I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kul saker ni gjort i sömnen tråden

Övrigt - Blandat

2009-03-16 09:32

Kul saker ni gjort i sömnen tråden

kul/konstiga/sjuka saker ni/kompisen gjort när ni sov/gått i sömnen.

Kan bli en kul tråd.

Okej jag börjar.

När vi var lite yngre, kanske runt 10, så hade jag en kompis som bor granne med mig, och det började med att hennes farsa skulle va borta under natten, mamman var hemma, vid kanske 11 tiden på kvällen när jag sov hos mig och hon hos sig så helt plötsligt låser någon upp ytterdörren och in kommer denna tjej med 1 gossedjur och hon går i sömnen och går in o ställer sig hos oss. Detta hände varje gång hennes pappa inte var hemma och till slut satte dom upp ett lås högt uppe på deras dörr!
dom hade alltså nycklar in till vårat hus.
---------------
Det senaste jag själv gjorde var när jag precis köpt en ny dator och var sådär rädd om den som man är i början. så jag gick och la mig kollade på en film o la in en snus och somnade, började drömma om nått jag inte riktigt kommer ihåg, men sätter mig upp tar ut snusen o kastar den rakt på skärmen och egentligen tänkte jag "neeej" men jag var i såndär vaken sömn o gjorde inget. Jag vet att ja drömde att ja skulle kasta iväg något, typ fiskade eller något. så vaknar jag på morgonen med en fast torkas snus på min nya dator skärm :( ....

fortsätt nu med era sjuka saker.

www.RekFoto.se

2009-03-16 10:25
Vet inte. Råkat rulla över katten som brukar sova i min säng måste ha hänt, för jag vaknar ibland med rivmärken på magen, haha.
A historian is a prophet in reverse

2009-03-16 10:48
Firade nyår hos en kompis för några år sedan och hade då bakat en dunder kladdkaka med kolasås å grejer i mitten till hans föräldrar för att vara vänlig:) efter en kväll med mkt öl å stek deckade vi alla! klockan 6 på morgon så går han vi var hos pappa upp och fann en annan kompis till mig stå å glufsa i sig kladdkakan i sömnen! rätt kul :)

har för övrigt varit hans favorit kaka sen dess!
Slap a bitch, allways

2009-03-16 10:58
Roligt vet jag väl inte om det är, men jag har gått i sömnen och öppnat frys respektive kylskåp, satt igång alla vattenkranar som finns i närheten samt lagt mig på dörrmattan och slumrat om. Detta i ett och samma tillfälle.

Kan tilläggas att vattenskadan i badrumet gick på 128 papp, frysvaror för en 1000 lapp och gruskorns skavsår över ryggen blev kontentan!

Roligt för vissa, men inte för mig!
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-03-16 11:56
Jag har lagt mig på en matta i köket med en skål vatten brevid mig och en duk. Min lillebror hittade mig där och jag fattar fortfarande inte vad jag gjorde där.

Min storebror hade en gammal skolbänk när han va liten som han hade tidningar i. En natt vaknar pappa och hittar honom ståendes på en stol och pissar i bänken.
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2009-03-16 12:00
Det är väl en sak vad man gör när man är full och sak när man verkligen sover? eller räknas båda i detta fallet?

Vad jag vet så har jag inte direkt gjort någonting i sömnen, inte vad jag minns iaf. Pratar om en jävla massa konstigheter bara! Sist skulle jag kasta nån gubbe... hm.

Annars har man väl hört historier om kompisar som kissat i diverse saker, gått runt och betett sig som idioter, slagits osv. Rätt roligt!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2009-03-16 12:01
natten innan min student sov jag över hos en kompis och väckte henne mitt i natten skrikandes och knuffandes på henne - LINN, LEVER DU?!?!?! varav hon svarade "ja".
detta har jag inget minne av...

en gång när jag var liten gick jag upp i sömnen och tog på mig min systers spicegirl-magröja och bajsade på hennes golv. dagen efter skämdes jag och skyllde på att det var vår minigris som bajsat på hennes golv....
jag är discoverys ansikte utåt

2009-03-16 12:25
En kusin påstår att jag mumlat "Rosa Ford slaktas" i sömnen, men det låter absurt och påhittat.
A historian is a prophet in reverse

2009-03-16 12:34
När jag var yngre kom min far i i rummet för att han hörde att jag fixade mitt i natten! Där stod jag, naken på en stol och skruvade ner mig taklampa.. det är nog det sjukaste jag gjort. Fö går/pratar jag i sömnen VARJE natt.

2009-03-16 12:54
Efter lite för mycket Nintendo 8-bit som ung (vet inte exakt ålder, var i alla fall mitt första tv-spel och jag var helt i extas) har jag i sömnen sagt "Finns det en vit Super Mario?". Även sagt massa andra saker (pratar tydligen i sömnen då och då, dock mest svammel).

2009-03-16 13:40
Min bror gick mycket i sömnen när han var mindre (vid 8-9 års ålder) så mina föräldrar fick passa honom rätt bra, en av de saker som var värst var när han klättrade upp i dörrposter (ni vet så som man kunde göra om man satte ett ben på varje dörrkarm och "saxade" sig uppåt) och satt där. Mamma och pappa hade madrasser i halva huset och satt i dörröppningarna och sov så att han skulle landa mjukt ifall han trillade ner. Mig veterligen trillade han bara en gång, de andra klättrade han snällt ner efter en stund och gick (fortfarande sovandes) runt i resten av huset.

2009-03-16 13:50
Jag´har gjort massor i sömnen och jag gör det fortfarande men det va mycket mer när jag gick i 6-7 typ det som jag gjort är vell , stått och pissat i diskmaskin , jag har stoppat in ena benet i tvättmaskinen och börja sparka , jag har stått och slagit på min dörr och spelat handboll och sagt åt andra att dom ska passa mig bolljäveln. Sen har det hänt att jag försökt springa ut ur huset mitt i natten men mamma har alltid stoppat mig när jag springer ner för trappen för hon fattar vad som händer HAHA men jag har också försökt trycka ut en kabel i papperskorgen också haha de är ganska sjukt gjort men de är de "värsta" jag gjort under sömnen.

2009-03-16 14:00
jag sa till min kompis "är du säker på att det är ost du äter?" .. vet dock inte själv vad jag menade
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2009-03-16 16:08
Pissade på morsan en gång när jag var liten.
Och enligt damen jag sov med var jag upp och skuggboxades och pratade om frontkicks, armbars, side-mounts osv nån natt förra veckan. När hon frågade vad fan jag pysslade med hade jag svarat "Jag sover, sitt still där du är Maria." och sen gått och lagt mig igen.
Bör kanske tilläggas att kvinnan i fråga inte heter Maria.

Gör alltid galna grejer i sömnen, och har alltid gjort.
Inte ovanligt att jag somnar i sängen men vaknar i soffan och liknande grejer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-16 16:18
haha nice o vakna på ett annat ställe ;)
 www.RekFoto.se

2009-03-16 17:41
Jag har fått höra att jag brukar göra en massa konstiga saker...

Brukar slå till min nuvarande flickvän och även har även skallat mitt ex under min skönhetssömn. Vettefan om det är hårt eller så men med tanke på hur var på morgonen var det inte så farligt.. Jag är absolut ingen våldsam person annars, har typ klappat katten lite hårt bara...

Brukar även prata i sömnen, min syrra höll på att skita på sig när vi var små och delade rum, då jag började skrika hysteriskt om att någon inte skulle kasta en boll på mig.

Sen har jag dessutom somnat i min säng och vaknat på en fullt bäddad madrass på golvet och sängen i bäddat skick.

Har fått en bokhylla + en massa böcker i huvudet men fortsatt sova.

2009-03-16 18:19

2 av mina kompisar delade hotellrum utomlands, så den ena vaknar av att den andra står och pissar på hans fötter i sömnen
och vem fan är du?

2009-03-16 18:35
Ströp mitt ex när jag sov en gång.
Ganska spännande. Hon fick slå sig loss för jag ströp henne skithårt. Hon var blå runt halsen sen.
Förjävla kul hursomhelst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-16 18:47
Jag har haft sex när jag sov eller hon hade väll sex med mig... blev jag våldtagen?

2009-03-16 18:57
Empire
YEP!

2009-03-16 20:24
när jag var 13 år var min mormor från iran var på besök för första gången på typ 10 år.

hon satt i vardagsrummet med min familj och käkade middag sent på kvällen, och jag hade lagt mig tidigare av nån anledning. så går jag i sömnen, kliver rätt in i vardagsrummet och ställer mig i ett hörn, drar ner brallorna och pissar ner hela cd-spelaren. sen drar jag upp dem och lägger mig igen.

fyfan vilken ångest det var att bli väckt i sängen av syrran som berättade vad som hänt, asgarvandes och hånandes. men nu när jag ser tillbaka på det, dör jag av skratt. vilken tur att jag inte pissade ner min mormor!

hahaha

2009-03-16 21:06
Pratar i sömnen i regel varje natt i perioder. sagt lite kul och konstigt, att man jagar saker m.m, blir alltid skitsur när någon frågar vad jag säger, skäller lite och vänder mig om.

när jag gick i högstadiet drömde jag en gång att jag drog i gardinen, problemet var att "gardinen" var sladden till lavalampan som jag fick i huvudet, men sov vidare. på morgonen låg lampan på golvet med en stor bula i metallen. har även skallat väggen, en hylla av armeringsjärn m.m
springer runt gör jag bara när jag feberdrömmer.
Fried little fishies

2009-03-16 21:24
tagit stryptag på min sambo
slagit min sambo (väldigt många gånger)
lyft upp min sambos arm och bitit i den, hårt!
sparkat hårt in i väggen.
gråtit, skrikit, pratat, svurit, det gamla vanliga
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Poet

2009-03-16 21:44
Hoppat pa min mammas skalle. Puttat ut mitt ex ur sangen samtidigt som jag sagt "Stick, forsvinn!". Skrikit och kastat omkull saker. Vaknade upp helt blot en gang, trodde jag hade pissat pa mig, visade sig att jag hade tagit en dusch i somnen.

Sen snacka och skrika hogt hander every now and then.
At the gates of Eternity...

2009-03-16 22:11
Min pojkvän pratar i sömnen och nån månad sen sa han att han saknade mig. Jag frågade vem han pratade med, och han svarade Marianne. Jag heter inte Marianne :(

2009-03-16 22:13
Nu när vi ändå är i gång så sover självklart pojkvännen och säger: kommer det växa ut solrosor ur röven på mig nu? Fan vad jobbigt det hade varit om det kom ut en massa barn. Jag undrar verkligen vad det är han drömmer.

2009-03-16 23:16
När jag var liten ställde jag mig på min sängkant och pissade på en bokhylla i sömnen haha

2009-03-16 23:44
För nån månad sen måste jag drömt någonting sjukt, vaknade till när jag låg och sov och tog min kudde och kastade den tvärs över rummet, ingen aning om varför. Som tur var så hade jag en annan så jag slapp hämta den igen.
Vi är överallt!

2009-03-17 10:05
Min pojkvän pratar i sömnen och nån månad sen sa han att han saknade mig. Jag frågade vem han pratade med, och han svarade Marianne. Jag heter inte Marianne :(

JObbigt läge!

2009-03-17 11:29
Jag pratar mest om kryptiska saker i sömnen. En natt kläckte jag ur mig "Sidan 411.. 411" och avrundade det hela med att predika "Vi måste ta bort människor!".

När mina kusiner (tvillingar) var yngre så kunde deras mamma höra från deras rum mitt i natten.
"Kom igen, passa då!"
*BANK i väggen*
"Neeej det blev mål"

De spelade alltså fotboll med varandra i sömnen
My heart lives in my vagina.

2009-03-17 12:17
det är ju ofta man vaknat upp och tänkt "jaha, vart har vi kudden då". börjar leta efter den kan den ju hittas på konstiga ställen

2009-03-17 13:13
När jag var mindre typ 8-9 så gick jag till frysen, öppnade dörren till frysen och drog ner brallorna och skulle pissa i frysen. Men mamma tog mig till toa haha.

Sitter och sover oxå ofta. Nu med. Rätt trött när jag vaknar och lite ont i ryggen i bland.
Jag har ingen personlighet

2009-03-17 18:05
gick in i vår julgran dagen innan julafton när ja var liten.

Vet en som gick i sömnen och ramlade på nått sett ner från sin balkongen på 2a våningen, slutade med sjukhus ett par dagar

2009-03-17 18:07
det är ju ofta man vaknat upp och tänkt "jaha, vart har vi kudden då". börjar leta efter den kan den ju hittas på konstiga ställen

Har du bara en kudde?

2009-03-17 18:49
Th1ef
Fan va grymt att dom går i sömnen tillsammans!
>:D

I rz 3vul g33nuz

2009-03-17 19:31
En kompis pissade i en byrålåda en gång

Producent

2009-03-17 20:14
jag stod i mina föräldrars säng och pissa ner väggen bredvid den en gång när jag var mellan 5-8... sen för några år sedan gick jag ut från mitt rum och satte mig i trappan till övervåningen, där jag vaknade någon halvtimma senare förvirrad och rätt rädd, visste inte ens vart jag var först.
Rappare

2009-03-17 21:16
Jag lyckades ställa mig på händerna över toaletten i sömnen -_- o rammla ( jag kan inte stå på händerna på marken äns ^^ ) Och har trott jag ska dö o skrikit de o försökt springa ut. Ibland händer det att jag tror jag sa dö o jag är halvt medveten kommer ihåg det än
Producent

2009-03-17 21:23
Du har trott att du ska dö, och ibland händer det att du tror att du ska dö? hehe... hm

2009-03-18 03:37
feber drömmar o feber sömngångar är fan det bästa. Hade skit hög feber, o "vaknade" o såg typ en rosa bild framför mig med en kung med ett jätte långt svärd, han satt på en häst o hade sköld. Hade fan dödsångest för jag fick för mig vi hade vunnit massa pengar och att dom var helt borta. så ja gick o frågade alla mitt i natten vart pengarna var. helt jävla förstörd över att ingen visste vart dom var, o så varje gång såg ja bilden o fick en äcklig ångest. Kan ibland fotfarande få upp den där bilden o känna någon konstig känsla av ångest. Känns typ som att allt är förstört o inget kvar att leva för! skumt iaf ;D
----------

Samma veva då när jag var sjuk, svarade jag i telefonen. svarade genom att ställa en fråga direkt. men kommer fasen inte ihåg vad det var för fråga. nått om sånna där sköldar som satt på gamla viking skepp för jag hade sätt sånna på väggarna hela natten haha.
 www.RekFoto.se

2009-03-18 15:28
För några veckor sedan vaknade jag av att min flickvän bet mig, allt vad hon hade i armen. Det gjorde ont. Härom natten höll hon på att putta ur mig ur sängen och vaknade i sista sekund och kunde dra in mig igen.
...

2009-03-18 15:35
barabajare, haha! Tycker nån mod borde flytta ditt inlägg till denna tråden istället.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-03-18 15:40
hehe alltså, jag måste förtydliga lite. Hon sov alltså när hon bet mig i armen, och likaså när hon höll på att putta ur mig ur sängen (som för övrigt ligger 1 meter över golvet med livsfarliga lådor jag skulle slå huvudet i om jag ramlade. 90-sängar borde förbjudas.
...

2009-03-18 15:42
ajaj, finns ens 90 sängar idag? Använder man sig utav dom? Har inte sett en 90 säng sen jag var 12 år tror jag. Trodde dom slutat tillverkat dom eller nått?

2009-03-18 15:52
jag tror hon haft sin 90-säng sedan hon var typ 12. Du är inte över 19 år och köper en 90-säng om du inte är asexuell eller sjuk i huvudet. Allt under 120 är obekvämt.

En annan grej som hänt mig i sömnen var när (intressant med tanke på mitt alias) hammarby vann SM-guld. Mamma har berättat att jag var lite blek i all lycka. Jag kunde inte riktigt förstå det. Hon sa att jag nog skulle förstå det under natten och vakna med ett skrik av lycka, och skrik blev det, dessvärre utan lycka.
Min då 19 åriga storebror hade varit ute och firat, kommit hem och däckat. Denna storebror har alltså aldrig slagit mig, aldrig retats och alltid varit ytterst sympatisk och snäll. Efter att han däckat gick han upp för att gå på toa. Dessvärre ledde sömnen honom in i fel rum, nämligen mitt. Jag vaknade av att min käre bror kissade ner mina ben. Jävla as.
...

2009-03-18 20:24
Slagit en drill i papperskorgen...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-03-18 20:29
Peacerich, jag sover i en 80-säng (THAT'S RIGHT!), ibland med sällskap. Det är helt åt helvete, men som tur är har jag spelat mycket Tetris som liten så man kan movesen.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-03-18 23:15
Jag har snarkat i skalor en gång!

En gång blev jag sexuellt antastad när jag sov (ni får gissa till vilken grad själva :P)
och min partner trodde då att jag var med på noterna, tills jag snarkade till. Antar att jag var på väg att komma lr ngt.. fick höra detta när jag vakna mkt senare :P

Jag har x-antal gånger svarat någonting i sömnen som jag definitivt inte kommit ihåg på morgonen..

En annan gång för inte så längesen sov jag med min partner (i en fucking 90-säng)
och så peta hon till mig för att hon skulle upp, kommer självklart inte ihåg varför.
Så när hon kommer tillbaka och sätter sig i sängen brevid mig så sätter jag mig upp o byter kudde med henne och lägger mig ner och somnar om.. Hon tyckte det var lite fräckt eftersom kudden hon fick sög
Follow the dao, right about....NOW!

2009-03-18 23:44
slog till en kompis i ansiktet en gång då jag trodde han var en kattunge
45 clash är fett underskattat

2009-03-18 23:53
för typ 2 veckor sen så softade jag o en polare framför en film och jag somnade, precis innan jag vaknade hade ja tydligen sagt "food dirr" (vettifan varför) och så vaknade ja, o han bara gapflabbade åt mig o yrvaken som ja va log ja som ett mongo garva lite o ba va?
rätt roligt när ja fick höra va ja sagt haha

förut när jag var yngre och sov och någon skulle väcka mig för skolan osv så skrek ja alltid och skällde ut dom, kom dom för nära så slog ja dom.

Minns ofta när min bror hade vart inne o frågat om ja skulle ha mat o ja sa nej i sömnen och så vaknade ja och de fanns ingen mat kvar till mig man blev lagom sur.

Sleep is the cousin of death

2009-03-19 11:47
jag har inte gjort så konstiga saker i sömnen men jag har fått en rätt otrevlig örfil av mitt ex en gång när jag vaknade av att han pratade i sömnen och så trodde jag han pratade med mig först och frågar vad han sa. då sätter han sig upp bredvid mig och slappar mig :D sen direkt efteråt så vaknar han och förstår inte för sitt liv varför jag typ sitter och grinar lite med en röd kind och är arg på honom.

en polare däremot gjorde ju jävligt mycket hyss i sömnen när hon var yngre (typ högstadiet). hon hade knatat ner för trappan och in i köket i sömnen och ställt sig i skafferiet, då hade hennes mamma vaknat av detta och frågat "men va gör du linda?" varpå linda, fortfarande i sömnen vänder sig om och frågar "mamma, finns det två sorters korvar?" och håller i en typ.. burk med inlagda ananasringar...

en annan gång när jag sov hos henne vaknar jag mitt i natten av att hon reser sig upp, jättehastigt och utbrister "Det är Robin Hood jag vill ha", sen lägger hon sig igen och fortsätter att sova i lugn och ro.

linda har gjort flera sköna grejer i sömnen men det är dessa jag främst kommer ihåg :D

På seglarläger när jag var 15 eller liknande så vaknade jag av att en tjej låg och ropade "Heja Trelleborg, ni tar hem det här. Heja heja, TRELLEEEBOOOOORG NI KLARAR DET. In med bollen i måååål" typ. Jag sa detta till henne dagen efter varpå hon blev jätteledsen eftersom hon är typ TOK-fan av Bajen :D