i frid. Pluggar själv till journalist och de brukar säga till oss att det måste gå ungefär 100 irakier och ännu fler afrikaner på en svensk för att det ska få samma nyhetsvärde. det e fucked up men tyvär så skiter vi svenskar i vad som händer utanför Sverige eller ja norden iallafall. Sen är det ju en jävligt smaskig nyhet att fem ungdomar under 18 år bankar ihjäl en 16 åring på en födelsedags fest........ Helt klart inte det värsta som hände i världen just då men absolut den nyhet som säljer mest lösnummer.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
PrimusC: Fick lära mig exakt samma saker...man känner sig rätt kall och t o m äcklig ibland, men man får ju se till att man bestämmer sig för att inte bli en horjournalist antar jag..det är mitt mål iaf, jag tänker då aldrig falla i fällan och hamna på AfB eller Exp.
•pave paradise•
Då är vi två bruchan. vi får väl starta en egen tidning så det blir ordning och reda ;). ..
Jag har ingen störtkoll på hur långt straff de skyldiga kan få på grund av sin unga ålder. nån som vet vad det kan röra sig om?
2-3 år på ungdomsanstalt typ eller vad?
snubben som blev friad lär ju ha det hett om öronen nu.
SKU - SKU - SKULASON!
maran P3 : Ja det finns många idioter då han just är FRIAD.
MEn sen så är det mycket patetiskt skitsnack överallt på nätet ofta 15-16-åriga bratts skulle mörda/misshandla någon och åka in för övergrepp i rättssak samt mord/misshandel.
DIF!
PrimusC: De kan få max 4 år på ungdomsanstalt.
känns ju som 10 år för lite.. men det kanske bara är min åsikt..